All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- Siste time
-
Banner MR SPEED for vi liker og høre at vi er enige her.
-
Nedtelling fra 100.000
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) svarte på VH97 sitt emne i Lekeplassen
27 728- 72 272 svar
-
- Nedtelling
- 100000
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Telletråden - hvor langt klarer vi å telle?
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) svarte på Sondre sitt emne i Lekeplassen
149 139 -
Hvordan vil samfunnet tilpasse seg Robotene ?
skaftetryne32 svarte på Jobs sitt emne i Politikk og samfunn
Bygdafolket blir jo sjokkert over byfolket, men det er jo ganske enkelt ikke mulig å hilse på hver eneste person som går forbi på gata i en by, det er ikke mulig, men det er klart grendekulturen lever jo fremdeles på bygda, om ikke i beste velgående så lever den da, det er vel ikke helt tilfeldig, at det er i de små bygder alle kjenner alle og folk bare går rett inn døra og blir servert kaffe og kaffemat helt automatisk, vi er kanskje ikke helt bygd for bylivet, men heller disse små gruppene. -
Omfordeling under trusler om vold er ikke hva man bør søke.
-
https://music.youtube.com/watch?v=J_T1ewN4My8&si=yJFvhTjK3We6hJuo
-
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
Enceladus svarte i et emne i Politikk og samfunn
Takk for rettelsen! Har korrigert innlegget mitt. Går litt fort noenganger. Skal forsøke å bli bedre å sjekke kildene mine! ......................................................... Slenger med en spådom her fra Dominic Nicholls fra siste episode av Ukraine the latest podcast hvor han gir Kerch brua 1 uke til en måned før den ryker. Vi får se! -
I et samfunn er det alltid noe å gjøre og alltid noen som trenger hjelp. Penger gjør at man kan kontrollere menneskers adferd. Et samfunn er troen på at man er sterkere sammen. Problemet er at kapitalismen gjør at det er alle hver for seg og om å gjøre å kare til seg mest mulig ut av FoMO. Det hadde nok funket bedre å bo i landsbyer med noen hundre individer og man sørget for at man alltid hadde den nødvendige kompetansen (elektrikker, snekker, rørlegger, lege, osv) og at alle hadde det de trenger. Det er enklere å holde sammen i stammer og mennesker er stammedyr. Slik det er nå er alle man passerer på gata, fremmede. Få bryr seg om andre enn seg selv og sine nærmeste, få sier hei. Problemet er ikke mangel på penger og arbeid, men samhold, tilhørighet og samarbeid. Det folk tenker på er om de har penger og hva de kan kjøpe. Samme årsaken til at 20k biler kjører forbi her hver dag og svært mange uten passasjer. Alle driver kun med seg og sitt.
-
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Simen1 svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Gjentagelse onsdag samme tid, 3,5 time. DK1 topper med en prisd på 8,74 kr/kWh og Belgia runder faktisk 1 €/kWh et lite kvarter onsdag kveld. NO2 ligger på rundt 2,5 kr/kWh disse timene så det blir rundt 5 kr/kWh flaskehalsinntekt (som deles mellom de to eierne). Det er usedvanlig godt betalt for brutto eksport. -
Selvfølgelig burde det være en arveavgift
John-B svarte på Villfaren sitt emne i Politikk og samfunn
Problemet er at du må skatte av penger du aldri har. Det er dette folk ikke forstår. Se for deg at du kjøper kryptovaluta (eller Pokemon kort) som eksploderer i verdi til feks 10 millioner. Da må du ta opp lån for å betale formuesskatt på ca 60 000 kr. Du beholder dette i feks 3 år, totalt 180 000 har du betalt i formueskatt + 40k renter Så plutselig kollapser verdien, og kryptovaluta/Pokemon kort blir verdiløs (evt du mister det/blir frastjålet). Da har du hatt NULL fortjeneste, i praksis aldri hatt en reell formue, men likevel endt opp med 220 000 kr i lån pga formueskatt. Forklar meg gjerne hvordan dette gir mening. Det for øvrig også uforståelig hvorfor primærbolig skal gis 75% rabatt. Det er allerede et minstefradrag, det burde ikke være ekstra rabatt for de med dyre boliger. -
Så de fire eksterne 4K-skjermene jeg har tilkoblet min MacBook akkurat nå, er ren innbillning i følge deg? Prøv å vær edru neste gang du skriver.
