Gå til innhold

Nå oppdaterer Sony til Android 5.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra at Sony gir lengre levetid på sine produkter da :)

Sånt er ikke noe man tar for gitt i Android-verden.

 

Sony har tatt en rute der de leverer telefonene med tilnærmet lik opplevelse som stock Android. Dette gjør at det er mye mindre jobb for dem å oppgradere telefoner. Smart valg om du spør meg. Samsung leverer telefoner med mye dill-dall integrert i operativsystemet, der få eller ingen av funksjonene egentlig er nødvendige, da de kan "legges til" med apper eller nye brukergrenesnitt selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Bra at Sony gir lengre levetid på sine produkter da :)

Sånt er ikke noe man tar for gitt i Android-verden.

 

Sony har tatt en rute der de leverer telefonene med tilnærmet lik opplevelse som stock Android. Dette gjør at det er mye mindre jobb for dem å oppgradere telefoner. Smart valg om du spør meg. Samsung leverer telefoner med mye dill-dall integrert i operativsystemet, der få eller ingen av funksjonene egentlig er nødvendige, da de kan "legges til" med apper eller nye brukergrenesnitt selv.

Mye som forsvinner fra gamle Andorid-versjoner da? Jeg har Z1 Compact med Andorid 4.4.4. Lurer på hva som forsvinner og hvordan ytelsen blir om jeg oppgraderer.

Lenke til kommentar

Hvor snille er LG på Android-oppdateringer for eldre telefonmodeller?

Det er en annen verden nå enn for noen år siden da jeg hadde LG 4X HD P880, men oppdateringene var kanskje det jeg likte dårligst med den. Den hadde et ganske bra utgangspunkt uten for mye bloat, etter at de hadde fått mye tyn for tidligere modeller. Men funksjonaliteten ble i grunn dårligere og dårligere for hver oppdatering, til den siste oppdateringen gjorde den nesten ubrukelig. Vi snakker om slik som at den ikke å rakk å få opp grensesnittet for å besvare telefoner før telefonen gikk til voicemail. Jeg fikk et inntrykk av at de hadde et bestemt antall oppgraderinger de følte seg forpliktet til å levere, og den aller siste bør helst innføre noen grunner til å kjøpe ny fon :(

 

Nå har jeg en Z2 og føler Sony strekker seg mye lengre. Hadde egentlig ikke forventet mer enn en liten patch etter 5.0. Her er mitt inntrykk av at de har jobbet med å fikse sitt tidligere frynsete rykte. Hadde mitt inntrykk av Sony vært at de fortsatt drev på med så mye forbrukerfiendlig holdning som de gjorde før, hadde jeg nok hatt en LG denne gangen også.

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan noen sjekke om dette gir mulighet for foto i råformat (.DNG)?

Noen mobiler som gjør dette?

Ja, bilder i råformat var en av de store nyhetene i Android 5.0 men det er vist også opp til produsenten å tillate råformat. Det er flere telefoner som har råformatstøtte og en av de mest kjente er vel LG G4.

Lenke til kommentar

Å åpne råformatfiler tatt med et skikkelig kamera var ikke poenget. Poenget var å få ut mer informasjon av bildene fra telefonens kameramodul. Telefonkameraer er fortsatt kjent for å henge langt etter skikkelige kamera på en rekke punkter. Får man lagret bildene i råformat så kan man minke forskjellen litt på enkelte faktorer som hvitbalanse, redigerbarhet, fargemetning, dynamikk, støy og optiske korreksjoner.

Lenke til kommentar

Noen som har fått lastet ned og prøvd litt? Noen tanker om batteri er bedre eller verre? Kan tenke meg det blir bedre fra 5.0 til 5.1. Men fra 4.4 er jeg litt mer skeptisk. Har fremdeles 4.4 på min Z3C, og tenker nok ikke å bytte med det første.. 

Edit: Skrivefeil

Endret av kornelen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...