Gå til innhold

Arrestert for GTA-forbrytelser (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Jeg er mer opptatt av å ta et synspunkt som jeg kan forsvare utifra det jeg og samfunnet vet, mer enn at synspunktet skal være spenstig.

Ja da, og "kanskje, kanskje ikke" er jo faktisk det riktige svaret på det meste. Blir det en fin sommer? Blir man morder av å spille tvspill? Blir man morder av å bowle? Kanskje, kanskje ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er mer opptatt av å ta et synspunkt som jeg kan forsvare utifra det jeg og samfunnet vet, mer enn at synspunktet skal være spenstig.

Ja da, og "kanskje, kanskje ikke" er jo faktisk det riktige svaret på det meste. Blir det en fin sommer? Blir man morder av å spille tvspill? Blir man morder av å bowle? Kanskje, kanskje ikke.

 

Jeg håper du er klar over at det er flere graderinger innenfor begrepet "kanskje"?

 

AtW

Lenke til kommentar
I samme grad som man ikke har dekning for å anta at folk som mener de er gud tar feil, eller i samme grad som man ikke har dekning for å anta at homeopati ikke virker selv om utallige undersøkelser viser det ikek er mer effektivt en placebo.

AtW

 

Nå er det akkurat det homeopati er, placebo. Det har vi dekning for å si, vi har også dekning for å si at det å spise slike sukkerkuler er like effektivt som å drikke en dråpe vann. Hvis du ønsker litt mer info om det så mener jeg at du burde finne flere videoer om dette på youtube.

Lenke til kommentar
I samme grad som man ikke har dekning for å anta at folk som mener de er gud tar feil, eller i samme grad som man ikke har dekning for å anta at homeopati ikke virker selv om utallige undersøkelser viser det ikek er mer effektivt en placebo.

AtW

 

Nå er det akkurat det homeopati er, placebo. Det har vi dekning for å si, vi har også dekning for å si at det å spise slike sukkerkuler er like effektivt som å drikke en dråpe vann. Hvis du ønsker litt mer info om det så mener jeg at du burde finne flere videoer om dette på youtube.

 

Om du leser resten av innlegget mitt, og det jeg svarer på, så burde det framgå tydelig at dette er eksempler valgt for å illustrere at det er lite meningsfylt å påstå at man ikke har dekning for å mene at noe ikke har en effekt, bare fordi man ikke "ubestridlig kan motbevise det".

 

AtW

Lenke til kommentar
I samme grad som man ikke har dekning for å anta at folk som mener de er gud tar feil, eller i samme grad som man ikke har dekning for å anta at homeopati ikke virker selv om utallige undersøkelser viser det ikek er mer effektivt en placebo.

AtW

 

Nå er det akkurat det homeopati er, placebo. Det har vi dekning for å si, vi har også dekning for å si at det å spise slike sukkerkuler er like effektivt som å drikke en dråpe vann. Hvis du ønsker litt mer info om det så mener jeg at du burde finne flere videoer om dette på youtube.

 

Om du leser resten av innlegget mitt, og det jeg svarer på, så burde det framgå tydelig at dette er eksempler valgt for å illustrere at det er lite meningsfylt å påstå at man ikke har dekning for å mene at noe ikke har en effekt, bare fordi man ikke "ubestridlig kan motbevise det".

 

AtW

 

Off topic: Hvis dere tror at homeopati er placebo, da vet dere desverre ikke nok om homeopati til å uttale dere i noen som helst sammenheng og har mest sannsynlig "undersøkt" hva homeopati er på forskning.no(En av norges og kanskje verdens latterligste internettside). Å gjemme seg bak "man er så ignorant hvis man tror på kvakksalvere"-tullet hjelper ikke i lengden. Jeg har forresten ikke tenkt til å forklare hva det er ettersom det er veldig off topic og dere bare brukte det som et eksempel(dog et dårlig et)

 

On topic: Scum som prøver å få redusert straff.

Lenke til kommentar
On topic: Scum som prøver å få redusert straff.

At de ikke heller skylder på Judas Priest. Lenge siden Halford & co har fått skylda for alt fælt i verden nå. Og de er jo ute med ny skive og, så det burde jo være opportunt å legge skylda dit. Synger om Nostradamus og død og fordervelse. Det er ikke rart folk gjør litt gale ting når slike heavyrockere besetter dem via okkulte meldinger på skivene. Hadde jeg vært advokaten deres, hadde Halford møtt i retten sporenstreks!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk
da de brutalt overfalt og ranet en mann, forsøkte og kapre en bil og totalskadet et annet kjøretøy.

