Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt klart lokke mat, de har mange kort inne men de koster 4500. De ønsker nettop det du gjør der, så får de også overskikt over kjøpere samt de bestiller ofte mer hos dem.

 

Haddet kortet vært inne så man kunne kjøpt det haddet det vært en bra pris.

 

edit

Tipper selv at det blir liggendet på 3800 - 4000 kr på kort som er inne en god stund. Store droppen kommer ved 4870 release tror jeg.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Prisfallet er ikke lokkemat, det er et faktum. Om de ikke er på lager enda, de vil komme. Det er flere dyre kort som ikke er på lager heller.

 

Når både MCI og Asus GTX 280 er listet for $499(3500 NOK). I tilleg tilbyr de både $30 og $40 "mail in rebate". Da er det litt rart å prate om lokkemat. Dette betyr bare en ting: prisene har startet å rase og flere vil følge etter.

 

Det er all grunn til å tenke at dette er bare begynnelsen. Vent noen uker til, ved 4870X2-lanseringen, da vil det virklige prisfallet komme.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Prisfallet er ikke lokkemat, det er et faktum. Om de ikke er på lager enda, de vil komme. Det er flere dyre kort som ikke er på lager heller.

 

Det er ikke et faktum før man får kjøpt det, før det fungerer det som et lokkemat. Det kan jo ikke fungere som noe annet så lenge de ikke har kortet inne.

Lenke til kommentar
Prisfallet er ikke lokkemat, det er et faktum. Om de ikke er på lager enda, de vil komme. Det er flere dyre kort som ikke er på lager heller.

 

Det er ikke et faktum før man får kjøpt det, før det fungerer det som et lokkemat. Det kan jo ikke fungere som noe annet så lenge de ikke har kortet inne.

 

 

 

Det koster likevell så å så mye etter prisfallet, det er et faktum. At de ikke har de på lager i Norge vil ikke si at de som har opplevd prisfallet i amerika ikke har det?

 

Det er et faktum at det er få/ingen på lager, og det et faktum at det er billigere. Selv om du teknisk sett ikke har mulighet og skaffe produktet (fortsatt i Norge)

 

 

Teknisk sett er den også tilgjengelig http://cgi.ebay.com/eVGA-NVIDIA-GeForce-GT...1QQcmdZViewItem

Lenke til kommentar

Tror datakjeden skal få slite med å tjene penger framover. De har satt opp alle prisene i det siste. Min handlekurv på kabinett, lydkort og hk kostet over 800kr mer enn det som fremgikk av prisguiden. Tror jeg står over.

 

Hvis du ikke bryr deg om å vente på at amentio får inn gtx280 og dermed spare 1400kr kan du godt ta deg en tur til datakjeden. Der koster den nemlig bare 4800kr..

Lenke til kommentar

Forstår hva dere tenker på, men eneste jeg sier er at når 280gtx Ikke ligger til salgs til 3450 så fungerer det ikke som annet en lokkemat til de faktisk får det inn. Så lenge ingen har kortet inne til den prisen så kan man ikke si at det koster det selv om prisen kommer til å gå ned dit spesielt ved 4870x2 lanseringen.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Siden forum topicen heter nvidias kommen lanseringer...

 

 

Hva er nvidias kommende lanseringer nå?

 

 

280gx2? 200gt?

 

360 å 380gtx?

 

 

regner ikke med 9800gtx +

 

utenom 9800gtx+ så er det et rykte om en eventuell gtx 285/290

Lenke til kommentar

Prisfallen tyder jo på en ting : At Nvidia absolutt ikke har lyst til å miste markedsandeler til Ati/Amd og gjør det de kan for å forhindre dette.

 

Men så er det jo at det er vanskelig å konkurrere mot Dx10.1 (spill som kommer til å benytte seg av dette i vista får sannsynligvis bedre ytelse enn Dx10.0 spill) og selv om de blir konkuransedyktig pris/ytelse mot 4850 kortet så har de fortsatt et problem med å konkurrere på et par features.

