Gå til innhold

TEST: Dell U3415W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-Den grusomme innebygde lyden burde ikke blitt beskrevet så positivt. Plagsomt skarp diskant. Lyden er grei nok om man ikke har noe annet alternativ, men bare såvidt.

-Dere har oversett muligheten for daisychaining. Den har jo skjermutgang, sånn at man får koblet på en mindre skjerm nr. 2 om man har megalomanisk behov for skrivebordsareal.

-At velfungerende hdmi 2.0 er også vesentlig informasjon som burde vært nevnt, relevant info for alle som kan ønske å benytte skjermen med en helt gjennomsnittlig nyere bærbar.

-Overklokking burde vært prøvd og nevnt. (Her funker 75hz.)

-En langtidstest ville avslørt at touch-knappene faktisk ikke er helt 100% perfekte. (I motsetning til f.eks gode gamle 30" Apple.)

-Ser heller ingenting om at skjermen og baklyset er støyfritt og uten flimmer. Meget essensiell info for de som plages med sånt.

-At man sitter igjen med noe som tilsvarer en 24-tommers skjerm ved 16:9-innhold er jo direkte feil. 34" 21:9 er 33% bredere enn 27" 16:9, med nesten identisk høyde.

 

Og dette får dere meg til å skru av adblock for? For dårlig.  :wallbash: Hva har skjedd med kvalitetstestene som tålte sammenligning med tester fra resten av verden?

 

Mens jeg først er igang, så nevner jeg at det fins en fin samletråd her på forumet, for 34" ultrawide. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1665542

Endret av Jann - Ove
  • Liker 6
Lenke til kommentar

-Den grusomme innebygde lyden burde ikke blitt beskrevet så positivt. Plagsomt skarp diskant. Lyden er grei nok om man ikke har noe annet alternativ, men bare såvidt.

-Dere har oversett muligheten for daisychaining. Den har jo skjermutgang, sånn at man får koblet på en mindre skjerm nr. 2 om man har megalomanisk behov for skrivebordsareal.

-At velfungerende hdmi 2.0 er også vesentlig informasjon som burde vært nevnt, relevant info for alle som kan ønske å benytte skjermen med en helt gjennomsnittlig nyere bærbar.

-Overklokking burde vært prøvd og nevnt. (Her funker 75hz.)

-En langtidstest ville avslørt at touch-knappene faktisk ikke er helt 100% perfekte. (I motsetning til f.eks gode gamle 30" Apple.)

-Ser heller ingenting om at skjermen og baklyset er støyfritt og uten flimmer. Meget essensiell info for de som plages med sånt.

-At man sitter igjen med noe som tilsvarer en 24-tommers skjerm ved 16:9-innhold er jo direkte feil. 34" 21:9 er 33% bredere enn 27" 16:9, med nesten identisk høyde.

 

Og dette får dere meg til å skru av adblock for? For dårlig.  :wallbash: Hva har skjedd med kvalitetstestene som tålte sammenligning med tester fra resten av verden?

 

Mens jeg først er igang, så nevner jeg at det fins en fin samletråd her på forumet, for 34" ultrawide. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1665542

 

Hei.

Som du sier skal det være 27 tommer og ikke 24-tommer ved 16:9.

 

Når det kommer til støy og flimmer så er det som du påpeker ikke et problem med denne skjermen.

 

Takk for tilbakemeldingen.

Lenke til kommentar

Har man plass så er det nok bedre å kjøpe to Asus 29" LED MX299Q som koster 4000 stykket

 

 

Nei. 1080 i høyden er altfor lite med mindre man kun skal spille.  ...og skal man spille er det ikke bra med en ramme midt i bildet. Da må man ha 3stk :)

 

Dell skjermen er absolutt intr. men venter til en freesync versjon kommer.  Da blir det innkjøp!

Lenke til kommentar

Er pikslene rektangulære? Jeg bare spør siden skjermen har et sideforhold på 42:18, mens pikslene har et sideforhold på 43:18. Hvis begge deler stemmer så vil pikslene ikke være kvadratiske men rektangulære med et sideforhold på 42:43. Det vil ha betydning innen foto, grafisk design, 3D modellering og annet der det er viktig at grafikken har sitt opprinnelige sideforhold og ikke strekkes eller klemmes.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en philps 34 tommers skjerm uten kurve på tilbud hos komplett for ett par måneder siden og er kjempefornøyd. Har montert den på en arm som jeg har skrudd i veggen og er digg å kunne justere hvor langt i fra ansiktet bilde skal være, det frigjorde mye plass på skrivebordet også. Bildekvaliteten er upåklagelig, litt lightbleed/ips glow i fra kantene, men mye bedre enn hva jeg har sett andre har. Jeg spiller en del, men holder meg stort sett borte fra fps spill. Diablo, witcher, gta ser og flyter kjempebra.

Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet hvilket tastatur som fremkommer på bildet øverst i artikkelen (første siden)?

Er vel et CM Quickfire Rapid, finnes med flere forskjellige Cherry-taster:

https://www.komplett.no/product/820355/datautstyr/mustastatur/gaming-tastatur/cm-storm-quickfire-rapid-i-keyb-blue#

Takker for svar bellduck. Men det du linket til har annet tast oppsett enn det på bildet. F.eks. enter tasten er gammel (standard) på bildet men ikke på det du linket til. Er det bare fordi det er en eldre modell av det samme tastaturet på bildet til denne artikkelen?

Lenke til kommentar

 

Ang. det å kople mus og tastatur til skjermen for å bruke den opp mot to PC-ar: blir det mykje forsinkelse når ein gjer dette?

 

Hei. Det tar omlag et par sekunder før den skifter fra en maskin til en annen, men etter det opplevde vi ingen merkbare forsinkelse under vanlig bruk.

Hei!

 

Har dere sammenlignet med å bruke virtuell driver for å bruke samme mus og tastatur i sømløs overgang? Tenker da først og fremst på Synergy. Vil det bli en bedre løsning en den innebygde? Den krever riktignok at PC'ene er i samme domene og nettverk, mens jeg ville trodd skjermen takler det bedre om de er i to forskjellige nett, f.eks. hvis ene er koblet til jobb via VPN.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Enkelte spill har dårlig eller ingen støtte for 21:9 format. Jeg pleier å bruke flawless widescreen til å skalere bildet eller fikse FOV. Watchdogs f.eks hadde vært umulig å spille uten denne programvaren, da bildet bare ble ekstremt zoomet inn og man hadde et veldig snevert synsfelt.

 

Andre spill som Heroes of the Storm kan ikke vise dette formatet uansett hva du gjør. I følge Blizzard så er årsaken at det økte synsfeltet vil gi en urettferdig fordel.

 

Så vær obs på disse begrensningene før du skaffer deg en skjerm i 21:9 format. Jeg er totalt sett veldig fornøyd med min, men det er av og til irriterende når jeg kommer over spill som ikke funker i dette formatet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har brukt denne skjermen i en uke på kontoret nå, og er strålende fornøyd med formatet. Mye bedre å jobbe på enn de 2 24" skjermene jeg hadde fra før. Bruksområdet er CAD/CAM.

 

Det ser ut som om det er en beskyttelsefilm på LCD  panelet. Er det noen andre som har lagt merke til dette? Skal filmen være der, eller skal den fjernest?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...