Gå til innhold

Lager batteri med eksplosjonsalarm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg ville ikke hatt en så stor ekstra dings i mobilen når det er så liten sjangs for at det skal skje noe.

 

 

edit: Hvis mobilen blir så større som det kretskortet.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Hvorfor advare når man kan avvike? La "dingsen" kutte batteriet istedenfor. Enten det lades eller holder mobilen i live, kutt batteriet.

Å kutte batteriet hjelper vel fint lite når kjedereaksjonen har begynt.

 

Hvordan er det egentlig mobilbatterier sprenger? Og Hvorfor er det tilkoblet en USB-kabel til dette kortet, som ikke ser ut som passer inni mobilen engang :p

Kortet er en testplattform. Et kort de kun bruker i utviklings-laboratoriet. Bildeteksten er litt i overkant upresis når den sier at kortet skal inn i et batteri. Poenget er at elektronikken på kortet kan miniatyriseres og deretter integreres i batteripakken.

Lenke til kommentar
NTT Docomo er lei av at folk blir skadet av eksploderende mobilbatterier.

Les mer

Jeg er sikker på at de utsatt er mer lei av det.

 

Hmm kan man velge alarmlyd?

 

"This computer will selfdestruct in five... four.." Ruuuun!

Eller type "all Ship alert" sirene på mobiltelefoner og hvor folk kaster de ut i grøfta og roper "Greenaaaade!"

 

Tilstander :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hadde telefonen min begynt å pipe (og jeg ikke var 100% klar over at den hadde sprengalarm) så hadde det vel gått mer gale tror jeg. Hadde jo bare tatt opp telefonen og begynt å se på den :p

 

Ser for meg den første personen som lurer på hva lyden er og holder telefonen opp til ansiktet... Og så smeller det :p

Lenke til kommentar
Hva i huleste!? Eksploderende mobilbatterier har verken jeg eller noen av de jeg er på LAN med, hørt om. Eksploderende PSPer derimot, har jeg lest om.

Ingen av de du er på LAN med heller?

Må sikkert være bare oppspinn da.

 

Men angående størrelsen på kretskortet det er bilde av, så ser man jo lett at det er ikke er dette kortet som skal inn i et batteri. Dette kretskortet kan gjøres MYE mindre.

Det er som Simen1 sier, et testkort.

Lenke til kommentar

Hvordan batteriet exploderer er vel fra et forbryter... eh.. forbrukersynspunkt ganske uinteressant. Poenget er vel at det eksploderer i det heletatt.... og kanskje når den ligger i lomma ved "beanbagen" eller når du holder den mot hodet (or whatnot).

 

Men jeg er mer interessert i hvordan de skal forutsi (for det er jo det det må være... et varsel bør være "på forhånd") når batteriet eksploderer. Det er godt mulig det er noen kjemiske reaksoner man kan måle... hva vet jeg.

 

Men at man laserer slik teknologi i orginalutstyr (som andre her påpeker) vil nok ikke hjelpe mot de som kjøper uroginalt, hvilket er det som ekslpolderer, right? Eller...? Dette har jeg ikke fått noen forklaring på enda. Har sett flere artikler her på hw.no/amobil om at en eller annen noia elikson telefon har eksplodert, og at "noia eliksom" skal etterforske saken, men deretter ingen oppfølgerartikkel.

 

Jeg regner _egentlig_ med at produsenter som bruker li-ion og li-pol batterier oppdager feilproduksjoner og tilbakekaller alt og alle så fort som mulig, helst før noe smeller. Etter det jeg har skjønt er det ikke selve teknikken bak li*batterier som er problemet, men den stadige uttyningen av kapasiteten; noe som også er en utfordring for el-bil produsentene.

Lenke til kommentar

"Jeg ringer deg opp om en times tid... nei forresten glem det ekpslosjonsalarmen gikk akkurat så jeg må legge på og kaste telefonen"

 

Kanskje man burde få bodybags med telefoner slik at man kan plukke opp restene og levere de til destruksjon så vi slipper å ha skauen full av panikkastede og eksploderte mobiltelefoner.

 

Spørs om det ikke blir flere restriksoner på mobil i bil også. "Ser et blink og en røysky som fyller kupeen i bilen foran mens bilen hopper ut av veibanen via autovernet".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...