Gå til innhold

Microsoft utfordrer Google Home med egen smarthøyttaler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke lydkvaliteten, men utvalget og kvaliteten på tjenester, som gjør en smarthøyttaler god. Så lenge man kan koble den opp mot tredjeparts høyttaler via BT, spiller den interne høyttaleren ingen rolle. Har selv en Amazon Echo Dot 2 som har en elendig høyttaler. Den koster dog "ingenting" sammenlignet med fullblods-versjonen Amazon Echo, og gir veldig god lyd gjennom Beoplay S3. Men viktigst av alt: Den kan både spille av lydbok fra Audible, og lese opp bøker fra Kindle. Noe verken Google eller Microsoft sine løsninger vil kunne gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tjenestene til både Google og Microsoft utvikler seg stadig, så å si at de ikke VIL kunne gjøre det er helt feil når du ikke har noen forutsetning til å vite hva Google og Microsoft planlegger..

 

Siden både Audible og Kindle er eid av Amazon, er det lite trolig at de vil gi sine hovedkonkurrenter mulighet til å spille av deres proprietære løsninger. Ingenting er umulig på sikt, selvsagt, men det er ekstremt lite sannsynlig at det vil skje inne nærmeste fremtid.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Tjenestene til både Google og Microsoft utvikler seg stadig, så å si at de ikke VIL kunne gjøre det er helt feil når du ikke har noen forutsetning til å vite hva Google og Microsoft planlegger..

Siden både Audible og Kindle er eid av Amazon, er det lite trolig at de vil gi sine hovedkonkurrenter mulighet til å spille av deres proprietære løsninger. Ingenting er umulig på sikt, selvsagt, men det er ekstremt lite sannsynlig at det vil skje inne nærmeste fremtid.

Er det derfor man får Kindle App på iOS og Android? Audible på iOS og Android osv.? Jeg hadde dette selv på WP8.1.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Enig med det som er nevnt over, drit i høyttaleren det blir overpris uansett. Dot er ett fantastisk billig og bra produkt som en kan spille av på lyd systemet sitt. Bare synd den er så vanskelig å få her til lands, bruker nå en echo med overpriset høyttaler. Den er fin den, men høyttaleren samsvarer ikke med prisen. 

 

En bør heller jobbe med SW og få de gode og bedre enn alexa, lyd finnes det så mye alternativer fra før. Spent på når de når igjen alexa, får de tilsvarende priser da så blir det vell en vurdering om jeg skal bytte. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Noe verken Google eller Microsoft sine løsninger vil kunne gjøre.

 

Tjenestene til både Google og Microsoft utvikler seg stadig, så å si at de ikke VIL kunne gjøre det er helt feil når du ikke har noen forutsetning til å vite hva Google og Microsoft planlegger..

MS har da aldri prøvd å være kompatible med andre enn seg selv.

Lenke til kommentar

 

 

Noe verken Google eller Microsoft sine løsninger vil kunne gjøre.

Tjenestene til både Google og Microsoft utvikler seg stadig, så å si at de ikke VIL kunne gjøre det er helt feil når du ikke har noen forutsetning til å vite hva Google og Microsoft planlegger..

MS har da aldri prøvd å være kompatible med andre enn seg selv.

 

Det har vel ikke vært førsteprioritet til noen av de store.

Lenke til kommentar

Dette er en panisk og halvveis ting fra MS, akkurat som mobilene. MS klorer seg fast i bedriftsmarkedet mens resten av verden bedriver innovasjon og drar verden fremover.

 

Mobilene til MS er ikke halvveis. Ser man kun på OS foretrekker jeg langt på vei MS. Problemet er tilgjengeligheten av apper, og SnapChat var nok spikeren i kista enn så lenge om man tenker på forbrukermarkedet.

 

Om man så skal snakke om innovasjon så synes jeg ikke MS totalt sett ligger noe bak. Den største såkalte innovatøren har jo stagnert totalt de siste årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Siden både Audible og Kindle er eid av Amazon, er det lite trolig at de vil gi sine hovedkonkurrenter mulighet til å spille av deres proprietære løsninger. Ingenting er umulig på sikt, selvsagt, men det er ekstremt lite sannsynlig at det vil skje inne nærmeste fremtid.

Er det derfor man får Kindle App på iOS og Android? Audible på iOS og Android osv.? Jeg hadde dette selv på WP8.1.

Amazon konkurrerer ikke med Microsoft og Google på mobiltelefoner. Men de konkurrerer på smarthøyttalere, og enn så lenge vil det dermed være i deres interesse å gjøre deres eget produkt mest mulig eksklusivt.

