Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Nei, det er snodig måte å formulere det på. Du får ein papirlapp med ein kode til å laste det ned. Det er vel eit alternativ til dei som av ulike årsaker ikkje kan eller vil kjøpe det digitalt. Når koden er innløyst og knytt til profilen din så er du like langt som om du hadde kjøpt det digitalt.
  3. Prisen per enhet er uvesentlig, eneste som betyr noe er hvor kvalmende mye tjener spill industrien. Og det er så mye at før i tiden ville det betydd opprør og masse drap på overklassen. Det er ikke en gang som de høyere prisene går til det faktiske arbeiderne. Når du betaler 700 eller 1000kr for et spill går alle penga over 400 til de som eier utgiverene på toppen av alt de allerde tok fra de 400kr som spillet kostet før. Så du sponser milliardær livet til milliardærene. På samme måte som alle penger fra loot boxes og "mikrotransaksjoner" gikk rett til toppene. Ikke et øre gikk til de som faktisk lagde spillet. Om du er happy med å bruke dine hardt tjene penger på å sponse Musk og de folka der. Så bare forsett å la de utnytte deg.
  4. Nrk-artikkelen er oppdatert, og no står det ikkje lenger noko om "direkte konfrontasjon med russiske soldater". ... som også er konsistent med at det var eit artilleriangrep.
  5. Ja, litt stiv må den vere for å fungere. Biltema, Clas Ohlson, Jula osv.
  6. Utenom som ikke er LO?
  7. De mente at han ble dømt fordi han var svart. Og Crockett sa at hun selv ville drept i en slik situasjon. Dette er uansett helt vilt.. mener DU han burde blitt frikjent?
  8. Hvis disken ikke følger i den fysiske utgaven av spillet, så er det ikke en fysisk utgave av spillet.
  9. Jeg ser i beskrivelse av streaming så brukes 128 til 320 kbps. Og 256-320 oppgis å være nær CD-kvalitet. Så DAB på 80 kbps vil være en del lavere kvalitet.
  10. Ungt stjerneskudd er DCs neste superhelt Les hele saken på Gamer.no»
  11. Du har ikke kommet med noen som mener han er skyldig og burde blitt frikjent. Du har kommet bare med noe folk som mener han utførte selvforsvar antakelig fordi de ikke trodde på vitnene. Jeg ser ikke rasismen mot hvite som ble påstått
  12. Har Morten Hegseth sagt at den spesifikke kritikken der gjør deg til et dårlig menneske? For ordens skyld, hvis kritikken kun er den setningen, altså at man "ikke liker Pride fordi det er hysterisk, falsk, glorete og bråkete", så er det helt innafor å si, synes jeg. Det samme blir sagt om filmer, konserter, sportskamper og diverse andre sammenkomster, osv. Men det er ikke den form for kritikk som drukner hele medielandskapet for tiden. Den form for intoleranse som det snakkes om, er alle disse løgnene om "indoktrinering av barn, påtvungen feiring, pushe hormonblokkere på barn i barnehager, kanselkulturering av pridekritikere" og alt det andre som er klippet og limt rett fra den reaksjonære bølgen som har vært en pestbyll for samfunnet de siste 12 årene. Det er ikke det samme som å si at man ikke liker Pride fordi det er hysterisk, glorete, falskt, bråkete, osv...
  13. Er det stiv børste? Hvem selger drillbørste
  14. Dette er standard svar fra de som ikke har dokumentasjon for sine påstander.
  15. Hvor bra sugeevne bør støvsuger ha
  16. ok, dette ble litt for kompliser for meg. Så det du egentlig sier er at det lokale verkstedet vill gjøre en god nok jobb og at dysene ikke egentlig trenger noe koding etter bytte? Klar over at det er nå 2 dyser til som kanskje også må byttes i nære fremtid, men får krysse fingrene for at de holder en stund til. Har rett og slett ikke råd noe mer bil problemer nå. Og jeg må spørre, skal ikke slike dyser vare mye lengere en 150 000km? Har jeg bare hatt veldig uflaks eller en svakhet med noen modeller fra Toyota? Dette er en RAV4 2013 med 2.0 L D-4D motor. Denne motoren er vel blant de nyere versjonene av D-4D, etter hva jeg har lest.
  17. Støvsuger. Du kan gjerne kjøpe noe tekstilrens først og sprøyte før støvsuge. Er det virkelig møkkete kan man alltid bruke vann og såpe
  18. Labour hadde makten i perioden artikkelen dekket. Men enkelte vil jo si at alt til høyre for Stalin er "høyrepolitikk". Og at mange kommer seg til sykehus før de dør endrer ikke det faktum at selvskadene "klimatiltak" medfører at mange i Storbritannia ikke har råd til å varme hjemme og at mange tusen dør av det.
