Gå til innhold

ANMELDELSE: Assassin's Creed Unity


Anbefalte innlegg

 

 

Herregud, hvem er det som går rundt som en turist og kikker seg rundt i spill fordi det er så pent der inne?? Det er rett og slett fullstendig feil fokus å ha i en anmeldeldse.

 

Dette minner meg om en anmeldelse av Far Cry i sin tid, hvor forfatter mente han kunne bare vandre rundt i naturen og nyte i timesvis... INGEN gidder å gå rundt i skogen for å se på de fine dyrene... Vi kommer for blod, svette, tårer, episke slag og gode historier.

Nå har det seg slik at i idag så er spill mer en rent gameplay. Det er mange faktorer som bidrar til å lage en troverdig verden. Men om du kun ut etter gameplay så prøv det her. Meget populært back in the days..

 

iLMfNCJ.png

Joda, det er fint med et fint bakteppe, men et bakteppe skal da vel ikke blokkere scenen? Men billig og kverulantisk poeng da, det skal du ha! ;o)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser mange reagerer på at man kan kjøpe en eller annen pakke for hundre dollar. Dette synes jeg er feil. Om mikrotransaksjonene er på èn eller hundre dollar er da revnende likegyldig så lenge ingen snakker om hva man faktisk får for pengene, og hvilken innvirkning på spillet det har.

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

 

...

 

Når det gjelder mislykkede screenshots, så syns jeg det er ganske interessant at en nettside (dedikert til data, gaming osv) kan si at de ikke klarte å ta bilder av spillet på egenhånd men måtte ty til produsentens egne bilder som ikke reflekterer virkeligheten i spillet. Jeg kan med min lave datakunnskap ta bilder av denne artikkelen, ser ikke helt problemet her..

 

Var det ikke for en to-tre uker siden at dere klaget så voldsomt over at produsentene la store restriksjoner på deres pressefrihet, og her sitter dere jammen dæven søkke meg og mer eller mindre slikker Ubisofts ... (ordet starter med r, slutter ved æv, i tilfelle dere må logge inn med en app for å se hele innholdet i denne posten).

 

ARF!

Var nettopp tanken på dette som fikk meg til å stille spørsmål ved denne bildebruken.

Er det virkelig slik at det ikke er mulig for anmeldere å ta enkle skjermbilder ved bruk av Xbox One (eller PS4)?

Hei,

 

Det er helt klart mulig, og det er noe vi jobber aktivt for å få til. Vi ønsker i så stor grad som mulig å bruke egne bilder, men for øyeblikket har vi ikke utstyret på plass.

 

I det siste har vi bedt anmeldere om å ta bilder selv på PlayStation 4 via skjermbilde-funksjonen, og å ta egne bilder på PC-anmeldelser. Dette fungerer flott, selv om bildene dessverre blir noe komprimerte i prosessen på PlayStation 4. I Lords of the Fallen-anmeldelsen for eksempel blandet vi egne skjermbilder med skjermbilder levert av utgiver City Interactive (http://www.gamer.no/artikler/anmeldelse-lords-of-the-fallen/164943).

 

Ellers jobber vi med å få på plass utstyr som gjør at vi kan ta egne skjermbilder av Xbox One (som AssCreed Unity ble anmeldt på) og Wii U. Litt av problemet er at anmeldere ikke sitter på kontoret og spiller på én rigg, men hjemme hos seg selv. En majoritet av anmelderne bor heller ikke i Oslo sentrum, men er spredt over hele landet. Da må vi finne ut av det logistiske ved å enten sende utstyret rundt, eller investere i en hel drøss opptaksenheter.

 

For øvrig: Konseptet om pressefrihet handler om prinsipper. Å ta fra oss muligheten til å ta egne skjermbilder eller video er problematisk fordi det legger føringer for hva slags stoff vi kan publisere – en munnkurv. Det er likevel ikke sånn at vi vil nekte å bruke skjermbilder levert av utgivere, men vi synes det er merkelig å skulle skrive under på at vi absolutt MÅ gjøre det.

 

Vi ønsker å være åpne om at skjermbildene i artikkelen ikke er levert av oss, og vi har vel egentlig vært åpne om det så lenge jeg har skrevet for Gamer.no. Derfor legger vi inn slike snutter på slutten av anmeldelsene slik at det skal være tydelig hvorfor og hvordan vi bruker disse bildene.