 

Nå er det selvsagt mulig å spille av Audible-lydbok via BT-høyttaler så lenge man har en mobiltelefon, men poenget mitt er at Google (og Microsoft) sine løsninger ikke har dette i dag, og at det ihvertfall vil gå lang tid før de eventuelt får støtte for høytlesing av Kindle. Gjenoppliv gjerne denne tråden den dagen det skjer. I mellomtiden storkoser jeg meg med høytlesing av Kindle-bok på kjøkkenet mens jeg lager mat :)

Lenke til kommentar

 

Dette er en panisk og halvveis ting fra MS, akkurat som mobilene. MS klorer seg fast i bedriftsmarkedet mens resten av verden bedriver innovasjon og drar verden fremover.

Mobilene til MS er ikke halvveis. Ser man kun på OS foretrekker jeg langt på vei MS. Problemet er tilgjengeligheten av apper, og SnapChat var nok spikeren i kista enn så lenge om man tenker på forbrukermarkedet.

 

Om man så skal snakke om innovasjon så synes jeg ikke MS totalt sett ligger noe bak. Den største såkalte innovatøren har jo stagnert totalt de siste årene.

 

 

Jeg prøvde en MS telefon engang i en periode og den var håpløs. Krasjet og styrte på, at snapchat manglet var en liten del av det som var negativt med den telefonen. Men det var ikke en toppmodell, de skal sies. 

Lenke til kommentar

Hadde Lumia 640XL i ca 1 år. 

 

Kan absolutt bekrefte at når man er vant til Android og iOS så føles WP8.1 som et halvferdig produkt. Masse basisting som ikke er på plass skikkelig om man ser bort fra App mangelen på flere områder. Spotify fungerte også dårlig etter en periode selv med reinstallasjoner.

Det som dog gjorde at jeg pensjonerte den var at MS hadde lovet oppgradering til W10M når jeg kjøpte men ikke leverte. Det skulle ta nesten 6 mnd etter lansering av W10M at det skjedde og man måtte gå via en halvshady alternativ nedlasting og når jeg kjørte oppgraderingen på telefonen så mistet jeg alt av kontakter, meldinger, instillinger osv. Skikkelig jallaprodukt i mine øyne enn så lenge og MS burde ha kommet lengre nå.

 

Dog var det ting som var bra med den også som gjorde at jeg ga den en sjangse i ca. 1 år. Here Maps (som nå er borte). Rimelig pris (2k) for bra med funksjonalitet osv. God skjerm for mange formål og et helt greit kamera. Men jeg ville aldri kjøpt en toppmodell til over 5K hvis jeg måtte betale selv. Vil nok heller ikke kjøpe en MS telefon igjen med mindre arbeidsgiver pålegger oss å bruke det. Det er mer i bedriftssegmentet at Windows Mobile hører hjemme. Veldig glad for at jeg ikke gikk for en 950XL.

 

Samt en annen årsak til at jeg droppet det.

MS har en veldig "av og på" holdning ift. mobilproduktene sine som blir vanskelig å forholde seg til. Når Lumia 640XL og andre produkter ble lansert var det "full steam ahead" og nå skulle det satses på Windows Mobile med Windows 10 og alt skulle bli så bra. Så et halvt år senere bare dør alt stille hen inntil Microsoft delvis innrømmer at de ikke kommer til å satse mer på det likevel. Så kommer ryktene om Surface Phone, ja nå skal de satse igjen og det skal bli så bra.

 

Vel slik har de holdt på siden tidenes morgen ift. mobil og derav hoppet jeg av karuesellen og velger mer pålitelige aktører ift. mobilmarkedet. Dog har jeg en Surface Pro 4 som jeg elsker og en SurfaceBook står på ønskelisten.

MS telefon er greit som "betatester" og nr. 2 men jeg ville ikke hatt det som min hovedtelefon som jeg var avhengig av.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Dette er en panisk og halvveis ting fra MS, akkurat som mobilene. MS klorer seg fast i bedriftsmarkedet mens resten av verden bedriver innovasjon og drar verden fremover.

 

Mobilene til MS er ikke halvveis. Ser man kun på OS foretrekker jeg langt på vei MS. Problemet er tilgjengeligheten av apper, og SnapChat var nok spikeren i kista enn så lenge om man tenker på forbrukermarkedet.

 

Om man så skal snakke om innovasjon så synes jeg ikke MS totalt sett ligger noe bak. Den største såkalte innovatøren har jo stagnert totalt de siste årene.

Alle avanserte brukere jeg har møtt som har brukt MS sine telefoner har sluttet med det. Ene og alene fordi telefonene ikke virker utenfor MS sitt mikrokosmos. Til og med mange av MS sine egne ansatte har kastet MS-telefonene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...