  19. Når det er stoff generelt rundt på gulvet. Bruker dere teppe banker støvsuger?
  20. Denne likte jeg. Trenger tornado børste i tillegg?
  21. På disse har man steg 1-2-3 dyser som er forskjellige/forbedra utgaver fra Denso. Dette er merket med små streker på toppen av dysa. Disse strekene kan være vanskelig å se. Før kostet disse dysene 19 000,- pr stk og man fikk kun tak i dem orginalt. Det var også forbudt å overhale dem. Hadde man steg 1 dyser så var det bare å bytte alle 4 først som sist ellers kommer dem bare i tur og orden. Grunnet latterlige delepriser var det litt utvida garantiner og mye goodwill saker rundt feilkoder på motorstyring og avgassrensesystem. Hvor det ble byttet dyser, turbo, DPF, EGR kjøler, innsug osv. Hvis kunden måtte dekke sånt selv så var det bare å dynge bilen. Dette er vel en 1AD-FTV motor hvor man må av med toppdekselet for å bytte dyse. Et halvkjipt toppdeksel å demontere. Retur-røret går også inni motoren hvor jeg har sett flere som glemmer å stramme til eller at det lekker av gamle pakninger. Som gjør at motoren fylles opp med diesel, man får "run-away" og motoren detonerer. Disse dysene skal kodes inn, men jeg har sett et titalls tilfeller hvor mekaniker enten driter i å kode inn eller at de ikke vet at det må gjøres. De fleste vet ikke at det må gjøres og jeg har egentlig aldri sett noen følgefeil av dette. Hvis motoren banker og slår etter dysebytt så er det ofte bare motorbremse ned en lang bakke hvor motorstyringen vil tilpasse seg og lagre nye læreverdier. Og etterpå går motoren som en klokke. Tidligere har jeg jobbet hos Toyota og hatt en trinn 4 master diagnose tittel. I dag er jeg teknisk leder og garantiansvarlig for 5 bilmerker hos en annen merkeforhandler. Selv hadde jeg ALDRI levert bilen min hos en merkeforhandler.
  22. Du finner noe gummifornyer hos biltema. Det fungerer greit på dekk..så vil anta det fungerer på matter også. https://www.biltema.no/bilpleie/utvendig-bilpleie/dekk--og-felgrengjoring/dekkglans-500-ml-2000046427
  23. Om du har drill:
  24. De fleste biler idag krever en eller annen form for programmering. Har ikke vært borti biler nyere enn 2010 hvor man ikke skal inn å programmere "noe". Mange vil kunne fungere uten, men å få alt helt korrekt timet så trengs det å legge inn nye data. Dvs, det jeg sier her gjelder vel diesel (og jeg vil tro også direkteinnsprøytede bensinere), mens "vanlig" bensiner neppe trenger noe programmering. Selve jobben er som oftest såpass kurant at også universalverksteder kan gjøre en like bra jobb som merkeverksted. Om det er i Bergen ville jeg vurdert å bruke Toyota verkstedet til tross for høyere pris fordi de er kjent for å gjøre en grundig jobb, men flere uavhengige vet jeg også gjør en utmerket jobb.
  25. Jeg eide før en Skoda Octavia hvor dysene røk en etter en. Så hvis du har anledning, skift alle samtidig. Trenger ikke ta bilen til Toyota, spesielt ikke siden det både er dyrere og ventetid hos dem. Mekanikeren tar ut den ødelagte og setter inn den nye dysen, ferdig. Ingenting hokus pokus.
  26. Det er ikke selvforsvar når man dreper en person som dytter deg etter flere ganger har bedt deg om på. Og jeg snakker om Jasmine Crocket. De sjaø også ha hevdet at juryen var helt hvit, det er også løgn. Faktum er at demokrater, flere av dem, mente dette drapet ikke skulle straffes. Det er helt villt, helt sinnsykt. Og de mener han ble dømt fordi han var svart. Han ble dømt fordi hM drepte en person som simpelthen dyttet ham https://www.washingtontimes.com/news/2026/jun/12/tim-kaine-breaks-democrats-claims-karmelo-anthony-verdict-racist/ Han truet på forhånd, og drepte. Dette er ikke noe close-call selvforsvar overhodet. Og igjen, som jeg har påpekt tidligere, drar demokratene rasekortet
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...