Endret av Arodem
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Snodig.

 

Assassins Creed Black Flag ble slaktet av Gamer.no, mens alle andre ga spillet gode omtaler. Flere anmeldere har slaktet Unity, mens Gamer nå gir spillet 8/10.

Kan du linke til noen anmeldelser som slakter Unity? Jeg finner bare gode anmeldelser.

http://kotaku.com/assassins-creed-unity-the-kotaku-review-1657368877?utm_campaign=Socialflow_Kotaku_Facebook&utm_source=Kotaku_Facebook&utm_medium=Socialflow

 

Kotaku = mest korrupte siden som finnes. Hvis Kotaku ikke gir bra så kan det bare være fordi ikke Ubisoft inviterte dem til fest. Jeg er ikke for AC Unity altså. Jeg håper ingen i verden kjøper det. Håper de som har brenner det. Den tekniske kvaliteten er jo håpløs, og den yter som et early alpha spill. Ubisoft behandler også kundene svært forferdelig. Uansett er ikke kotaku til å stole på. De har besvist selv at det stemmer, bare sjekk opp gamersgate.

Veldig imponert sålangt. Kampsystemet som alltid har vært svakheten med disse spillene er endelig fikset. Du har manuell parry og dodge nå, så dette må times. Misser du timingen så blir du truffet, ergo å slåsse mot mange utgår egentlig nå.

 

Skadesystemet er mer reelt også, du merker det hvis du blir skutt nå og du går tom for stamina og klarer ikke å løpe uendelig. Animasjoner og grafikk er kraftig forbedret, ser ut som jeg spiller en Unreal Engine 4 tech demo. GTX980'en min kneler kraftig med alt på Ultra.

 

Noen screens:

3.png

 

2.png

 

1.png

 

Beklager å måtte si det, men AC Unity har eleeeeeeeeeeeeeeeendig ytelse til PC. GTX 980en din kneler ikke pga grafikken. Spillet har virkelig virkelig elendig ytelse. Så en som ikke kalrte 60 fps på low med 290 crossfire... Lurer på hvor du har de screenshotsa fra. Alle de jeg har sett ser mye mye værre ut. Det ser ikke bra ut i det hele tatt. Kanskje AC klarer bra kvalitet på veldg kort hold, men bybilde f. eks er meget forferdelig.

Mulig derfor Tek.no ikke viser Gamer-saker lenger. Bare søppel uansett.

Hva synes du om spillet da? Det ville for meg vært en mer konstruktiv og moden tilnærming til debatten enn det du skrev der.

 

Burde dere ikke ta med den tekniske siden i spillanmeldelser når den skiller seg nevneverdig ut? Å spille spillene på PC er jo bedre. PC versjonen til dette er absolutt forferdelig og du må ha en veldig dyr for å bare klare low. Noe som bør være med når folk vurderer et kjøp? I tilegg har de tom klart å lage en dårlig konsollversjon.

 

Ellers forstår jeg ikke helt hvorfor spillet testes til konsoll. En PC vil la deg utnytte spillet til fulle, noe som bør være viktig i en anmeldelse? Dessuten kunne dere tatt skjermbilder. Når det ikke engang er dyrere lurer jeg hvorfor konsoll benyttes? Hvis jeg jobbet med å anmelde spill ville jeg ikke hatt en 30 fps 900p maskin. Det er klart at AC unity passer got med xbox kontroller, men windows har native xbox kontroller input. Dessuten leser forbrukere dette for hjelp, og da kan dere advare folk mot elendige når produsenter som ubisoft lager slike elendige produkter, altså teknisk. Watch_Dogs klarte jo å grille min HD graphics og prossesor på min bærbare (lurer fortsatt på hvordan et spill kan overopphete HD graphics 3000....).

 

Endret av Malvado
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Veldig imponert sålangt. Kampsystemet som alltid har vært svakheten med disse spillene er endelig fikset. Du har manuell parry og dodge nå, så dette må times. Misser du timingen så blir du truffet, ergo å slåsse mot mange utgår egentlig nå.

