Gå til innhold

Ubisoft får kjenne piratenes vrede (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg kan dessverre ikke sitere, men når Ubisoft kom med en forklaring på hvorfor de ville bruke denne DRM-en – forklarte de også hvordan den fungerte og at man ikke trengte permanent bredbånd for å i det hele tatt kunne spille.

 

Hvis man skulle hatt deler av spillet liggende på serverne deres, ville det gitt en ganske høy internettregning for de som ennå bruker 52k-modem (ja, Ubisoft tok hensyn til dette.)

Dette gjorde de ved at de implementerte små hash-strings på et visst antall byte, som gjennom spillet vil nedlastes som en autoriseringsverifikasjon overfor spillet.

Dette har altså crackerne hentet ned, og i tillegg har de laget en emulator som emulerer serveren som igjen gir verdiene til ACII.exe for å manipulere spillet til å tro at man er koblet opp mot Ubisoft sine servere med en legitim brukerkonto.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om det bare er meg, men jeg inbiller meg at å spille med mus og tastatur i ACII er en vesentlig dårligere opplevelse enn via 360 kontrolleren. Jeg spilte det kun en halvtimes tid før jeg synes det ble for mye rot med kontrollene og venter på en trådløs mottaker for PC til 360 kontrollerne mine.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det bare er meg, men jeg inbiller meg at å spille med mus og tastatur i ACII er en vesentlig dårligere opplevelse enn via 360 kontrolleren. Jeg spilte det kun en halvtimes tid før jeg synes det ble for mye rot med kontrollene og venter på en trådløs mottaker for PC til 360 kontrollerne mine.

Jeg husker jeg synes kontrollene ble litt rare og vanskelig å venne seg til på AC1, så godt mulig du har et poeng.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...