Gå til innhold

Xbox One Scorpio skal ikke tvinge utviklere til å bruke 4K-oppløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror at 4K krever såpass mye kraft at det vil redusere muligheten til å kjøre på med ressurser til andre ting enn den høye oppløsningen. Jeg vil heller ha 1080P/60FPS og flere grafiske effekter og detaljer, etc etc fremfor 4K med grafikk som er strippet ned til et minimum. Dette blir rent subjektivt fra min side basert på rent egoistiske ønsker. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror at 4K krever såpass mye kraft at det vil redusere muligheten til å kjøre på med ressurser til andre ting enn den høye oppløsningen. Jeg vil heller ha 1080P/60FPS og flere grafiske effekter og detaljer, etc etc fremfor 4K med grafikk som er strippet ned til et minimum. Dette blir rent subjektivt fra min side basert på rent egoistiske ønsker. 

 

Jeg tror de fleste ville delt dine egoistiske ønsker om de hadde fått demonstrert forskjellene ;)

 

4K krever veldig mye ressurser i forhold til 1080p, og de fleste har ikke utstyret og/eller øynene til å se forskjell. Bruker man istedet ressursene på bedre shadere, lyseffekter, partikkeleffekter osv så vil alle ha nytte av det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var nok aldri realistisk at en konsoll kan klare 4K spill, iallefall med noenlunde bra grafikk. Dette er noe selv high end PCer sliter med. Var nok mer en marketing gimmick.

 

"4K oppløsning er mulig, men de fleste spill vil neppe kjøre på 4k. Det åpner derimot for at spill kan kjøres i 30FPS på den eldre maskinvaren, og 60FPS/1080P på den nyere."

 

Blir vel til at det kommer en ny versjon av konsoll hvert år fremover, med en liten oppgradering hvert år. Men alle spill vil fungere og være bakoverkompatibel iallefall et par generasjoner, mye på samme måte som PCer fungerer i dag. Nye spill vil gradvis få lavere FPS, helt frem til man ikke kan spille spillene lengre på sin versjon av konsollen.

Endret av Galen Absalom
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Blir vel til at det kommer en ny versjon av konsoll hvert år fremover, med en liten oppgradering hvert år. Men alle spill vil fungere og være bakoverkompatibel iallefall et par generasjoner, mye på samme måte som PCer fungerer i dag. Nye spill vil gradvis få lavere FPS, helt frem til man ikke kan spille spillene lengre på sin versjon av konsollen.

Pcen min er bakover kompatibel minst 25 år.. Det er en del mer enn et par generasjoner.

Lenke til kommentar

Det var nok aldri realistisk at en konsoll kan klare 4K spill, iallefall med noenlunde bra grafikk. Dette er noe selv high end PCer sliter med. Var nok mer en marketing gimmick.

 

"4K oppløsning er mulig, men de fleste spill vil neppe kjøre på 4k. Det åpner derimot for at spill kan kjøres i 30FPS på den eldre maskinvaren, og 60FPS/1080P på den nyere."

 

Blir vel til at det kommer en ny versjon av konsoll hvert år fremover, med en liten oppgradering hvert år. Men alle spill vil fungere og være bakoverkompatibel iallefall et par generasjoner, mye på samme måte som PCer fungerer i dag. Nye spill vil gradvis få lavere FPS, helt frem til man ikke kan spille spillene lengre på sin versjon av konsollen.

Det høres sannsynlig ut, men det neppe komme en versjon hvert år, 2-3 år mellom vær som øker system ytelsen er mer en nok. Så har du de andre variasjonene med harddisk valg og størrelse tillegg om de ønsker flere modeller. 

Lenke til kommentar

Det var da ingen som seriøst trodde at man skulle spille i 4K?

 

Hvorfor skal man ikke tro det? [retorisk spm]

 

R9 290X klarer de fleste spill på high i 4k@30fps. Den nye GPU-en i Scorpio er etter stor sannsynlighet, basert på TFlops og minnebåndsbredde verdier, en RX480 brikke, men trenger ikke være den som sitter i skjermkort for PCer. RX480 vil ha minst like god ytelse som R9 390, som er litt bedre enn 290X. Dermed er det svært sannsynlig at vi kan se 4k spill i 30fps på Project Scorpio, uten at de er strippet for alt av grafikkeffekter etc. Og når man tar med i beregningene at utviklere kan aggressivt optimalisere for maskinvaren siden den ikke varierer, så ser det virkelig lyst ut for 4k spill @30fps med høye innstillinger.

 

Hvorfor folk ikke tror at dette er mulig, har ikke giddet å gjøre 10 sek med research (googling), og bare gjentar det de har hørt fra andre. Sauer...

