Gå til innhold

Anmeldelse: Arma II (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig ikke så veldig overraskende, gamle Flashpoint fra GeForce 2 alderen ble for tøff for gutta å toppe.

ARMA 1 ble bare litt Flashpoint med penere grafikk og plagsomme oppdateringer, med andre ord de klarte ikke å tippe kongen av tronen til tross for utdatert grafikkmotor.

 

ARMA 2 ser ut til å gå på trynet også i samme stil, vell høsten lover Flashpoint 2 så det er kanskje verdt å vente på?

Men da må de tenke hardt og jobbe hardt for den gamle kongen er vanskelig å toppe, og mange har prøvd og feilet.

Lenke til kommentar

@Artikkelforfatter: Rart at du fikk ytelsesproblemer, jeg har bare prøvd ArmA II demoen, og den klarte jeg på medium / high (det meste), oppløsning 1650x1050, viewdistance(?) på rundt 3500 og 4x AA. Men nå veit ikke jeg hvor mye AA du hadde på, og hvor mye viewdistance'n var på hos deg. Du hadde helt sikkert også endel høyere oppløsning enn meg.

Maskinvaren min står i profilen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har droppa dette spillet pga alle problemene folk melder om. Vil vurdere innkjøp seinere dersom en oppdatering bringer spillet dit hvor det burde ha vært.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Trådstarter: hadde du installert alle nødvendige drivere til skjermkort? Jeg har ikke problemer med å kjøre ARMA 2 demoen, og jeg har 8800 gtx xxx(768mb). Dette gjelder iallefall i editoren, uten 100 fiender. Mere en 20-30 stykker. Uten lagg.

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar

Jeg kan se for meg at nybegynnere til "ofp" serien vil slite med radiosystemet.

 

Problemet er at istedet for å droppe den eksisterende radioen og lage noe helt nytt, forsøkte de å gjøre det enklere med å legge til en hurtigmeny oppå den gamle radioen.

Men denne hurtigmenyen er begrenset, så man må uansett lære å bruke den gamle.

 

Singleplayer kampanjen er morsom, men så full av bugs at den er nesten umulig å fullføre med mindre det kommer flere patcher.

 

Online derimot, er stedet hvor dette spillet virkelig skinner.

Med ett community væpnet med mission editoren er det nesten ubegrenset hva som kan gjøres.

Lenke til kommentar

Operation Flashpoint 2 kan da desidert IKKE gå til arkade, da er det en skam for den 1'rn som var og fortsatt er brilliant på realisme.

Og her skal det visst følges i samme fotspor, noe annet betyr katastrofe og er helt annet enn markedsføringen de har holdt.

 

Antar de skal dele motor med ARMA da, men så langt har ikke ARMA imponert hverken på LAN eller singleplayer til og med i patchet variant, Flashpoint er bare bedre på de fleste punkt enda.

Lenke til kommentar

Har fulgt med litt både på ArmA II og på Flashpoint 2. Slik det ser ut nå blir OFP2 mer likt Battlefield 2 enn ArmA II. Det blir mye mer ARCADE enn den første. Det er ikke nødvendigvis negativt, meget mulig at det blir et bra spill, men noen mil. simulator blir det IKKE.

Lenke til kommentar
Operation Flashpoint 2 kan da desidert IKKE gå til arkade, da er det en skam for den 1'rn som var og fortsatt er brilliant på realisme.

Og her skal det visst følges i samme fotspor, noe annet betyr katastrofe og er helt annet enn markedsføringen de har holdt.

 

Antar de skal dele motor med ARMA da, men så langt har ikke ARMA imponert hverken på LAN eller singleplayer til og med i patchet variant, Flashpoint er bare bedre på de fleste punkt enda.

OFP2 har ingenting med Bohemia Software å gjøre, det eneste det har til felles med det gamle OFP er navnet, samt at det er publisert av Codemasters.

Endret av wim
Lenke til kommentar
Flyter også overaskende godt hos meg på High instillinger med C2D E6300@2600mhz, 2gb ram og GTS250 skjermkort :)

 

...alt flyter overraskende godt på en klokket E6300, for du forventer jo egentlig ikke noe av en gammmel budsjettprosessor! ^^ Kjører den på ~3GHz (stock kjøling) selv sammen med 4870 1GB og 3GB RAM, og det flekker det meste overrsakende bra =)

Lenke til kommentar

Syns det var rart kor mange bugs du opplevde. Har prøvd spillet sjølv og ja, hadde nokre bugs men ingen så ekstensive som dei du beskriver. Trur den største forskjellen var usynkronisert lyd og bilde i visse cutscenes..

 

Ellers så er spillet bare herlig, med eitt unntak, misliker "hærfører-delen". Mister kvaliteten liksom.

 

Men til alle andre, spillet er absolutt verdt eit forsøk!! Ein tå dei bedre spillene eg har prøvd i år :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Blir ofte bare forvirret i dette spillet, ikke står det hvor jeg skal trykke for å utføre en handling og det er 200 knapper å huske på.

Nesten uspillbart, mesteparten av tingene i spillet er lettere i virkeligheten.

 

Gameplayet er uutholdelig kronglete.

 

Edit: ja spillet er veldig bra men kontrollerne trekker ned.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...