All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- Siste time
-
Hvordan vil samfunnet tilpasse seg Robotene ?
trikola svarte på Jobs sitt emne i Politikk og samfunn
Jeg oppfattet trådtittelen på bakgrunn i at vi skriver året 2026. Automasjon, industriroboter, plenklipper tror jeg neppe var i trådstarterens tanker (og grenser da mot avsporing) - men humanoide roboter. Alt det andre har vi allerede tilpasset oss. Når begynte vi med det? Kanskje 20 år siden? Eller tidligere? KUKA begynte i 1956 med sveiseautomater https://www.kuka.com/en-de/company/about-kuka/history -
Ikke jeg. Jeg har akkurat stått opp.
-
Satt pris for Grand Theft Auto VI
BadCat svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Jeg må kanskje spille dette mot min vilje, men det blir i så fall om 2-3 år på PC med next gen NVIDIA. -
Sitronis med kokosnøtt på.
-
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
torbjornen svarte i et emne i Politikk og samfunn
Årsaka er at norske regjeringar allereie brukar alt for mykje pengar, noko som bidreg til inflasjon og "hollandsk sjuke". Det er ikkje sikkert at ein får så mykje meir for pengane dersom ein sprøyter enno fleire oljekroner inn i økonomien. Det same gjeld for såvidt også no når Norge skal styrke forsvar og beredskap. Kunsten er å greie å prioritere det som er viktig framfor det som er mindre viktig utan å bli overkøyrd av Stortinget og/eller at ein får veljarane mot seg. Nåja. Dei har vel aldri vore spesielt ivrige. Støtta til Ukraina har vel så langt vore unntaket. Dei kjempar om mange av dei same veljarane, som ofte er misfornøgde veljarar som står langt til høgre. -
Skriv den første setningen som kommer opp i hodet ditt.
Sviskepott svarte på Programvare sitt emne i Lekeplassen
Wow...de holder seg godt må jeg si. -
Satt pris for Grand Theft Auto VI
Wheeljack svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
777 + 25% mva = 971 kr Forventa utsalgspris blir da sikkert 999kr. Omtrent hva jeg hadde sett for meg. -
For en komplett idiotisk påstand, selv om de har verneplikt i Israel så blir ikke dermed IDF judaistisk. Hvis man forfølger den fullstendig idiotiske tankerekken videre så er det nødvendigvis noe jødisk over hvordan IDF målrettet har gått etter Palestinske barn, hvor står det beskrevet i Talmud at man må tjenestegjøre i IDF og skyte barn? [...]A new report alleges that Israeli authorities and security forces have "deliberately carried out acts inflicting death and severe bodily and mental harm on hundreds of thousands of Palestinian children", and that the killings continued even after last October's ceasefire in Gaza. The commission says it has reasonable grounds to conclude that those acts "form part of a deliberate strategy to destroy the future of the Palestinians in Gaza by targeting their children" Hva med jewish voices for peace, eller B'tselem, er de antisemitter når de rapporterer om menneskerettighetsbrudd av IDF, eller tar avstand fra Israels ekspansjon i judaismens navn? Er de antisemitter? Sier de at jøder er terrorister? Har du funnet på dette argumentet selv? Var det Tysk-fobisk å kritisere Wermach etter de innførte almenn verneplikt? [...]We organize our people and we resist Zionism because we love Jews, Jewishness, and Judaism. Our struggle against Zionism is not only an act of solidarity with Palestinians, but also a concrete commitment to creating the Jewish futures we all deserve. We are fighting for a thriving Judaism and Jewish communities, for a multiplicity of Jewish cultures and for the future of the Jewish people. [...]B’Tselem – The Israeli Information Center for Human Rights in the Occupied Territories strives for a future in which human rights, liberty and equality are guaranteed to all people, Palestinian and Jewish alike, living between the Jordan River and the Mediterranean Sea. Such a future will only be possible when the Israeli occupation and apartheid regime end. Jeg antar det finnes idiologi å spore bak flere av IDF's overgrep, at det i mange tilfeller dreier seg om holdninger som dyrkes innad i millitæret, men at denne idiologien og holdingen koker ned til judaisme, er egentlig et antisemittisk argument, staten Israel og IDF har ikke definisjonsmakten over hva som er jødisk tro, eller jødisk.
-
Satt pris for Grand Theft Auto VI
vegin61269 svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Alle priser i USA er uten Sales Tax, alle priser i Norge er med moms.- 7 svar
-
- 1
-
-
Ser ut til at utviklingen går fortere en tidligere antatt ,det blir i det minste utrolig spennende og følge med på robotenes inntog . Ser for meg at jeg kan kjøpe en selv med tiden,en robot butler . https://www.finansavisen.no/teknologi/2026/06/24/8361015/morgan-stanley-dobler-spar-flom-av-roboter
-
Lords of the Fallen II utsettes til neste år
Jaqoby svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
lords of the fallen 1 var overraskende bra, anbefales til de som liker soulslikes -
Nei jeg anser meg selv som nøytral part: Jeg støtter verken Israel eller Hamas.
