Gå til innhold

I fremtiden skal du få med Windows-utgaven når du kjøper et Xbox One-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ulempen man ikke får solgt spillet igjen hvis man har gått lei.

Det blir vel slik at spillet blir låst til windows\xbox kontoen, så spillet blir ubrukelig da for andre?

Antar det er produktnøkkel man må taste inn for å aktivere spillet f.eks i steam eller orgin.

 

 

I fremtiden skal du få med Windows-utgaven når du kjøper et Xbox One-spill

For meg høres dette nesten ut du får windows 11 gratis om du kjøper et xbox one spill. :nei::hmm::rofl:

Endret av LMH1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nice, dette er nyheter som er MUSIKK for mine ører :D

Har Xbox One mest på grunn av at de fleste kompiser jeg har spiller på Xbox One. Derimot selv så når jeg spiller alene så spiller jeg på pc.

 

Om jeg kan kjøpe ett spill i framtiden til Xbox One, spille det ilag med kompiser på One så senere spille det igjen på pc med høyere settings uten å trenge å kjøpe det på nytt igjen så ville det gjordt meg meget glad.

 

Håper derimot virkelig at dette kan fungere uten å trenge Windows 10. Har VIRKELIG IKKE lyst på Win 10. Holder meg til Win 7.

Lenke til kommentar

Dette tror jeg vil hjelpe både Xbox og PC spillere, kanskje mest Xbox. De som er i tvil mellom Xbox One og PS4 får et godt argument for å velge Xbox One der.

 

Vet ikke om jeg helt ser tankegangen din der. Slik jeg ser det så gir det et godt argument for å kjøpe PS4 isteden for en XBO. Siden XBO spill finner veien til PC så er det vel mer grunn til å kjøpe en PS4 som ikke slipper sine spill noen annen plass? 

Lenke til kommentar

 

Dette tror jeg vil hjelpe både Xbox og PC spillere, kanskje mest Xbox. De som er i tvil mellom Xbox One og PS4 får et godt argument for å velge Xbox One der.

 

Vet ikke om jeg helt ser tankegangen din der. Slik jeg ser det så gir det et godt argument for å kjøpe PS4 isteden for en XBO. Siden XBO spill finner veien til PC så er det vel mer grunn til å kjøpe en PS4 som ikke slipper sine spill noen annen plass? 

Godt poeng. Hva er vits med en konsoll om den ikke har solide eksklusive titler ? Hadde f.eks ikke eid en Wii U om det ikke hadde vært for Donkey Kong Country: Tropical Freeze og Mario Maker.

Lenke til kommentar

Ulempen man ikke får solgt spillet igjen hvis man har gått lei.

Det blir vel slik at spillet blir låst til windows\xbox kontoen, så spillet blir ubrukelig da for andre?

Antar det er produktnøkkel man må taste inn for å aktivere spillet f.eks i steam eller orgin.

 

 

Hvor mange selger egentlig spillene sine? Mitt inntrykk er at det er de aller færreste.
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Dette tror jeg vil hjelpe både Xbox og PC spillere, kanskje mest Xbox. De som er i tvil mellom Xbox One og PS4 får et godt argument for å velge Xbox One der.

Vet ikke om jeg helt ser tankegangen din der. Slik jeg ser det så gir det et godt argument for å kjøpe PS4 isteden for en XBO. Siden XBO spill finner veien til PC så er det vel mer grunn til å kjøpe en PS4 som ikke slipper sine spill noen annen plass?

Det kan du si, men så er det også få gode PS4-eksklusive spill. Denne generasjonen er jo multiplattformgenerasjonen fremfor noen. Endret av Donkey Kong
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nice, dette er nyheter som er MUSIKK for mine ører :D

Har Xbox One mest på grunn av at de fleste kompiser jeg har spiller på Xbox One. Derimot selv så når jeg spiller alene så spiller jeg på pc.

 

Om jeg kan kjøpe ett spill i framtiden til Xbox One, spille det ilag med kompiser på One så senere spille det igjen på pc med høyere settings uten å trenge å kjøpe det på nytt igjen så ville det gjordt meg meget glad.

 

Håper derimot virkelig at dette kan fungere uten å trenge Windows 10. Har VIRKELIG IKKE lyst på Win 10. Holder meg til Win 7.

 

Noe sier meg at det blir snakk om DX12 spill. Med andre ord Windows 10. Ville vært rart om Microsoft ville gjort de tilgjengelig på Windows 7 også.
Lenke til kommentar

Bare synd at det blir kun tilgjengelig på Windows store, og ikke på Steam/Origin.  Quantum Break blir eksklusiv på Windows Store. I følge brukere flest som kjøpte Raise of the Tomb Raider på Windows Store så var det en god del problemer siden i Windows Store så er spillet lagd som "Windows app"

 

I følge en Reddit bruker så mangler Rise of the Tomb Raider disse innstillingene og Problemer med Windows Store generelt.

