Gå til innhold

Anmeldelse: SimCity (Win)


Anbefalte innlegg

Er ganske enig i karakteren basert på det jeg har spilt i betaene. Det som trekker ned fra en nier er mye tomrom mellom byene, små bystørrelser og ingen muligheter for smartere veier (rundkjøringer, flettefelt, påkjøringsramper osv)

 

Slapp av. Dette kommer i DLC packs. Vil du ha rundkjøringer? Ja det blir €5.

 

 

Forstår ikke hvorfor folk klager sånn på alltid-online-kravet. Vet ikke hvilken tidsalder dere lever i, men min PC er til enhver koblet til nett med ethernet-kabel, og har vært det i ti år. Hva er problemet?

 

Hvis det ikke er mulig å spille alene, så er det et problem som er separat fra alltid-online-biten. Se f.eks Diablo 3, hvor man alltid må være online, men likevel kan spille mutters alene om man vil.

 

Error 37. Nuff said.

 

Hf med å bruke 4 timer på å bygge en by også ryker nettet da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er lenge siden jeg har spilt et SimCity spill, og fikk lysten igjen når dette spillet ble annonsert, men jeg må si jeg ble kjempeskuffa når jeg leser flere detailer om det.

 

Alt jeg ønsker fra et SimCity spill er å bygge min egen by, og stadig utvikle denne videre. Jeg er tydeligvis en døende rase som spillindustrien ikke tenker noe særlig på lengre, da jeg hater denne besettelsen som spillindustrien har med å alltid være online og alltid fokusere på multiplayer. Er det virkelig ikke spillere som meg igjen der ute? Jeg vil bruke noen timer etter jobb på å bygge videre på min by, ikke bygge ørten småbyer i en større region. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor noen foretrekker det slik, men sånn er det. For meg blir det litt som å stadig begynne på nytt, eller som å aldri komme seg forbi et visst punkt.

 

Så det blir nok ikke noe kjøp her i gården, noe som er synd for bortsett fra dette punktet så virker SimCity som et knakende godt spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er lenge siden jeg har spilt et SimCity spill, og fikk lysten igjen når dette spillet ble annonsert, men jeg må si jeg ble kjempeskuffa når jeg leser flere detailer om det.

 

Alt jeg ønsker fra et SimCity spill er å bygge min egen by, og stadig utvikle denne videre. Jeg er tydeligvis en døende rase som spillindustrien ikke tenker noe særlig på lengre, da jeg hater denne besettelsen som spillindustrien har med å alltid være online og alltid fokusere på multiplayer. Er det virkelig ikke spillere som meg igjen der ute? Jeg vil bruke noen timer etter jobb på å bygge videre på min by, ikke bygge ørten småbyer i en større region. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor noen foretrekker det slik, men sånn er det. For meg blir det litt som å stadig begynne på nytt, eller som å aldri komme seg forbi et visst punkt.

 

Så det blir nok ikke noe kjøp her i gården, noe som er synd for bortsett fra dette punktet så virker SimCity som et knakende godt spill.

 

Du er klar over hvorfor det er gjort som det er gjort? Altså, hvorfor det er så små byer?

Lenke til kommentar

Det er litt kjipt for folk som meg, som bor i et kompleks hvor internettet ikke lar programmer som Steam og Origin koble seg opp.

 

VPN kan fort være svaret. Astrill er enkel å sette opp :)

 

Når det gjelder størrelsen, så ville jeg også foretrukket et stort spillebrett for å kunne lage en kjempeby med flere bydeler. Håper de forandrer det etterhvert.

 

Kravet til alltid online er kjedelig, men ikke en dealbreaker for meg (har bestillt). Men trist at man ikke kan spille fra laptop på toget, bussen, osv.

Lenke til kommentar

Vil tilrå alle å vente med eit eventuelt kjøp til EA har fjerna dei halvtimeslange køane ein no må stå i for å kome inn på serverane. Litt som på dei mest overfylte WoW-serverane under primetime det første året, berre at ein gjerne vil spele SimCity åleine uansett.

Always-on-DRM/"Multiplayer", ladies and gentlemen.

 

Dette er for øvrig også grunnen til at nokon som driv med "forbrukarveileiing" burde takke høfleg nei til Review Events i regi av EA, fordi dei ideelle rammefaktorane der vil vere umoglege å reprodusere så snart spelet skal ut til massene. Per no er dette eit 0/10-spel for fleirtalet av amerikanske brukarar, fordi alt dei kan gjere er så sjå på hovudmenyen og vente.

Endret av Zealuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Error 37 all over again ser det ut til :p Helt utrolig at folk går i samme fella om og om igjen og kjøper spill som dette. Lurer på hvor mange år det tar før EA tar ned serverne også, slik de har gjort med mange andre spill.

 

Hey, want to play the freshly US-released SimCity? Well, stand in line. As Total Biscuit reveals (video below), there are already 30 minute queues. And this is just for those who’ve stayed up past midnight to be able to play. In just one country.

 

http://www.rockpaper...o-play-simcity/

Endret av radiohodet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet vi er i 2013, jeg har selv nett 95% av tiden, men hvorfor i alle dager MÅ man være på nett i et slikt spill?

Vet du når jeg har lyst til å spille slike spill hvor jeg kan bare sitte å bygge? Jo, når jeg ikke har nett og ikke kan spille MMOs.

Hva om jeg tar med laptoppen på hytta?

Eller i båten?

Hva om serveren er full?

Hva om serveren har problemer og lagger?

Hva om servern faller ned? Hva om de legges ned? Da kan jeg jo aldri spille det igjen...

 

Jeg har alltid digget SimCity serien, noe av det jeg har spillt mest, men jeg har ikke tenkt å "leie" spillet av EA..

 

Små byer i seksjoner høres også helt teit ut, jeg har alltid spillt på de største mapsa og delt opp byen min selv. Trist utvikkling dette =/

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du er klar over hvorfor det er gjort som det er gjort? Altså, hvorfor det er så små byer?

 

Ja etter det jeg har forstått så er det et kompromiss, hvor muligheten for større byer er byttet ut med et spill som flyter bedre og har bedre oppløsning, som samtidig skal kunne kjøres på eldre maskiner. Og så er det jo multiplayer elementet da, som helt sikkert fungerer bedre når man kun kan bygge mindre byer som kanskje er mer avhengig av hjelp fra resten av regionen. Kanskje spiller "alltid online" inn her også?

 

Og det er nettopp derfor jeg er skuffet, og grunnen til at jeg mest trolig kommer til å droppe dette spillet. Jeg er ikke interessert i multiplayer når det gjelder SimCity, og selv om muligheten til å lage flere forskjellige byer i samme region er spennende, så er den ikke i nærheten av å være så spennende som muligheten til å lage og utvikle en storby. Muligheten for større byer skulle visst dukke opp etter hvert, men hvem vet når, og inntil det skjer så tror jeg ikke at det kommende SimCity er noe for meg.

Lenke til kommentar

Spillet saver automatisk hele tiden. Sånn at man kan regelrett trekke ut strømmen på PCen, plugge den i igjen og spille videre der man var. Men det er vel negativt for deg det og.

 

Ja siden det er cloud saved games og always online DRM så er det ikke mulig å spille det offline. Noe jeg gjør med sånne type spill når jeg ikke har tilgang til internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...