-
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
Kahuna svarte i et emne i Politikk og samfunn
For min egen del holder jeg muligheten åpen for at de har latt seg lure av botfarmer. En av målene til botfarmer er å skape et inntrykk av at en sak har vesentlig mer støtte enn det den egentlig har, det kan overbevise 'ekte' brukere til å bli med, og videre påvirke ledere å beslutningstagere til å endre sin posisjon, basert på en falsk oppfatning av hva 'grasrota' mener. -
Europas klimamål blir umulig å oppnå.
Tronhjem svarte på Frank Olsen sitt emne i Klima, naturfenomen og naturvern
Jeg har nå brukt 10 minutter på skumlese og søke etter dette tallet i denne 272 siders lange utredning uten å finne noe. Derfor spør jeg, hvor i denne utredningen finner du tall for hva det vil koste det norske samfunnet å ikke gjøre noen tilpasning til den pågående globale oppvarmingen? Og når du først er i gang, hvilke kriterier er lagt til grunn i denne utredning for dette tallet?- 532 svar
-
- 2
-
-
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
Kahuna svarte i et emne i Politikk og samfunn
'Liveoppdatering': Guri Melby fra Venstre postet en kommentar på FB for 2 timer siden om at Norge burde svare positivt åp ukrainas bønn om mer hjelp. Kommentarfeltet har allerede over 200 kommentarer, et høyt antall av disse er anti-ukrainske. Antall og responstid mer enn antyder en stor andel boter. -
Som sagt, vurderer å lære meg Python da jeg har en del fritid i ukedagene (jobber mest helg.) Kom over en annonse for boot.dev, noen som har positiv / negativ erfaring med det? Eventuelt andre ålreite måter å lære Python fra bunnen av på? Tenkte å sette av ca. 1/2 - 1 time hver dag til å begynne med før jeg eventuelt trapper opp.
-
- python
- programmering
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
Hvordan vil samfunnet tilpasse seg Robotene ?
Salvesen. svarte på Jobs sitt emne i Politikk og samfunn
Ja over mine år har jeg møtt masse forskjellige definisjoner av roboter, det varierer veldig. Men det vi egentlig snakker om er automasjon, hva som gjøres eller hvordan det ser ut er likegyldig for meg. I dag har jeg brukt flere ting innenfor spekteret, som rema sin handleapp der en slipper å forholde seg til de som jobber i butikken. Vekt som detekterer hva som skal måles. bredt spekter ila arbeidsdagen som stort sett omhandler logistikk bransjen. Mangfoldige produkter hjemme osv. Det er stadig nye ting som automatiseres, og det er stadig flere roller som blir redundant. Noe nytt oppstår, men stort sett så går en nok i minus. I alle fall for de jobbene som krever lite til ingen forkunnskap. -
Åpenbart for alle som støtter Israel?
-
Satt pris for Grand Theft Auto VI
Mercer120488 svarte på Spillredaksjonen sitt emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Når var det 79$ blei 1000kr. Kjapp hoderegning så er 79$, 777kr. -
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
Delvis svarte i et emne i Politikk og samfunn
Det er eneste grunn til at ALLE partier støtter noe som helst, at de syns de må. Så da er de i såfall like mye idioter alle sammen. Men det der er et ganske usaklig og lite nytteverdig argument fra din side. -
Fix it till it's broken😋
-
Get a life...
-
Å ikke støtte terrorister om de skulle komme fra Hamas --> er ingen annerkjennelse på at Hamas bedriver terrorisme eller er en terrororgansisasjon. Jeg kan si: jeg ikke støtter terrorister; om de er fra IDF Likevel være IDF sympatør og blånekte for at de har terrorister, bedriver noe som helst terror - eller noe gjør som helst galt. Den "grøtrøren" dere har bedreves på siste sidene er helt åpenbar for alle, svar unngåelser på alle mulige måter. Det tror jeg alle er enige om bortsett fra dere to, så på tide å ta det til seg.
-
Men hvordan skulle vi fått til det? Vi har ikke nevneverdig høy arbeidsledighet og for lav arbeidsledighet er farlig (fører til eksplosiv vekst i lønn og at endel udugelige personer blir satt i arbeid). Skulle vi da satt masse hender i produksjonsarbeid måtte vi gjort det ved å masse importere arbeidskraft (i langt større grad enn vi har gjort). Alternativt måtte vi flyttet arbeidskraft internt i landet, fra "høyere" stillinger til lavere stillinger. Det er vel heller ikke ønsket utvikling?