 

 


  • No SLI/Crossfire,

  • Windows 10 store download is buggy,

  • No refund policy explained,

  • Vsync is always on,

  • Always borderless fullscreen,

  • Game files are protected,

  • Can't launch it via the exe (So adding it as a non steam game will not work)

  • No fps/hardware monitor software works with it,

  • You need to take control of the folder as admin if you want access to the files

  • Mouse software which lets you create custom binds for each game doesn't work

  • Say bye to using sweetfx and mods

  • Kilde

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo interessant med utvikling, men med all åpenhet så kommer virus og sikkerhetshull på kjøpet.

 

Så i framtiden, så skal vi se fram til en infisert Xbox, og du blir nødt til å reinstallere Win10 på PC. Men, når du er oppe å går igjen, så overføres viruset igjen slik at det befinner seg på begge boksene. Og hvordan skal man få renset ut viruset fra sin Xbox?

Lenke til kommentar

MS sin kryssplattform er positiv for di som er villig til å bruke win10 og syns MS store er knall. For di som bare har XO er det nok ein spiker i kista der eksklusive spill ikkje er så eksklusive som tanken ein gang var.

 

For alle andre som helst vil ha spilla på Steam eller ikkje er villig til å bruke win10 er det bortkasta fjas.

 

Det synast som MS har satt i gang eit krampeaktig stunt for å få fleire spillere til win10 samtidig som mange vil føle at grunnen til å eige/kjøpe XO for sine eksklusive spill faller bort. Syns mykje står og faller på korleis QB slår ann.

 

For min egen del blir ikkje win10 aktuelle å bruke før man kan fjerne all dritten MS har lagt inn i os'et. XO er blitt enda litt mindre aktuell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det så must med ekslusive titler. Bare tull og fjas spesielt på konsoll markedet. Pc eksklusiv betyr at du får bedre grafikk og innimellom et dypere mer kompleks spill selv om det er i ferd med og bli borte for konsoll simplifisering på pc også. Hadde et spill blitt laget optimalt for pc så hadde jeg ikke hatt noe imot at det samme spillet hadde kommet til en annen platform. Hvorfor skal jeg bry meg om det?????

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trenden går mot at Xbox blir en innstegsmodell for PC-gaming framfor en selvstendig konsoll. For min del helt greit, men jeg kan se hvorfor Xbox-spillere ikke syns det blir så kult

 

Til stue-gaming er jo fortsatt konsollene det største og enkleste alternativet. Det er stort sett problemet. Jeg ser heller større trusler fra Apple/Google/Amazon osv på stuegaming.

Lenke til kommentar

Vil ikke dette bare føre til enda dårligere console-ports for Windows?

Når utviklere av konsollspill ikke lenger har noen mulighet til å tjene penger på å selge en separat W10 versjon av spillet, mister de jo også all motivasjon til å gjøre W10 utgaven bedre.

Eller har jeg misforstått hva som er saken her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra greier. Det kan virke som Phil Spencer faktisk forstår kva gamere vil ha frå Microsoft. Greit nokk er sikkert mangen som bruker kun ein av delene, men er nokk ein betydelig del som bruker både konsoll og PC. Det einaste enorme minuset som kunne dukke opp no er vist dei gjer som samtlige andre og prøver å tvinge oss til å ta i bruk nokk ein meiningslaus tredjepartsklient for å kunne utnytte dette tilbudet :(

 

Er piss lei av å måtte forhalde meg til påkrevde klienter eg aldri har bedt om som ikkje gjer den dritt utover å patche spelet. No ser eg jo Ubisoft prøver å få uPlay til å bli den neste idiotiske Origin klonen og. Desverre klarer dei det nokk ved hjelp av spel som Fallout 4, XCOM 2 og Far Cry Primal :(

 

Einaste third party klientane eg tolerer er Steam og GOG galaxy. Desse har eg bevist valgt å kjøpe med spela mine. Alle andre er berre ein irritasjon.

Lenke til kommentar

Vil ikke dette bare føre til enda dårligere console-ports for Windows?

Når utviklere av konsollspill ikke lenger har noen mulighet til å tjene penger på å selge en separat W10 versjon av spillet, mister de jo også all motivasjon til å gjøre W10 utgaven bedre.

Eller har jeg misforstått hva som er saken her?

Det blir ikke færre som spiller på PC eller kjøper spillet for å ha det på PC. Spillutviklere vil ha like god grunn til å lage gode porter.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...