Gå til innhold

Anmeldelse: SimCity (Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

!

 

Francis rage kid får ikke startet spillet .

SKuespill men det er sant at han ikke kommer seg inn.

 

Fuck you EA fra meg

 

Edit : Spar dere selv og kjøp heller Sim City 2000 fra Gog eller vent til spillet er på salg.

Dette er helt latterlig

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

EA.

Alltid online DRM.

"Sky"-lagring.

Microtransaksjoner.

Flerspillerfokus.

 

Om jeg liker selve spillet eller ikke er uinteressant, irritasjons punktene over er nok til at greia ikke eksisterer for meg. Jeg vil eie det jeg kjøper, ikke leie.

Lenke til kommentar

!

 

Francis rage kid får ikke startet spillet .

SKuespill men det er sant at han ikke kommer seg inn.

 

Fuck you EA fra meg

 

Edit : Spar dere selv og kjøp heller Sim City 2000 fra Gog eller vent til spillet er på salg.

Dette er helt latterlig

 

Haha good old Francis :D

 

Tar vel et par dager før det kommer på Bukta også siden INGEN får lastet ned det jævla spillet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Kjipt for deg. Steam har nesten monopol, så du får vel gå over til konsoll. :) (du tror vel ikke du eier spillene på steam?)

Korrekt. Steam er heller ingen kundevennlig løsning slik sett, du lisensierer det du har på konto'en. Imidlertid kan du ihvertfall spille offline spill offline der om ikke annet og lagring skjer dessuten lokalt. Så det er hakket bedre.

Lenke til kommentar

Men Steam har brukervennlige priser på spillene sine(e.g summersale) i tillegg til det ^sier i motsetning til nyeste EA spill som koster $60 og krever at man kjøper en haug med overpriset DLCs for at spillet skal være spillbart.

Endret av fenele
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir aldri å bruke penger på et spill som krever at man må være konstant pålogget nettet for at det skal fungere, spesielt når det bare er enspiller. Jeg håper flest mulig dropper å kjøpe spillet på grunn av dette, rett og slett for å vise at slik praksis er idiotisk. De behandler alle som pirater, og dette skal ikke gå utover spillopplevelsen til de som ikke piratkopierer det. Har lest flere anmeldelser hvor flere timers arbeid har blitt mistet på grunn av dårlige servere. Uansett er EA kjent for å stenge serverne sine etter noen år, så dere betaler uansett full pris for å leie det.

 

Edit: men ser det nærmest går av seg selv. Folk er åpenbart mer interessert i å diskutere piratsperren enn selve spillet.

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Korrekt. Steam er heller ingen kundevennlig løsning slik sett, du lisensierer det du har på konto'en. Imidlertid kan du ihvertfall spille offline spill offline der om ikke annet og lagring skjer dessuten lokalt. Så det er hakket bedre.

Nja, Steam har jo begynt å mase om steam cloud og det pisset der, så det er nok bare et tidsspørsmål før ingenting blir lagret lokalt lengre. Og du skal se folk er kjappe med å godta det så lenge det er Steam. :p Men dette blir vel off-topic.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor folk klager sånn på alltid-online-kravet. Vet ikke hvilken tidsalder dere lever i, men min PC er til enhver koblet til nett med ethernet-kabel, og har vært det i ti år. Hva er problemet?

 

Hvis det ikke er mulig å spille alene, så er det et problem som er separat fra alltid-online-biten. Se f.eks Diablo 3, hvor man alltid må være online, men likevel kan spille mutters alene om man vil.

 

On no you didn't?!?! Du dro seriøst ikke frem Diablo 3 som ett eksempel på at always on DRM fungerte?

 

Error 37, netlag, FUCKINGS NETLAG i singleplayer? o.s.v.

 

D3 er eksempelet på at always online DRM IKKE er en god ting. jebus.

 

Ikke nok med det, men EA sitter jo også her med killswitchen på hele spillet Se for deg noen om noen år når EA ikke gidder å betale for å drifte serverene lengre. Hvis det er sant som EA sier at mye av simuleringen kjøres på servere og sendes til din PC (I call major league bullshit) så kommer det til drepe spillet totalt. Spille Simcity om ~10 år, slik folk gjør med Simcity 4 i dag? Glem det!

 

 

En annen ting som ikke blir nevnt. Ja man kan spille på sine egne private regioner, og lage mange små byer og koble dem sammen. Men tiden står bom stille i alle byene du ikke aktivt er inne og kontrollerer. Ingen utvikling, ingen income, nada.

 

Og bare vent, større byer blir DLC om 1-3 mnd. og lanseres som "vi har hørt på kundene våre og gir dere det dere vil ha!" bullshit som om de er kjempesnille.

 

 

MEN: alt dette skal ikke stå i veien for at jeg skal ha det gøy med SimCity hele helga. Om bare EA får orden på serverene sine innen da.

Endret av MrLee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...