 

De satt seg vel inn i passasjer setet, og trodde sjåføren skulle hoppe ut...

Lenke til kommentar

freke: Ungdommene kopierte voldshandlingene direkte fra spillet. Om folka som bowla hadde kasta bowlingkuler på skoleelevene, og sagt at de bare skulle prøve å få "strike" hadde det kanskje vært alarmerende, men det var faktisk ikke tilfellet. Å sammenligne vold og bowling blir litt for abstrakt. Så abstrakt at voldsutøvere ikke orker å trekke linja.

 

Om saken: Farlige stunts hadde lenge vært en del av media, men tilskuerene gikk ikke amokk før linjen mellom fiksjon og virkelighet ble visket ut. Med jackass (og flere) ble slike stunts ført nermere det virkelige livet, og ble med det mer som en livsstil, noe det var enekelt å kopiere. Har utallige eksempler på folk som er blitt presset til å gjøre direkte farlige ting med seg selv, kamerater eller tilfeldige forbipasserende bare for å kunne ha det "litt morro".

 

Den samme linjen viskes også ut i tvspill. Omgivelsene i et spill som gta4 kan nesten gå for å være ekte. Volden er med det ført inn i vår egen verden, og vips. Enkelt å kopiere.

Lenke til kommentar

De som skjøt på Columbine har jo nesten gjort sånn at Mariln Manson og South Park er skylda for det de gjorde.

 

Nå sier alle at det var GTA og ungene vedder jeg på får redusert straff og en uke på no psykologi greier for å rehabilitere at de trur spill er virkelighet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Er det så ubehaglig å faktisk kunne åpne for tanken at det potensielt kan ha en negativ påvirkning at man umiddelbart må avskrive det med latterligheter?

Jeg er da vitterlig åpen for at spill kan ha negativ påvirkning. Det virker heller som det er du som synes det er ubehagelig å åpne deg for muligheten for at andre former for spill enn tvspill skal kunne ha negativ påvirkning. Eller mener du det er en "latterlighet" å åpne for den muligheten?

 

Javel, hvorfor virker det sånn, fordi jeg holder meg til saken, og snakker om spill i dette tilfellet? Eller mener du seriøst at jeg bør åpne for at bowling er en vesentlig voldspåvirkende faktor?

 

AtW

 

Det er jo faktisk ganske latterlig. Som jeg skrev i en tidligere post her, før var det filmer som fikk skylda, nå er det spill. Det er veldig greit å ha en syndebukk, fremfor å ta tak i de virkelige problemene; dårlig oppdragelse, fattigdom, sosial splid og andre.

 

Selv om feks sosiale forskjeller, fattigdom og andre ting spiller inn, så utelukker ikke det at andre ting spiller inn. Det er ikke sånn at man er nødt til å ignorere problemer, bare fordi det finnes andre, mer alvorlige problemer.

 

AtW

 

Er ganske enig i det du nevner til slutt her, man kan ikke utelukke at andre ting spiller inn, men jeg tror bestemt at hovedårsaken er dårlig oppdragelse av foreldrene. Jeg har spillt veldig masse forskjellige spill, sett mange stygge og voldelige filmer i en alder av 7 år. Jeg har ikke blitt en morder av den grunn, heller ikke kompisen min som fikk meg til å se alle de stygge filmene har blitt det. Er noen født til å bli en morder? Tviler sterkt på det. Det er alltid noe som står bak. Ett spill alene står ikke bak slike ting, tror jeg.

Lenke til kommentar
freke: Ungdommene kopierte voldshandlingene direkte fra spillet. Om folka som bowla hadde kasta bowlingkuler på skoleelevene, og sagt at de bare skulle prøve å få "strike" hadde det kanskje vært alarmerende, men det var faktisk ikke tilfellet. Å sammenligne vold og bowling blir litt for abstrakt. Så abstrakt at voldsutøvere ikke orker å trekke linja.

Så abstrakt at de tilbakestående personene som tipper over og går "postal", ikke er i stand til å trekke linja mener du. Mentalpasienter kan klikke etter å ha sett nyhetene. Det er ikke dermed sagt at det er nyhetene som er problemet, men det faktum at gjerningspersonen er tilbakestående. At en tilbakestående person deretter skylder på Judas Priest, samfunnet generellt, GTA4, Halo, Pokemon eller Vår Staude er helt tilfeldig. Mentalpasienter er mentalpasienter. Det er deres egen feil.

