Gå til innhold

Ubisoft får kjenne piratenes vrede (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lovlige brukere bør ikke finne seg i den DRM greia. Bruk crack på lovlig kjøpte spill som protest!

Tja, bør man egentlig kjøpe slike spill? Da støtter man umoralske mennesker som kommer til å bruke pengene du gir dem til å behandle betalende kunder som møkk i enda større grad.

Lenke til kommentar

Hvordan selge spill på et stort skala:

 

1. Spytt på brukeren din.

2. Infiser PCen hans med diverse programmer som ødelegger hardware/software

3. Krev konstant internettilgang.

Enn om folk aldri hadde piratkopiert spill. Da hadde vi sluppet dette DRM pisset :(

Feil. Piratkopiering har vært her siden tidenes morgen. Spørsmålet er hvordan de velger å hanskes med problemet.

 

Steam? God løsning. MMO-spill med abonnement-tjeneste? God løsning.

Installere programvare på PCen din som slår ut annet programvare? (SecuROM, mm) Dårlig løsning. Krav om internettilkobling hele tiden? Dårlig løsning. Fjerning av lokalt nettverkspilling slik alt må gå igjennom "lovlige" servere? Dårlig løsning.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Jeg er vanligvis veldig lovlydig når det gjelder spill, tildels fordi jeg kanskje kjøper 2-3 nye spill i året og tenker "skitt au, de kronene kan jeg vel spandere".

 

Men, når jeg står midt i en kamp mot seks fiender som alle er ute etter blodet mitt og beskjeden om at nettverkstilkoblingen ble avbrutt popper opp, og jeg har "valget" mellom å sitte og kope til nettverket er stabilt igjen eller miste en halvtimes spilling, da blir jeg en smule forbanna.

 

Jeg ser også at Silent Hunter 5, et spill jeg hadde tenkt å skaffe meg, følger i samme spor, så jeg gir de et stort "dra til h*lv*te" istedet og lar noen andre få pengene mine.

 

PS: Jeg vil også ha en "buy me a beer"-knapp. I såfall skulle de fått nok til ei hel kasse fra meg.

Lenke til kommentar

F.ck Skidrow! I dette tilfellet gikk de for langt, de rammer også folk som lovlydig har kjøpt dette spillet. Jeg som privatperson gir blanke i hva Skidrow og andre hackere gjør ellers med spill, men her får de ikke min støtte.

Crack goes in the nose, not in the computer..

 

Selskapene må jo ty til slike handlinger når folk piratkopier deres varer og de må kontrollere cdkey døgnet rundt osv.

 

Uheldigvis landet de på denne løsningen som gjør at jeg ikke kan game atm :(....

 

Noen andre som kan game nå? eller er det bare nettlinja mi? Noen ideer om eventuelt når de er ferdig med å kødde med Ubi?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Enn om folk aldri hadde piratkopiert spill. Da hadde vi sluppet dette DRM pisset :(

Feil. Piratkopiering har vært her siden tidenes morgen. Spørsmålet er hvordan de velger å hanskes med problemet.

 

Skjønner ikke hvordan du klarer å linke et tankespørmål til en fasit. Kopibeskyttelse hadde enkelt og grei ikke vært nøvendig dersom piratkopiering ikke hadde eksistert.

Altså ville ikke piratkopiering ha eksistert siden tidenes morgen.

Lenke til kommentar

F.ck Skidrow! I dette tilfellet gikk de for langt, de rammer også folk som lovlydig har kjøpt dette spillet. Jeg som privatperson gir blanke i hva Skidrow og andre hackere gjør ellers med spill, men her får de ikke min støtte.

Crack goes in the nose, not in the computer..

 

Selskapene må jo ty til slike handlinger når folk piratkopier deres varer og de må kontrollere cdkey døgnet rundt osv.

 

Uheldigvis landet de på denne løsningen som gjør at jeg ikke kan game atm :(....

 

Noen andre som kan game nå? eller er det bare nettlinja mi? Noen ideer om eventuelt når de er ferdig med å kødde med Ubi?

 

Doh! Det er Ubisoft (eller din egen netttilgang) sin feil at du ikke får connecta til lisensvalideringssystemet deres, ikke Skid Row. De har bare hacka nettsiden til Ubi og gitt deg et crack til hva du nå spiller slik at du slipper å gremmes over akkurat dette.

Lenke til kommentar

Hva vet jeg når det akkurat idag, når denne nyheten kommer ut at jeg ikke får engang logget meg inn? Timing at deres hovedservere ikke kan kobles til etter at de har vært hacket?

 

edit: de har visst server oppdatering av ukjent grunn

"Ubi.com er midlertidig nede på grunn av server oppdatering"

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...