 

Akurat nå ser jeg kun en liten pluss for Nvidia kortene og det er Physx, men det morsomme er jo at Ati kan få Physx sannsynligvis også.

Lenke til kommentar
Men så er det jo at det er vanskelig å konkurrere mot Dx10.1 (spill som kommer til å benytte seg av dette i vista får sannsynligvis bedre ytelse enn Dx10.0 spill)

 

Akurat nå ser jeg kun en liten pluss for Nvidia kortene og det er Physx, men det morsomme er jo at Ati kan få Physx sannsynligvis også.

1. Ikke nødvendigvis. Det er bare en funksjonalitet i DX 10.1 som vi så langt har sett gi bedre ytelse med AA, og den funksjonaliteten støttes nå også i nVIDIA sine drivere. Det vil si at spillene som støtter dette kan be driveren om funksjonaliteten, selv om driveren bare støtter DX 10.0

 

2. AMD får ikke PhysX offisielt hvis de ikke implementerer full CUDA støtte, noe nVIDIA har tilbudt, men de har foreløpig takket nei.

Mulig at noen "gutte-roms" prosjektet vil prøve å lage et abstraksjonslag for ATI, isåfall håper jeg de har gode advokater. Tipper det også vil ende opp som det forsøket på å støtte DX 10 i WinXP.

Lenke til kommentar
Siden forum topicen heter nvidias kommen lanseringer...

 

Hva er nvidias kommende lanseringer nå?

 

280gx2? 200gt?

360 å 380gtx?

regner ikke med 9800gtx +

 

En 55nm versjon av GT200 er på vei.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Er nok mer enn en krymping som må til, hvis ikke mindre det gjør at nVIDIA kan ta seg råd til å prise kortene sine en smule smartere ;)

 

 

Jeg ser egentlig ingen fordel med GTX2xx fremfor AMD / ATI HD48xx?

Alt taler jo til AMD / ATI sin favør, spesielt om de nå får CUDA og Physx.

 

 

Da må i så fall GTX280+ (det den vil hete?) ned på 2'400kroner eller enda lavere, eller så syntes jeg fremdeles at GTX280 har for høy pris sammenlignet med ytelse, spesielt nå som HD4870X2 kommer i August og vil koste rundt 2'200-2'600kroner?

Lenke til kommentar

En 55nm versjon av GT200 er på vei.

I den brikken er komponenter som kun er beregnet kun for GPGPU (FP64 enheter) bla. tatt ut, så brikken blir mindre...

Hvorfor fjerner man det fra GT200 55nm?

 

2. AMD får ikke PhysX offisielt hvis de ikke implementerer full CUDA støtte, noe nVIDIA har tilbudt, men de har foreløpig takket nei.

Mulig at noen "gutte-roms" prosjektet vil prøve å lage et abstraksjonslag for ATI, isåfall håper jeg de har gode advokater. Tipper det også vil ende opp som det forsøket på å støtte DX 10 i WinXP.

Hvorfor må de ha PhysX om de skal ha Havoc? Eneste grunnen til at Nvidia ønsker å gi CUDA til ATI er for, i akkurat den sammenheng, å fremme sin PhysX og slippe å konkurrere med Havoc. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
2. AMD får ikke PhysX offisielt hvis de ikke implementerer full CUDA støtte, noe nVIDIA har tilbudt, men de har foreløpig takket nei.

Mulig at noen "gutte-roms" prosjektet vil prøve å lage et abstraksjonslag for ATI, isåfall håper jeg de har gode advokater. Tipper det også vil ende opp som det forsøket på å støtte DX 10 i WinXP.

Hvorfor må de ha PhysX om de skal ha Havoc? Eneste grunnen til at Nvidia ønsker å gi CUDA til ATI er for, i akkurat den sammenheng, å fremme sin PhysX og slippe å konkurrere med Havoc.

Fordi avtalen med HAVOC ikke inkluderer fysikk på GPU, det er en avtale om å få det til å kjøre bedre på AMD sine CPU'er, og samtidig undersøke mulighetene for GPU.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...