Lenke til kommentar

Kan du være grei å holde deg til saken. Dette er ikke mentalpassienter, men vanlig ungdom. Det står ingen ting om at ungdommene var tilbakestående, så jeg regner med dette ikke var tilfellet.

 

Å påstå at metale forstyrrelser er 100% selvforskylt er også litt på kanten unge mann.

 

Og til alle dere som tror at det er en formildende omstendighet å være påvirket av et spill. Det er det ikke.

Lenke til kommentar
Kan du være grei å holde deg til saken. Dette er ikke mentalpassienter, men vanlig ungdom. Det står ingen ting om at ungdommene var tilbakestående, så jeg regner med dette ikke var tilfellet.

Så "vanlig ungdom" pleier å go postal? Sorry mac, den må du lenger ut på landet med. Riktignok er ungdommen nå til dags verre enn før, men "vanlig ungdom" er dette ikke. De er mentalt tilbakestående. Redusert i hodet. Ellers ville de oppført seg anderledes. Alternativt ville resten av ungdommene også vært ute av kurs. En av to. Dette er unntak, altså ikke "vanlig ungdom", men mentalpasienter.

 

edit:

Å påstå at metale forstyrrelser er 100% selvforskylt er også litt på kanten unge mann.

Nå var det heller ikke det jeg skrev. Derimot at deres handlinger er deres eget ansvar. Gjør du noe idiotisk er det din egen feil. Ikke Judas Priest, Vår Staude eller GTA4 sin feil.

Endret av freke
Lenke til kommentar
Er ganske enig i det du nevner til slutt her, man kan ikke utelukke at andre ting spiller inn, men jeg tror bestemt at hovedårsaken er dårlig oppdragelse av foreldrene. Jeg har spillt veldig masse forskjellige spill, sett mange stygge og voldelige filmer i en alder av 7 år. Jeg har ikke blitt en morder av den grunn, heller ikke kompisen min som fikk meg til å se alle de stygge filmene har blitt det. Er noen født til å bli en morder? Tviler sterkt på det. Det er alltid noe som står bak. Ett spill alene står ikke bak slike ting, tror jeg.

 

De aller færreste er mordere, selv i land der folk har det vesentlig dårligere enn her. Og hovedårsak eller ikke, det vesentlig er om noe har en innvirkning på voldsstatistikken.

 

AtW

 

Kan du være grei å holde deg til saken. Dette er ikke mentalpassienter, men vanlig ungdom. Det står ingen ting om at ungdommene var tilbakestående, så jeg regner med dette ikke var tilfellet.

Så "vanlig ungdom" pleier å go postal? Sorry mac, den må du lenger ut på landet med. Riktignok er ungdommen nå til dags verre enn før, men "vanlig ungdom" er dette ikke. De er mentalt tilbakestående. Redusert i hodet. Ellers ville de oppført seg anderledes. Alternativt ville resten av ungdommene også vært ute av kurs. En av to. Dette er unntak, altså ikke "vanlig ungdom", men mentalpasienter.

 

edit:

Å påstå at metale forstyrrelser er 100% selvforskylt er også litt på kanten unge mann.

Nå var det heller ikke det jeg skrev. Derimot at deres handlinger er deres eget ansvar. Gjør du noe idiotisk er det din egen feil. Ikke Judas Priest, Vår Staude eller GTA4 sin feil.

 

Om du vil kalle de mentalpasienter eller ikke, så er det hevet over enhver tvil at eksterne faktorer spiller inn på voldsrater, å stikke hodet i sanden angående det er lite produktivt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Om du vil kalle de mentalpasienter eller ikke, så er det hevet over enhver tvil at eksterne faktorer spiller inn på voldsrater, å stikke hodet i sanden angående det er lite produktivt.

Hva som får tullingene til å tippe over er egentlig underordnet. Det ugjenkallelige faktum er at de ikke akkurat er det man vil kalle "en ressurs". Og at tvspill kan forårsake to-tre ekstra drap på den globale statistikken tviler jeg ikke på. Men man skal være et petimeter av dimensjoner for å hevde at et par færre på statistikken vil være av signifikant betydning.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...