Gå til innhold

– 90 prosent vil ha 4G i løpet av sommeren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og de prøver også å tilpasse abonnentene sine mot telenor, feks 20Gb ble endret ned til 15Gb osv...

Når man får et mobilt bredbåndsabonnemang som kan likestilles mot en fastlinje som ikke har begrensninger på antal GB nedlastet så begynner vi å snakke, akkurat nå er mobilbrukerne som vanlig en fin melkeku for en grisk bransje.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og de prøver også å tilpasse abonnentene sine mot telenor, feks 20Gb ble endret ned til 15Gb osv...

Når man får et mobilt bredbåndsabonnemang som kan likestilles mot en fastlinje som ikke har begrensninger på antal GB nedlastet så begynner vi å snakke, akkurat nå er mobilbrukerne som vanlig en fin melkeku for en grisk bransje.

 

Helt enig. Etter at 4G kom ble jo 3G tregere for å folk til å kjøpe nye mobiler med 4G. I teorien skal HSPA+ som har vært standard lenge før LTE takle hastigheter på 168mbps som er mer enn nok.

Lenke til kommentar

Byttet fra HSPA+ til 4g i dag(jada, seint ute), tok en hastighetstest før og etter, resultatet var faktisk likt...

Mulig det bare var tilfeldig, men målte samme resultat i går også på HSPA+ i går.

 

bare meg eller er det hypet opp?

Har du et abb som gir deg fri hastighet? Ellers så spiller det ikke noen rolle om det er 3G eller 4G. Bortsett fra ping. Jeg får ofte 60-80mbps på 4g og 20+ på 4G. (Download)

Endret av Daniel.ab
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Målte nylig 100 Mbit/s ned med Chess som bruker NetCom dekning. 26 Mbit/s opp. Men datapakkene henger dessverre langt etter og jeg bruker lett opp min månedlige datakvote på 6 GB i løpet av en dag eller to. En pakke på 600 GB hadde vært mer realistisk. Alternativt så kan jeg abonnere på et mobilt bredbånd, men da må jeg bytte simkort hver gang jeg skal ringe eller sende sms noe som er uaktuelt.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Og de prøver også å tilpasse abonnentene sine mot telenor, feks 20Gb ble endret ned til 15Gb osv...

Når man får et mobilt bredbåndsabonnemang som kan likestilles mot en fastlinje som ikke har begrensninger på antal GB nedlastet så begynner vi å snakke, akkurat nå er mobilbrukerne som vanlig en fin melkeku for en grisk bransje.

NetCom sine 4G-bredbåndspriser er overlegne over de du får hos Telenor.

Fastlinje vil fortsatt være (og kommer til å være) overlegent og jeg kommer ikke til å bytte ut mitt i nærmeste fremtid, I hvert fall. (Selv om Telenor er dyrt)

 

Jeg får høyere hastigheter på 4G hos NetCom (100 mbit/s) enn på mitt VDSL bredbånd fra Telenor. (25 mbit/s)

Datakvote/mnd er synderen, dessverre. 50GB data er altfor lite i måneden.

Endret av Dysfunctional
Lenke til kommentar

Mitt største problem med netcom er at de har helt grei 4g dekning og elendig gsm/edge/3g dekning. 4g er ekstremt kresent på slike ting som å være inne i en bygning/tunnel osv...og med telenor dekning vil du alltids ha GSM som holder samtalen igang..men netcom får jeg som regel enten full 4g eller 1strek med edge når det gjelder mobil data..og stort sett sheit GSM dekning ellers.

Lenke til kommentar

Ville kanskje heller hatt DEKNING i det hele tatt før 4G. Synes det prioriteres alt for mye på 4G og synes de SKRYYYTEEERR altfor mye om det også! Jeg har Telenor, men er fortsatt mange steder jeg ikke har dekning som f.eks bare litt utenfor Kongsvinger forsvinner plutselig dekninga! Hver gang jeg ser en operatør reklame blir jeg så sint at jeg bare har lyst til å kaste ut TV-en eller pcen for den saks skyld (youtube reklame)..........

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fint og flott det.

 

For min del (Telenor) så bruker jeg fortsatt 3G da jeg er kraftig strupet på 4G hastigheten, når jeg kjører speedtests får jeg oftere bedre hastighet på 3G, selv om responsen er noe bedre på 4G.

 

Når skal de slutte med dette strupe tullet? Det som kunne vært morro er bare kleint......

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man skal bygge ut, så er det jo tilbakestående om man bygger 3G, i stedet for en fullverdig moderne basestasjon.

Enig. Fikk nettopp 4G-dekning på hytta, med 3G på lasset. Fortsatt ikke mer enn 4-5 Mbps, mmen målte bare 22kbps i fjor da det bare var Edge-dekning. For ikke å snakke om ping som gikk fra 2+ sek(!) til rundt 30ms.

Lenke til kommentar

Vil bare tipse om mobiloperatøren Banzai som gir Netcom-dekning, og 100 GB per måned for 599 kroner.

Fri tale og Fri SMS/MMS også.

 

Dere som opplever datakvotene som altfor små bør bytte til Banzai hvis Netcom har dekning der dere oftest ferdes.

Jeg byttet fra Netcom til Telenor for noen år siden. Det var da en vesentlig forbedring.

 

Nå har jeg Banzai i nettbrettet, og opplever vesentlig bedre dekning og høyere hastigheter mange steder.

Netcom-dekninga har virkelig blitt mye bedre i det siste.

Dette svinger selvsagt begge veier. Noen steder er den ene operatøren best, andre steder er det motsatt.

Men jeg vil snart over på Netcom på mobilen også.

Lenke til kommentar

Har Tele2.abonnement. Ble veldig skuffet da det ble kjendt at Tele2 ble kjøpt opp av Telia Sonera, og at den annonserte overgangen til Telenor 4G uteble. Mitt inntrykk hittil er at den skuffelsen var begrunnet: Det er sjelden jeg får stabilt 4G med Netcom der jeg ferdes her på Østlandet. Bor i en by med 25-30.000 innbyggere, og bor mellom to av hovedutfartsveiene fra byen i en avstand på noen hundre meter bra begge. Har likevel bare tidvis 4G- / 3G--dekning med Netcom!! Det samme gjelder for moren min som bor omkring 1/4 nærmere sentrum fra meg...!

 

Samtalekvaliteten og dekningen er også heller dårlig i nettet til Netcom / Tele2 her. Skjer at det er nærmest umulig å høre hva som blir sakt i begge ender på grunn av refleksjoner / bortfall og brudte samtaler!! Dette skjedde ikke da jeg hadde abonnement hos Talkmore ( Telenor )!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...