Lenke til kommentar

 

 

 

Blir vel til at det kommer en ny versjon av konsoll hvert år fremover, med en liten oppgradering hvert år. Men alle spill vil fungere og være bakoverkompatibel iallefall et par generasjoner, mye på samme måte som PCer fungerer i dag. Nye spill vil gradvis få lavere FPS, helt frem til man ikke kan spille spillene lengre på sin versjon av konsollen.

Pcen min er bakover kompatibel minst 25 år.. Det er en del mer enn et par generasjoner.

 

Sannhet med visse modifikasjoner vil jeg påstå. Har flust av spill som ikke ut fra boksen er bakoverkompatibel, og mange som må lastes ned og så kjøres via emulator for å fungere. Selvfølgelig så kan jeg installaere win 95, 98, 2k osv om jeg vil det men det er også å dra det litt langt, men generelt er jeg enig med deg i at pc er ekstremt mye bedre på bakoverkompatibiltet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Blir vel til at det kommer en ny versjon av konsoll hvert år fremover, med en liten oppgradering hvert år. Men alle spill vil fungere og være bakoverkompatibel iallefall et par generasjoner, mye på samme måte som PCer fungerer i dag. Nye spill vil gradvis få lavere FPS, helt frem til man ikke kan spille spillene lengre på sin versjon av konsollen.

Pcen min er bakover kompatibel minst 25 år.. Det er en del mer enn et par generasjoner.

Han snakket om at SPILLENE er bakoverkompatible med et par generasjoner gamle konsoller. Du tenker motsatt. Med din sammenligning skulle et helt nytt PC spill liksom virke med en 25 år gammel PC.

Lenke til kommentar

 

Ingen spill kommer til å være eksklusive mellom de tre plattformene. 

Med andre ord vil fremtiden for konsoller være å befinne seg i en evig overgangsfase, hvor spill hele tiden må utvikles med tanken om at det skal kunne kjøre på svakeste harware i bakhodet? Plutselig høres ikke det "generasjonsløse" konsollsystemet like lovende ut. Jeg ser for meg at enten vil dette utsagnet vise seg å bli regelrett usant, eller så går konsoller inn i en utvikling med litt bitter ettersmak. :(

Lenke til kommentar

Blir nok mer som med pc, spillene er nå kompatible med nye modeller men med tiden blir de eldre konsollene for svake til å kjøre nyere spill.

Vel, i alle praktiske henseende så er det ikke så ulikt eksklusivitet. I mellomtiden trekkes spillene ned til største felles faktor, som da blir den eldste konsollen. Og dette skal være en positiv utvikling? Man ser jo bare forskjellen på de tidligere spillene som kom til både current-gen og last-gen, i forhold til de som nå kommer kun til current-gen.

Lenke til kommentar

 

 

Blir vel til at det kommer en ny versjon av konsoll hvert år fremover, med en liten oppgradering hvert år. Men alle spill vil fungere og være bakoverkompatibel iallefall et par generasjoner, mye på samme måte som PCer fungerer i dag. Nye spill vil gradvis få lavere FPS, helt frem til man ikke kan spille spillene lengre på sin versjon av konsollen.

Pcen min er bakover kompatibel minst 25 år.. Det er en del mer enn et par generasjoner.

Han snakket om at SPILLENE er bakoverkompatible med et par generasjoner gamle konsoller. Du tenker motsatt. Med din sammenligning skulle et helt nytt PC spill liksom virke med en 25 år gammel PC.

Bakover kompatibeliet går på maskinen ikke spillene.

Lenke til kommentar

 

 

 

Blir vel til at det kommer en ny versjon av konsoll hvert år fremover, med en liten oppgradering hvert år. Men alle spill vil fungere og være bakoverkompatibel iallefall et par generasjoner, mye på samme måte som PCer fungerer i dag. Nye spill vil gradvis få lavere FPS, helt frem til man ikke kan spille spillene lengre på sin versjon av konsollen.

Pcen min er bakover kompatibel minst 25 år.. Det er en del mer enn et par generasjoner.
Han snakket om at SPILLENE er bakoverkompatible med et par generasjoner gamle konsoller. Du tenker motsatt. Med din sammenligning skulle et helt nytt PC spill liksom virke med en 25 år gammel PC.
Bakover kompatibeliet går på maskinen ikke spillene.

Meget mulig at han brukte feil ord, men det forandrer ikke på det faktum at du fullstendig misforstod hva han sa. "Men alle SPILL vil fungere og være bakoverkompatibel(...)"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...