 

Skadesystemet er mer reelt også, du merker det hvis du blir skutt nå og du går tom for stamina og klarer ikke å løpe uendelig. Animasjoner og grafikk er kraftig forbedret, ser ut som jeg spiller en Unreal Engine 4 tech demo. GTX980'en min kneler kraftig med alt på Ultra.

 

Noen screens:

3.png

 

2.png

 

1.png

Beklager å måtte si det, men AC Unity har eleeeeeeeeeeeeeeeendig ytelse til PC. GTX 980en din kneler ikke pga grafikken. Spillet har virkelig virkelig elendig ytelse. Så en som ikke kalrte 60 fps på low med 290 crossfire... Lurer på hvor du har de screenshotsa fra. Alle de jeg har sett ser mye mye værre ut. Det ser ikke bra ut i det hele tatt. Kanskje AC klarer bra kvalitet på veldg kort hold, men bybilde f. eks er meget forferdelig.

 

 

De er hostet på min egen server og er tatt med Fraps så er vel alt beviset egentlig. En som ikke klarer 60fps med alt på low med 290 crossfire, tja hva skal jeg si til det? Jeg har nVIDIA og ikke ATi. Kjører nyeste betadriver som kom ut igår. Aner ikke hvorfor han sliter såpass. Men dem optimaliserer det nok litt bedre kommende dagene, men folk flest vil nok slite vil jeg anta med tanke på detaljene i spillet. Er begrenset hvor mye magi dem kan gjøre.

Lenke til kommentar

 

 

Veldig imponert sålangt. Kampsystemet som alltid har vært svakheten med disse spillene er endelig fikset. Du har manuell parry og dodge nå, så dette må times. Misser du timingen så blir du truffet, ergo å slåsse mot mange utgår egentlig nå.

 

Skadesystemet er mer reelt også, du merker det hvis du blir skutt nå og du går tom for stamina og klarer ikke å løpe uendelig. Animasjoner og grafikk er kraftig forbedret, ser ut som jeg spiller en Unreal Engine 4 tech demo. GTX980'en min kneler kraftig med alt på Ultra.

 

Noen screens:

3.png

 

2.png

 

1.png

Beklager å måtte si det, men AC Unity har eleeeeeeeeeeeeeeeendig ytelse til PC. GTX 980en din kneler ikke pga grafikken. Spillet har virkelig virkelig elendig ytelse. Så en som ikke kalrte 60 fps på low med 290 crossfire... Lurer på hvor du har de screenshotsa fra. Alle de jeg har sett ser mye mye værre ut. Det ser ikke bra ut i det hele tatt. Kanskje AC klarer bra kvalitet på veldg kort hold, men bybilde f. eks er meget forferdelig.

 

 

De er hostet på min egen server og er tatt med Fraps så er vel alt beviset egentlig. En som ikke klarer 60fps med alt på low med 290 crossfire, tja hva skal jeg si til det? Jeg har nVIDIA og ikke ATi. Kjører nyeste betadriver som kom ut igår. Aner ikke hvorfor han sliter såpass. Men dem optimaliserer det nok litt bedre kommende dagene, men folk flest vil nok slite vil jeg anta med tanke på detaljene i spillet. Er begrenset hvor mye magi dem kan gjøre.

 

http://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/2lzhbg/r9_290_minimum_settings_640x480_ac_unity_worst/

 

http://www.twitlonger.com/show/n_1sica1s

 

Du forteller meg at disse lyger? Spillet er bedre på NVidia enn AMD btw. PÅ NVIDIA er det forferdelig, på AMD er det katastrofe, og på konsoll er det elendig. Det er alle bare mål på hvor elendig dette spillet er. Som du ser av TB sin kommentar så er de delene du har screenshot av veldig gode, men alt annet er dårlig. Dessuten konsoll runner på HW som er langt under r9 290. og 480p 39 fps med dbbelt så god HW? Hvordan kan du fortsatt forsvare Ubisoft? Ser du kommentarene her? Uansett hva du synes så er bevisene her ganske klare. Kildene mine er fra virkelige dataentusiaster. TB er den eneste jeg vet om som tar en rundown og skjekker teknisk kvalitet på spill. Nå fortell meg igjen at Ubisoft Ukraine som utviklet denne versjonen ikke har fått små budsjetter og utviklet noe i en fart. -De har ikke prøvd engang, ikke i det hele tatt. PC versjonen virker jo å være omtrent dobbelt så tung som konsollversjonen, selv om begge bruker samme type HW. Vet ikke hvordan de klarte å lage noe så elendig engang. JEg kan faktisk ikke forstå at de kan lansere et spill som er så forferdelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Herregud, hvem er det som går rundt som en turist og kikker seg rundt i spill fordi det er så pent der inne?? Det er rett og slett fullstendig feil fokus å ha i en anmeldeldse.

