Gå til innhold

ANMELDELSE: Halo: The Master Chief Collection


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet og etterfølgerne som ruinerte en hel sjanger, en sjanger som fremdeles ikke har kommet seg tilbake på beina igjen, får 10/10. Her snakker vi skjebnens ironi. Men, men, sikkert topp for de som mener at FPS er best med en håndkontroller i sofaen.

 

Du mener 90% av gamere de siste 10 årene?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er skuffa over at Halo:The Master Chief Collection ikkje kunne komme ut med 2 disker slik at man slapp å laste ned desse 20GB. Merker meg dog at anmelder ikkje bryr seg stort om dette og utelater det heilt og holdent. Det er som om det vesle av objektiv info som er å hoste opp rundt spill-utgivelser heile tida blir nedprioritert til fordel for subjektivt fjas. Men litt er dog kome med her, så finner eg vel resten rundt omkring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet og etterfølgerne som ruinerte en hel sjanger, en sjanger som fremdeles ikke har kommet seg tilbake på beina igjen, får 10/10. Her snakker vi skjebnens ironi. Men, men, sikkert topp for de som mener at FPS er best med en håndkontroller i sofaen.

Du må gjerne utdype, jeg ble noe nysgjerrig på sutringen din.

 

Jeg er nede i en skikkelig dårlig periode når det kommer til å kose meg med spill om dagen, men jeg har sett frem til denne pakken siden ryktene først verserte! Kanskje det er dette som skal til, og ENDELIG skal One få liv i kretsene sine igjen! Ingen tvil om at man får latterlig mange timer underholdning for pengene i denne pakken her.

 

Dette er vel i bunn og grunn derfor konsollen står der den står :)

Endret av Mala
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Litt artig at Halo i utgangspunktet ble utviklet for Mac.
Anyhow, musikken alene er verdt et kjøp.
Og det er helt greit at det ikke er noen exo suit, titan, eller grabbling hook. Jeg koser meg allikevel. Og det er noe helt eget med selve spillmekanikken i Halo. Et eller annet udefinerbart med flyten i gameplayet. (ja, jeg er Halo-fan). Subjektiv så det holder.
Men jeg vil påstå at denne spillpakken er ikke bare for de som elsker Halo fra før. Den burde appellere til alle som vil ta del i et univers annet enn vårt eget.
For min del er nå halve poenget med et spill å kunne drømme seg litt bort. Dra til steder å oppleve ting vi ikke har på vår egen klode. Derfor lar jeg meg fascinere av de magiske ringene i Halo og landskapet der. Det tar meg bort fra kampfylte gater i New York og sammenraste bygninger i Asia som vi finner i COD og Battlefield.

Og når det gjelder historie så vil jeg påstå at det er mye Historie i Halo. Men det er helt opp til deg.

 

Jeg er også helt enig med karakteren som Øystein satt på spillet.

Endret av firberblad
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kan vel si at The Master Chief Collection nå tar spotten som beste spillpakke for pengene som The Orange Box nu har hadd i endel år. Iallefall i min mening.

 

Eneste bedre deal jeg har funnet ( utenom steal salg ) var fjordårets Humble Warner Bros Bundle.

 

Fikk Arkham Asylum og City, Fear 1, 2, 3 og Mortal Kombat Arcade Kollection for 5-6 dollar ( pluss noen til som jeg garantert aldri blir å spille ).

 

 

TMCC blir nokk kjøpt inn, men det er ikke prioritert. Havner nokk i samlinga til neste år. Kommer ut 4 dager før nyreleasen av GTA5 så det vil si at jeg vil ha 3 dager på meg å spille spillet og så vil jeg ikke bli å røre det igjen etter det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aner jeg en omtale som baserer seg mer på nostalgi enn nødvendig? Får ikke meg til å tro at Halo Master Chief Edition bare har en feil, og heller ikke at det er beste i sin sjanger.

 

Dette er forøvrig problemet med anmeldelser av alle slag. Altfor subjektivt og for lite objektivt, uansett om det er musikk, film, spill eller bøker, uansett hvor enig eller uenig jeg er. Burde vel snart komme en standard for anmeldelser slik at de blir mest mulig objektive enn subjektive. :)

 

Min reaksjon kommer i stor grad av hvor kjedelig jeg har opplevd Halo som samtidig som at jeg irriterer meg veldig av hvor lite objektive anmeldelser er, men er vel ikke mest å gjøre med den saken. :)

Lenke til kommentar

Aner jeg en omtale som baserer seg mer på nostalgi enn nødvendig? Får ikke meg til å tro at Halo Master Chief Edition bare har en feil, og heller ikke at det er beste i sin sjanger.

 

Dette er forøvrig problemet med anmeldelser av alle slag. Altfor subjektivt og for lite objektivt, uansett om det er musikk, film, spill eller bøker, uansett hvor enig eller uenig jeg er. Burde vel snart komme en standard for anmeldelser slik at de blir mest mulig objektive enn subjektive. :)

 

Min reaksjon kommer i stor grad av hvor kjedelig jeg har opplevd Halo som samtidig som at jeg irriterer meg veldig av hvor lite objektive anmeldelser er, men er vel ikke mest å gjøre med den saken. :)

 

Denne sida burde vere midt i blinken for deg ;)

 

http://www.objectivegamereviews.com/

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Litt artig at Halo i utgangspunktet ble utviklet for Mac.

 

 

Om du ser den siste dokumentaren så finner du ut at det ikke er sant.

 

 

Tja, det ville nok blitt utgitt til PC også, men ble jo første gang vist fram av Steve Jobs, selv om det da så mer ut som et tredjepersonskytespill. Før det var Halo dog ment som et strategi spill i samme stil some Myth spillene. Mest som, meg bekjent, er vist fram det i den varianten er noen screenshots som har blitt sluppet i ettertid. (Muligens også en video.)

 

Uansett, gleder meg til min digitale versjon blir låst opp :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...