Gå til innhold

Lager batteri med eksplosjonsalarm


Anbefalte innlegg

Hvorfor lage noe slikt som dette, og ikke istede fokusere på å lage batterier SOM IKKE EKSPLODERER!

 

Det kan da umulig være så jævlig vanskelig.

 

Nei, de lar det sikkert eksplodere bare for gøy, for det er jo så billig å tilbakekalle enorme mengder batterier om noe skjer... Ganske mye som tyder på at det faktisk ikke er så lett

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å kutte batteriet hjelper vel fint lite når kjedereaksjonen har begynt.
Så det du sier er at det vil være umulig å unngå eksplosjonen som kommer til å skje en gang med et batteri? Da må jeg si det er pene håndgranater folk går rundt med.

Nei, jeg sier bare at når kjedereaksjonen allerede har startet så hjelper det ikke å kutte strømmen. Jeg sier ikke at alle batterier vil eksplodere før eller senere.

 

Hvorfor lage noe slikt som dette, og ikke istede fokusere på å lage batterier SOM IKKE EKSPLODERER! Det kan da umulig være så jævlig vanskelig.

Joda, det går fint men folk vil vist ikke ha NiMH-batterier, myndighetene vil ikke ha NiCd-batterier og ingen vil ha ikke oppladbare batterier.

Lenke til kommentar
Hva i huleste!? Eksploderende mobilbatterier har verken jeg eller noen av de jeg er på LAN med, hørt om. Eksploderende PSPer derimot, har jeg lest om.

Ingen av de du er på LAN med heller?

Må sikkert være bare oppspinn da.

 

Men angående størrelsen på kretskortet det er bilde av, så ser man jo lett at det er ikke er dette kortet som skal inn i et batteri. Dette kretskortet kan gjøres MYE mindre.

Det er som Simen1 sier, et testkort.

 

Hehe, må være lovt å være overrasket over at dette har fått så lite medielys at jeg og andre ikke har fått det med seg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...