 

Dette minner meg om en anmeldelse av Far Cry i sin tid, hvor forfatter mente han kunne bare vandre rundt i naturen og nyte i timesvis... INGEN gidder å gå rundt i skogen for å se på de fine dyrene... Vi kommer for blod, svette, tårer, episke slag og gode historier.

 

Jeg! Jeg gidder. Jeg har det turist syndromet i spill. Om landskapene og stedene er pene. Rusler jeg rundt og titter som en "jævla" turist :D Helt sant :)

 

Om fokuset på slikt er feil i en anmeldelse skal jeg ikke utale meg om. Ville bare hoppe inn, for å fordelle deg at i alle fall en person gjør slikt ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kanskje ikke helt passende i disse Movember tidene men:

 

(Det er faktisk tilfelle : http://www.gamespot.com/articles/buy-shaving-cream-get-assassins-creed-unity-dlc/1100-6423382/ )

2716799-edge.jpg

 

 

 

Jaja Ubisoft :) Jeg springer ihvertfall ikke av meg buksene mine for denne tittelen, når man forresten er inne på bukser...noen som har prøvd disse in-game :p ?

 

383104.gif.jpeg

Endret av Mala
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis jeg skrur ned til 1080P oppløsning så får jeg faktisk hele 81fps. Da er alt skrudd maks. GTX980, I7-4770K @ 4.2Ghz og 16gb minne.

 

Men på 1440P oppløsning så sliter jeg mer, da makser jeg rundt 50 hvis jeg ser utover en by.

 

4.png

?! Er det maks? Ser jo ikke i nærheten av andre screens. :S

Er de bare tatt fra svært heldige vinkler?

 

En del av teksturene er noe jeg forventer fra PS2 og N64 (spesielt kirketårnet til venstre og deler av katedralen). Mens andre så ut som de kom rett fra Xbox 360/PS3.

 

I forhold til de tidligere bildene dine, som er av en helt annen verden. Merkverdig.

 

Edit:

Jeg synes faktisk teksturene på tårnet i N64 mario virker å ha høyere oppløsning. :p

mario64works.JPG

Endret av Andrull
  • Liker 9
Lenke til kommentar

og som vanlig er 75% av bruker anmeldelsene negative pga. ytelse..

Ja selvfølgelig, er det vanskelig å få stabilt FPS eller at den dropper lavere enn 30 og begynner å duppe nærmere 20 hvor det ENDA mer merkbart så er det med på å trekke meg ut av "verdenen" utviklerne har laget som igjen ødelegger spillopplevelsen.

 

Det jeg ikke skjønner er enkelte som går ut og sier at bilderaten er ustabil og lav med tanke på maskinvaren og at enkelte også nevner problemer selv på konsollene, mens det kjører helt fint for andre på PC/konsoller.

 

@Andrull: Det ser ut som Ubisoft kjører veldig dynamiske teksturer og det har visst veldig mye å si hvor mye den rendrer til enhver tid. Da teksturene ser bra ut i trange omgivelser som de tre første bildene til Avean, mens når han ser over hele byen som det siste bilde så ser det ut som noe fra PS2.

Endret av Saykin
Lenke til kommentar

Dumt man ikke får vite om slike negative ting før man leser kommentarene fra brukerne. Jeg synes dessuten ekte screenshots er viktig. Bullshots fra produsenten er uviktig. Avean's bybilde så jo fatalt ut. Så takk til alle brukerne som har opplyst om de tekniske problemene, som jeg føler ikke jeg fikk vite noe om i anmeldelsen, samt den andre infoen som helt klart har gjort dette spillet uaktuelt for min del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...