-
-
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
Enceladus svarte i et emne i Politikk og samfunn
Massevis av godsaker tatt ut på Krym i natt! Bla 3 Orion dronefly: IMG_7370.MP4 Oversatt innlegg fra Robert Magyar: + Mye mer.. https://tfix.me/robert_magyar/2515/en -
Ser ut som jeg står mellom disse to i fra nothing phone nå: Nothing Phone (4a) Pro 12GB RAM 256GB - Prisjakt Nothing Phone (3) 5G 16GB RAM 512GB - Prisjakt Ser ut som sistnevnte har noe bedre hardware ift prosessor og ram, samt lagring som er mer enn nok for meg på begge uansett. Mens 4eren ser ut til å ha noen bedre kvaliteter som feks nits på skjerm samt at jeg objektivt synes den ser bedre ut. Mye skryt fra OS og lite bloatware, noe jeg liker. Får en del tilbakemelding på dårlig kamera, noe som er ok for meg. Skjerm er muligens ett steg ned ift min samsung? Setter pris på alle tilbakemeldinger, har ikke lyst å gå på en smell igjen 😛
-
Det er feil. Disse damene henvender seg til andre damer for å skape kroppspress og selge sminke, image og usikkerhet. Sponses av plastikkirurger som vil selge botox og fillers. Menn i det store og hele lar seg ikke lure, majoriteten av menn vil ha ei bra dame uten drama, ikke en influenser. Instagramdamene funker til en runk eller ons, lite annet. Anonymous poster hash: f481c...4bc -
Er nok ikke det de er redde for å stå i veien for Nintendo, er vel mer at det er enda større sjanse for å bli saksøkt nå som det faktisk er en nyversjon på vei. Et fan prosjekt har uansett ingen sjanse nå som det kommer noe som fansen har ønsket i mange år. Fan prosjektet har også alltid sett overdreven glossy ut.
-
Wikestad skal kommentere samtlige kamper med Norge som NRK har rettighetene til. I tillegg til nattens kamp mot Senegal har de også rettighetene til kampen mot Frankrike fredag kveld.
-
S25 base har gjennomsnittlig 49% bedre score på AnTuTu, Geekbench og 3DMark Wild Life Extreme over S25 FE så dette er ikke vits å diskutere..
-
Det stemmer. I kupert terreng, som vi jo har mye av i Norge, vil refleksjoner virke destruktivt på FM-signaler og kunne gi dårlig forhold selv der du er relativt nær en sender. DAB bruker en bølgeform med lengre avstand mellom bølgetoppene, dette gjør at signalet forsterkes ved refleksjoner.
-
Det er det jeg mener med at ting vil bli mørkt og tungt før det blir bedre. De få som eier alt vil kun dele ut smuler frivillig. Det blir mørkt og tungt for massene. De rike kommer til å leie inn beskyttelse/privat hær. Revolusjon kommer og alt ender med en moderne form for kommunisme. Det er nok ressurser for at alle i verden skal ha det bra, men det må fordeles "rettferdig". Overgangen blir mørk, blodig og stygg er jeg redd 😕
- 22 svar
-
- 1
-
-
FromSoft-sjefen hinter om «uannonserte spill»
Zeph svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Dvs. det meste From Software har utvikla sidan 2009. Eg vil nok ikkje bli lei Souls-formelen, spesielt når dei utvikler nye konsept, men takkar ikkje nei til noko nytt. -
S25 FE har en rask prosessor, det er vel Exynos 2400 som er på 24 plass på denne listen: https://nanoreview.net/en/soc-list/rating S25 er riktignok litt raskere, AnTuTu: 2193701 (v10) vs 1521140 (v10) for S25 FE.
-
149 138
-
Hvordan vil samfunnet tilpasse seg Robotene ?
herzeleid svarte på Jobs sitt emne i Politikk og samfunn
Veldig spennende tematikk. Kanskje er dette løsningen på eldrebølgen, og kanskje vil det medføre at en stor befolkning og billig arbeidskraft ikke lenger gir nevneverdige fordeler. Befolkningsnedgang, der robotene foredler ressursene vi forvalter, kan i et slikt scenario være en styrke da det blir færre å fordele ressursene på. Man kan i alle fall drømme Et vel så interessant tema er hva vi skal bruke den potensielt enorme produktivitetsveksten på. Over flere tiår har produktiviteten vokst eksponentielt samtidig som vi legger opp til at befolkningen skal jobbe enda mer og få mindre tid til hverandre. Vil det samme skje her?
