Gå til innhold

I fremtiden skal du få med Windows-utgaven når du kjøper et Xbox One-spill


Anbefalte innlegg

RIP PLAY STATION?

Ville vurdert å bytte Play Station ut om med Xbox om dette blir en realitet.

 

Ingen effekt. Du får ikke playstation spillene som faktisk er bra på Xbox og heller ikke på PC. I tillegg om dette er noe sannhet i, så må spillene fortsatt utvikles seperat og tviler på at det blir en standard at alle spill vil automatisk støtte både win og xbox.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

RIP PLAY STATION?

Ville vurdert å bytte Play Station ut om med Xbox om dette blir en realitet.

Ingen effekt. Du får ikke playstation spillene som faktisk er bra på Xbox og heller ikke på PC. I tillegg om dette er noe sannhet i, så må spillene fortsatt utvikles seperat og tviler på at det blir en standard at alle spill vil automatisk støtte både win og xbox.

 

Kommer ann på hvilke spill du definerer som bra. Mange av de større titlene som utgis kommer nok til begge plattformer.

Lenke til kommentar

 

RIP PLAY STATION?

Ville vurdert å bytte Play Station ut om med Xbox om dette blir en realitet.

Ingen effekt. Du får ikke playstation spillene som faktisk er bra på Xbox og heller ikke på PC. I tillegg om dette er noe sannhet i, så må spillene fortsatt utvikles seperat og tviler på at det blir en standard at alle spill vil automatisk støtte både win og xbox.

 

 

 

Er det noe utviklingsmessig problem å utvikle spill til Xbone og PC samtidig, når begge har x86 CPU, og det er vel bare noe oppløsningmessige nedjusteringer for å kjøre det på Xbone..

Lenke til kommentar

Sitaten "Å stemme med lommeboka / Vote with your wallet" passer veldig godt inn her. I teorien så høres dette ut som en fantastisk løsning, men at man kun kan få spillene på Windows Store suger. For det andre, om man er nødt til å ha Windows 10 for å få spilt disse spillene, blandt annet Quantum break på PC så blir jeg ikke å kjøpe noen av dem.

 

Da tar jeg heller å piratkopierer spillene.

Lenke til kommentar

Nice, dette er nyheter som er MUSIKK for mine ører :D

Har Xbox One mest på grunn av at de fleste kompiser jeg har spiller på Xbox One. Derimot selv så når jeg spiller alene så spiller jeg på pc.

 

Om jeg kan kjøpe ett spill i framtiden til Xbox One, spille det ilag med kompiser på One så senere spille det igjen på pc med høyere settings uten å trenge å kjøpe det på nytt igjen så ville det gjordt meg meget glad.

 

Håper derimot virkelig at dette kan fungere uten å trenge Windows 10. Har VIRKELIG IKKE lyst på Win 10. Holder meg til Win 7.

 

Er på tide dette blir vanlig, når man kjøper en blu ray film kan man velge hvilken spiller man kan se den fra, slik burde det være med spill også.

Lenke til kommentar

Bare synd at det blir kun tilgjengelig på Windows store, og ikke på Steam/Origin.  Quantum Break blir eksklusiv på Windows Store. I følge brukere flest som kjøpte Raise of the Tomb Raider på Windows Store så var det en god del problemer siden i Windows Store så er spillet lagd som "Windows app"

 

I følge en Reddit bruker så mangler Rise of the Tomb Raider disse innstillingene og Problemer med Windows Store generelt.

 

 

  • No SLI/Crossfire,

  • Windows 10 store download is buggy,

  • No refund policy explained,

  • Vsync is always on,

  • Always borderless fullscreen,

  • Game files are protected,

  • Can't launch it via the exe (So adding it as a non steam game will not work)

  • No fps/hardware monitor software works with it,

  • You need to take control of the folder as admin if you want access to the files

  • Mouse software which lets you create custom binds for each game doesn't work

  • Say bye to using sweetfx and mods

  • Kilde

Synd, får håpe det ordner seg til release av Quantum breake.

Lenke til kommentar

 

Nice, dette er nyheter som er MUSIKK for mine ører :D

Har Xbox One mest på grunn av at de fleste kompiser jeg har spiller på Xbox One. Derimot selv så når jeg spiller alene så spiller jeg på pc.

 

Om jeg kan kjøpe ett spill i framtiden til Xbox One, spille det ilag med kompiser på One så senere spille det igjen på pc med høyere settings uten å trenge å kjøpe det på nytt igjen så ville det gjordt meg meget glad.

 

Håper derimot virkelig at dette kan fungere uten å trenge Windows 10. Har VIRKELIG IKKE lyst på Win 10. Holder meg til Win 7.

 

Noe sier meg at det blir snakk om DX12 spill. Med andre ord Windows 10. Ville vært rart om Microsoft ville gjort de tilgjengelig på Windows 7 også.

Jeg antar at det blir bruk av Windows egen Store. Så 8, 8,1 og Windows 10.

Lenke til kommentar

Trenden går mot at Xbox blir en innstegsmodell for PC-gaming framfor en selvstendig konsoll. For min del helt greit, men jeg kan se hvorfor Xbox-spillere ikke syns det blir så kult

 

MS er underdog i denne generasjonen, og må ta diverse grep, dette er et godt et.

Hovedfienden er PS4 ikke PC.

Samtidig får de promotert Windows Store, Virker imidlertid som de har en lang liste med features de må fikse før det blir en suksess.

Lenke til kommentar

Dette kan helt klart gjøre at jeg går for MS neste boks istedenfor PS. Hvorfor? Fordi jeg forhåpentligvis (?) har tillgang på spillet i overskuelig framtid på PC? Det er akkurat det jeg ønsker.

 

Gang på gang kaster jeg tusenvis, om vi ikke er over på titusenvis, av kroner i "dass" når jeg kjøper spill til konsollen min. Når neste generasjon kommer blir maskinen solgt unna billig eller lagret langt oppå loftet. Den blir ikke tatt fram for å spille på her i huset. Derimot så spiller jeg støtt og stadig gamle PC-spill. Dette er helt klart aktuelt for meg hvis det viser seg at MS garanterer for at jeg kan få spille på store i all framtid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott det, dåg jeg kan ikke huske å ha kjent på behovet for og spille samme spillet på både pc og konsoll. Men er jo uansett fint og få begge versjonene sånn hvis atte om atte en vakker dag du skulle havne i en situasjon der dette var nødvendig. hehe

 

Men kan kansje utnytte det at brodern er hovedsaklig konsoll gamer da så kan vi begge få spillet til prisen av ett.

Lenke til kommentar

 

Dette tror jeg vil hjelpe både Xbox og PC spillere, kanskje mest Xbox. De som er i tvil mellom Xbox One og PS4 får et godt argument for å velge Xbox One der.

 

Vet ikke om jeg helt ser tankegangen din der. Slik jeg ser det så gir det et godt argument for å kjøpe PS4 isteden for en XBO. Siden XBO spill finner veien til PC så er det vel mer grunn til å kjøpe en PS4 som ikke slipper sine spill noen annen plass? 

 

 

Dette er det som får meg til å kjøpe en XBox i stedet for en PS4. Perfekt for meg som får ha PC'n i fred og ungene får bruke konsollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...