Gå til innhold

Arrestert for GTA-forbrytelser (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enten er de akkurat så forbanna dumme i hode som de høres ut til, ellers så gjør de det bare for å sverte gta eller spill generelt.

 

På bakgrunn av deres alder (14-17) så er det vel mest sannsynlig at de er dumme, og ikke for å sverte spill.

 

Det er tydelig at aldersmerkingen på spillene bare er symbolsk.

 

Den, de av ungdommene på 17 år er gamle nok til å kjøpe spillet i USA - der spillet har rating M=Mature som er fra 17 år.

Lenke til kommentar
Poenget er heller at signalene myndighetene har sendt gjør at ungdommer på skråplanet bruker spillene som en unnskyldning når de blir tatt. Uff, nei - det er ikke vår skyld, det er spillets feil at vi nesten tok livet av en mann. :roll:

...og myndighetene tar varmt imot en god unnskyldning for hvorfor ungdommer bryter loven og utøver vold, en unnskyldning som tar fokuset vekk fra mer kompliserte og vanskelige problemstillinger som arbeidsløshet, fattigdom og mangelfull undervisning. Mediene på sin side skriver det de må for å få seere og lesere, og dataspill har jo vist seg å være en meget god bukk å melke. (Å melke en bukk ja, jeg må kanskje jobbe mer med metaforene mine. :blush: )

Lenke til kommentar
Nettopp, det er veldig godt å ha noen å skylde på. Før var det filmindustrien som hadde skylda, nå er det spillene. Noen andre som ser mønsteret? :p

Du må ikke glemme tegneserier og rock. Fæle saker, samme med tv; spesielt pompel og pilt.

Dataspill har vært et problem lenge, se på alle som har blitt overvektige pga inflytelsen fra pac-man.

Lenke til kommentar
Dette må være det svakeste forsøket på ansvarsfraskrivelse jeg har lest på lenge, rett og slett patetisk. En skikkelig straff blir vel for mye å be om...

I skjerpende omstendigheter trekkes det frem at de tiltalte er enten så dumme at de blir påviket av dataspill, eller så dumme at de tror dette er en unskyldning i begge tilfeller er det vel best at vi roter bort nøkelen.

Lenke til kommentar

vel dette blir garantert 100% en tråd om spillenes dårlige innflytelse på verden frontet av, vel, vi alle vet hvem.

 

14-17 år, vel, ser ut som foreldrene ikke er helt med på hva ungene deres gjør. Og hvorfor legge skylda på foreldrene når man kan ta et spill, ingen ting er så bra som å finne en syndebukk.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...