Gå til innhold

RaidSonic Icy Box 360U-BL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott test!

 

Innmaten ser helt identisk ut med min IcyBox 350U.

 

Kult at du prøvde å starte windows fra den. Det har jeg aldri prøvd. Hvordan virket responsen på maskina da? Merket du noe praktisk forskjell på det å ha den internt?

 

PS. Er det noen som vet om det går an å modde disse IcyBox'ene slik at man kan bruke to disker i de? Altså både master og slave i stedet for kun master. Mulig man må frem med loddebolten, men det gjør jeg gjerne hvis jeg får brukt to disker i den. (Plass og kjøling ordner jeg på andre måter, og strømforsyningen kan jeg godt prøve å overbelaste litt)

Lenke til kommentar

Vææær så snill, test med Firewire-kabinetter også da! USB 2.0 er teoretisk raskere, men med en slik test ville vi kunne se om det faktisk er raskere med FireWire i praksis. Litt skuffende at det ikke er testet opp mot flere kabinetter, eller i det minste valgt et kabinett med både USB og Firewire.

 

Ellers en flott test.

Lenke til kommentar

Når HW ikke klarer å gjøre USB/Firewire-sammenligninger, får nesten jeg gjøre det! :p

 

Shuttle SN95G5

eMagic 3,5" USB2.0/Firewire-kabinett

Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE

 

Jeg har fire USB-porter. To blir brukt til mus og tastatur, og en blir brukt som strømforsyner til Creative Travel Sound-høyttalere. USB-bussen er vel derfor litt okkupert (vet ikke om dette stjeler så mye båndbredde), men resultatene var allikevel forbausende:

 

USB:

 

hdtackusb1pj.th.jpg

 

 

Firewire:

 

hdtackfirewire1jc.th.jpg

 

Betydelig lavere CPU-bruk, og gjennomsnittlig nesten 10MB/s høyere lesehastighet. Burst speed er også høyere i forhold til gjennomsnittet på Firewire enn USB. USB begrenser tydeligvis enda strengere, til en viss max-grense rundt 30MB/s.

 

Veldig fint om noen flere har mulighet til å kjøre samme test(er) og sjekke om det er samme forskjell.

 

 

Simen1: Slik jeg har forstått det, er det en test i PCmark05 som simulerer oppstart fra Windows. jeg kjørte også PCmark05, og så ingen antydning til annet enn kunstige tester. Hvis PCmark05 skulle ha restarter maskinen min og kjørt WIndows fra den eksterne, tror jeg nok jeg hadde merket det.

Eller så er det det at jeg bare har trial av PCmark05, og ikke fikk en gyldig slutt-score fordi jeg manglet noen plug-ins.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Icybox...hmmm. Mener å ha lest mye om knekte disker i slike kabinetter for en tid tilbake. Noen som kan oppfriske hukommelsen min?

Hmm.. Nå må jeg grave langt baki hukommelsen. Jeg tror jeg var med å diskuterte dette i en tråd, men jeg tror ikke det var noen som hadde ødelagt disken sin i et sånt kabinett, men bare prat om at det var høy risiko siden det er minimalt med støtbeskyttelse og disker er generellt ganske sensitive for støt.

 

Jeg gjorde en kjapp gjennomgang av de 9 tilbakemeldingene i prisguiden på samtlige av de lignende modellene og fant ingen som hadde opplevd kræsj. Link

 

Edit: Du tenker kansje på Maxtor Onetouch? (1. generasjon). De hadde en tendens til å kræsje. Link1 Link2 Link3 Link4

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg også hatt problemer med Icy Box 350U og en Maxtor harddisk, men da var det Maxtor harddisken som ble så varm at to brikker på harddisken smeltet. Har en Hitachi harddisk nå som bare blir lunken.

 

Legger også merke til at de fortsatt har PS2 plugg som strømtilførsel. Jeg prøvde å lære en roommate fra militæret å koble opp IcyBoxen til laptopen min, og sa han bare kunne koble kablene der de passer uten å tenke videre over det. Noen sekunder senere sa det poff, og siden da har jeg vært uten laptop. Var i kontakt med RaidSonic og anbefalte dem å endre PS2 porten på senere modeller, da enhver ingeniør burde følge Moore lov: If there are two or more ways to do something, and one of those ways can result in a catastrophe, then someone will do it. Men dette er svaret jeg fikk:

 

The PS2 power connection is today a standard on PC devices. We don't change anything.

 

JA, PS2 er en standard på dagens PC'er... for MUS og KEYBOARD... ikke STRØM!!!

Lenke til kommentar
Edit: Du tenker kansje på Maxtor Onetouch? (1. generasjon). De hadde en tendens til å kræsje. Link1 Link2 Link3 Link4

Husker at det var problemer med disse du nevner, men mener fremdeles å ha lest om et par tilfeller hvor Icybox`ene knekte disk etter disk. Dette er imidlertid et veldig diffust minne, og jeg greier ikke å finne igjen kilden.

 

Uansett er vel et par tråder på forumet (om det var der jeg så det) om problemer neppe representativt for den generelle kvaliteten på produktet. Det er som regel de få tilfellene hvor noe går galt som kommer fram i lyset, og de 99.999% som ikke får problemer hører vi aldri noe om.

 

Denne boksen skiller seg vel ikke spesielt ut fra andre rimelige eksterne kabinetter kan det synes som. Konklusjonen er at slikt egner seg best til lagring, skal man f.eks. redigere video satser man på en disk med FW - selv om USB2.0 teoretisk er raskere er FW en mer avansert teknologi som gir jevnt over bedre ytelse, og i mange tilfeller mye bedre. Men applikasjoner som er diskintensive er fremdeles best med interne disker da grensesnittet uansett vil begrense noe.

 

Ser fram til en test av FW800 - disker.

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte en nesten lik, kjøpte en icybox for 3.5" med usb 2 fra mpx,og en 250GB Hitachi disk..

 

har koblet den til og xp finner den og den ligger nede ved klokka på sånn remove hardware safe greie, men den dukker aldri opp i min datamaskin!! hva i allverden skal jeg gjøre?

 

har prøvd å starte på nytt, og å nappe den ut og sette den inn igjen..... den er tilkoblet en dell inspiron 6000 med win xp home sp2.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...