Gå til innhold

Snart er Kerbal Space Program «ferdig»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste som gjenstår da er den obligatoriske Froholt-anmeldelsen. :p

Jeg håper noen kan anmelde det for Gamer.no, men det blir dessverre ikke meg. Dette er nemlig min siste uke her på Gamer.no, i alle fall for denne gang. Fra og med neste uke kommer jeg til å jobbe på Teknofil.

 

Jeg vet imidlertid at det er minst én Kerbal-spiller på Gamer, så forhåpentligvis dukker det opp noe. :)

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar

En har ikke levd før en har landet sitt første romfartøy på the mun.

 

Så sant, så sant.

 

Bare det å komme seg ut i bane rundt Kerbal var vanskelig i starten.

 

Så landa jeg med den første kerbalen noen gang på Mun, det føltes stort. Men hadde ikke nok drivstoff til å få han hjem igjen.

 

Jeg satte et mål om at han skulle hjem, koste hva det koste vil. 8 mislykka oppdrag, og 8 døde kerbals senere, så klarte jeg endelig å lande nærme nok, og med mer enn nok drivstoff til å få han første og redningskerbalen hjem igjen. Turen hjem til Kerbal gikk veldig bra, til noen få hundre meter over bakken. Fallskjermen gikk til helvete og jeg hadde dumpa rakettmotoren.

 

De suste mot bakken og eksploderte. Jeg bare stirret på skjermen med åpen munn, kunne ikke tro hva som nettopp hadde skjedd :(

 

Hahahahaha good times, good times!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

WHÅTT?!

 

Det var min første tanke også! :)

 

Men altså: Jeg kan nok ikke gå i detalj om bakgrunnen for dette, men det er en ren forretningsmessig avgjørelse som er tatt (som jeg også har en viss forståelse for). Det er altså ikke noe personlig som ligger bak avgjørelsen, eller noe ønske om å slutte fra min side. Jeg synes jo det er vemodig å forlate Gamer.no - det er faktisk over tolv år siden jeg skrev min første anmeldelse her, og jeg har vært fast ansatt siden 2003. Men jeg tror det kan bli spennende å skifte beite, og jeg er fornøyd med de signalene jeg har fått fra Teknofil-folkene så langt. Det blir nok en del spillstoff også i fremtiden. :)

Lenke til kommentar

En har ikke levd før en har landet sitt første romfartøy på the mun.

 

Minner meg om en gang min astronaut gikk fri for drivstoff på tur hjem fra månen, en plass mellom månen og planeten, og akkurat langt nokk utafor atmosfæren til å bomme på aerobreaking ved laveste punkt i omkretsen.

Ble en interessang redningstur med landingsføtter på tuppen av en liten pod, og et noe interresangt landingsforsøk!

Lenke til kommentar

Kerbal er det spillet jeg har spilt mest og som jeg alltid kommer tilbake til i løpet av de siste årene.

 

Det er milepæl på milepæl: Første gang i bane rundt Kerbin, lande på Mun, Minmus, Duna, Eve, osv... Så ble det å utforske fly og merkelige anretninger for alt mulig rart. Docking. Og selvfølgelig fange en og annen asteroide. Det som kanskje har tatt mest tid er å redde de stakkars grønne som ikke har klart å komme seg helt hjem. Rescue missions :dremel:

 

Lærekurven kan være noe bratt, men vel verdt det.

 

wWc2yto.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En har ikke levd før en har landet sitt første romfartøy på the mun.

 

Minner meg om en gang min astronaut gikk fri for drivstoff på tur hjem fra månen, en plass mellom månen og planeten, og akkurat langt nokk utafor atmosfæren til å bomme på aerobreaking ved laveste punkt i omkretsen.

Ble en interessang redningstur med landingsføtter på tuppen av en liten pod, og et noe interresangt landingsforsøk!

Du kan gå ut å dytte når du er langt fra planeten, det funker faktisk om du har et lite skip og kun trenger noen få m/s. Har spilt det spillet veldig mye :)
Lenke til kommentar

 

WHÅTT?!

 

Det var min første tanke også! :)

 

Men altså: Jeg kan nok ikke gå i detalj om bakgrunnen for dette, men det er en ren forretningsmessig avgjørelse som er tatt (som jeg også har en viss forståelse for). Det er altså ikke noe personlig som ligger bak avgjørelsen, eller noe ønske om å slutte fra min side. Jeg synes jo det er vemodig å forlate Gamer.no - det er faktisk over tolv år siden jeg skrev min første anmeldelse her, og jeg har vært fast ansatt siden 2003. Men jeg tror det kan bli spennende å skifte beite, og jeg er fornøyd med de signalene jeg har fått fra Teknofil-folkene så langt. Det blir nok en del spillstoff også i fremtiden. :)

Jeg har ikke vært så flink til å kommentere artikler i det siste, men nå måtte jeg bare logge meg på.

 

Veldig trist å lese for oss som har hatt stor glede av dine mange og mangfoldige artikler. Gamer.no kommer ikke til å bli den samme uten deg. De er flinke de andre også, men de har ikke den samme dybdekunnskapen og interessen av retro-dataspill, eksperimentelle spill, strategispill og eventyrspill. Jeg håper dog at Tangedal ser at det er behov for at eksisterende og framtidige journalister på Gamer.no skal fortsette å dekke disse områdene slik at ikke vi lesere opplever at siden blir forflatet.

 

Det har alltid vært hyggelig og interessant å lese artiklene dine. Jeg har oppdaget mange gode spill gjennom deg og har fortsatt mange jeg bare har notert ned som jeg ikke har prøvd ennå. Du har alltid hatt en fornuftig tilnærming til det meste og en sympatisk holdning, blant annet til spillsjangre.

 

Takk for denne gangen! Og så håper jeg at det er slik jeg mistenker, at det er Per Øivind Skard eller noen på toppen som har bestemt at talentet ditt for å skrive gode dybdeartikler skal brukes til å styrke Ekstra satsningen til Tek.no Jeg er ikke abonnent ennå, men jeg vurderer å abonnere i fremtiden. Jeg kan ihvertfall ikke se for meg at du blir satt til å anmelde mobiltelefoner!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Takk for denne gangen!

 

Selv takk for en veldig hyggelig post. Det varmer med slike tilbakemeldinger. :)

 

Jeg vet ikke hvor mye dybdestoff jeg får skrevet i fremtiden. Jeg har ikke fått noen signaler om at det er ønsket. Det passer kanskje heller ikke så godt med Teknofils profil. Men jeg skal i et møte med dem i morgen, og det blir spennende å høre hva de tenker om hvordan jeg best kan brukes. Så vidt jeg forstår skal jeg i alle fall få slippe å anmelde mobiltelefoner. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Takk for denne gangen!

Selv takk for en veldig hyggelig post. Det varmer med slike tilbakemeldinger. :)

 

Jeg vet ikke hvor mye dybdestoff jeg får skrevet i fremtiden. Jeg har ikke fått noen signaler om at det er ønsket. Det passer kanskje heller ikke så godt med Teknofils profil. Men jeg skal i et møte med dem i morgen, og det blir spennende å høre hva de tenker om hvordan jeg best kan brukes. Så vidt jeg forstår skal jeg i alle fall få slippe å anmelde mobiltelefoner. :)

 

Har du noe du kan dele fra dette møtet eller det konfidensielt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...