Gå til innhold

DRM-fri MP3 verden over


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette virket meget bra. Prisene var ikke så gale heller.

 

Songs are encoded at 256 kbps.

Det er jo høy nok kvalitet for de fleste, men for å være ærlig skulle jeg gjerne likt å ha muligheten til å få sangene i CD kvalitet også. Men regner med dette er noe som kommer med tiden.

 

Er omtrent 100% sikker på at jeg aldri kommer til å kjøpe en cd fra butikk igjen i hvertfall. Typisk platekompaniet. Viss det er noen cd-er jeg abselutt vil ha bestiller jeg det bare fra nettet.

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper musikken vil jeg ha den i bedre kvalitet enn man kan finne på nedlastingsteder. Musicgiants.com er et bedre alternativ, men dårlig utvalg.

Synd for de at de blokkerer ute brukere. Der mistet de meg som potensiell kjøper. (uansett, hva er kvaliteten "Super HD"? Virker amatørmessig, hele greia.)

We're sorry, only Microsoft Internet Explorer is supported.
Lenke til kommentar

Jepp, det er nesten som de som tar mer betalt for DRM-infiserte filer enn CD-er som er enkodet i 320kb/s mp3. Men de har en god start for min del. Skal ikke se bort fra at jeg kjøper et album der hvis det er i .flac og dermed uten DRM. Men da må det være et album jeg venter på. Sendte de en e-post om at de bruker wma.

 

********,

 

Thanks for your interest.

 

Our core biz is integrating our technology platform into all the great media servers being built today. Thus in doing so eliminates the need for WMP, etc... as the manufacturer decides the player and so on.

 

Because of this strategy, our focus hasn't been on building the perfect website.

 

However, you will begin to see changes in the next three to four months enabling a much nicer user experience for those that wish to buy content outside the media server domain and directly from us via the web.

 

Much of our content comes without DRM. All you need to look for is the NON DRM logo next to the albums/tracks. This will insure you are buying the highest quality digital music without DRM.

 

FLAC is available through our Concierge Service. We will interview you and create a music library to your tastes, with playlists, and deliver it all on a hard drive that plugs right into any XP or Vista computer or compatible media server. If the music you desire is NON DRM, we can then put it into FLAC.

 

We will never, NEVER, offer MP3 or any format that compresses the original recording.

 

Thanks again and hope this answers some of your questions and please let me know if I we can be of service with regard to our Concierge Service.

 

All the best.

 

**** ******

VP of Sales

MusicGiants

Lenke til kommentar

Tja. Vet nå ikke helt hvor begeistret jeg er.

Når skal bransjen lære at det er viktig for mange å selv kunne velge format på musikken?

Det er faktisk ikke bare prisene til allofmp3 som gjorde dem store over natten. Også det at brukerne selv kune velge filformat var viktig for svært mange brukere.

 

Personlig så betaler jeg gjerne for musikk, men jeg vil ha frihet til selv å velge format. Om jeg ikke har det valget så fortsetter CD samlinga å vokse for min del.

Lenke til kommentar
Ok, musikken er DRM fri, men det jeg lurer på er om det ligger et "vannmerke" inne i filene, med din brukerkontoinfo, slik at filer kan spores tilbake til deg hvis de havner på et P2P-nettverk?

 

Noen som vet? Er det evt slik med iTunes Plus filer også?

Og dermed får datainnbrudd et helt annet omfang. Hvis noen stjeler filene dine er det jo du som eier som havner i trøbbel... Og sannsynligvis har du ikke merka det en gang!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...