Gå til innhold

Odd Arne lagde egne VR-briller av Lego


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott hjemmemekk-prosjekt :thumbup:

 

Prisen forutsetter riktignok at lego er gratis, noe det i hvert fall ikke er, men det er flisespikking. Ergonomien er vel heller ikke super, men konseptuelt spiller det ingen rolle. Forstørrelseglassene fra Clas Ohlson er ikke spesielt bra da de ikke har såkalt APO-kromatisk glass som gjør at de blir ganske uklare utenfor midten av synsfeltet. Det er uansett bra med oppmerksomhet og alt fra hjemmeutvikling til store firma som utvikler rimelige VR-innfatninger og programmer.

 

Jeg tipper at vi allerede i 2015 får stor tilgang til en lang rekke telefontilpassede VR-innfatninger via ebay og lignende. Alt fra billige kjedelige design med dårlige glass til det motsatte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Flott hjemmemekk-prosjekt :thumbup:

 

Prisen forutsetter riktignok at lego er gratis, noe det i hvert fall ikke er, men det er flisespikking. Ergonomien er vel heller ikke super, men konseptuelt spiller det ingen rolle. Forstørrelseglassene fra Clas Ohlson er ikke spesielt bra da de ikke har såkalt APO-kromatisk glass som gjør at de blir ganske uklare utenfor midten av synsfeltet. Det er uansett bra med oppmerksomhet og alt fra hjemmeutvikling til store firma som utvikler rimelige VR-innfatninger og programmer.

 

Jeg tipper at vi allerede i 2015 får stor tilgang til en lang rekke telefontilpassede VR-innfatninger via ebay og lignende. Alt fra billige kjedelige design med dårlige glass til det motsatte.

 

Gode poeng. Enig i det du skriver. Men hva bildekvaøiteten angår er de faktisk helt brukbar i allefall til å se på film , men som jeg jo også sier, dette er ikke ment til å erstatte oculus rift.

Lenke til kommentar

Et det en nyhet hver gang noen setter ei linse foran en mobil og lage en skibrillevariant?

 

PS. Bruk heller en fresnellinse.

 

Takk for tipset, hvor får jeg kjøpt fresbelllilinse som gir bedre resultat for 99kr stk?

Hva nyhetsværdifhet angår er hw.no ikke en ren nyhetsavis. Kommer ikke det frem fra alle de andre sakene de skriver?

Det jeg mener er nytt med prosjektet mitt er at det er et flott prosjekt for fereldre å gjøre sammen med sine barn, ikke at brikken min kan konkurrere med oculus rift. Alle de andre prosjektene jeg har sett til nå ber deg bestille linser fra langt borte i fra. Jeg ønsket å dele et prosjekt en norman raskt kan skaffe de nødvendige delene til fra en landsdelkendende aktør til en maksimalt rimelig penge.

 

For meg handler dette om å dyrke "maker" ånden , og da er veien og ikke minst tilgjengeligheten vel så viktig som målet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Et det en nyhet hver gang noen setter ei linse foran en mobil og lage en skibrillevariant?

 

PS. Bruk heller en fresnellinse.

 

Takk for tipset, hvor får jeg kjøpt fresbelllilinse som gir bedre resultat for 99kr stk?

Hva nyhetsværdifhet angår er hw.no ikke en ren nyhetsavis. Kommer ikke det frem fra alle de andre sakene de skriver?

Det jeg mener er nytt med prosjektet mitt er at det er et flott prosjekt for fereldre å gjøre sammen med sine barn, ikke at brikken min kan konkurrere med oculus rift. Alle de andre prosjektene jeg har sett til nå ber deg bestille linser fra langt borte i fra. Jeg ønsket å dele et prosjekt en norman raskt kan skaffe de nødvendige delene til fra en landsdelkendende aktør til en maksimalt rimelig penge.

 

For meg handler dette om å dyrke "maker" ånden , og da er veien og ikke minst tilgjengeligheten vel så viktig som målet.

På 3dlens.com koster en linse 50 cent - 1 USD.

Hva angår makerånden har de norske jernvarebutikkene tapt seg utrolig mye etter at jernia og lignende mini-kjeder tok over.

Det eneste håpet er Wal-Mart. De har utvalg de.

 

Bra insj å lag nå uansett da...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men....det er jo bare en mobil app det er snakk om. eneste han har gjort er å lage noe som holder brillene, og linser slik at du ser bedre skjemen..

Fatter ikke oppstyret her jeg. Er jo like "amazing" som å lage egen kikkert som vi gjorde i barneskolen med tom tørkerull

 

Ikke meiningen å være så negativ, men jeg seriøst ser ikke årsaken til at dette er noe å bruke tid til å lage nyhets artikkel på.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Men....det er jo bare en mobil app det er snakk om. eneste han har gjort er å lage noe som holder brillene, og linser slik at du ser bedre skjemen..

 

Fatter ikke oppstyret her jeg. Er jo like "amazing" som å lage egen kikkert som vi gjorde i barneskolen med tom tørkerull

 

Ikke meiningen å være så negativ, men jeg seriøst ser ikke årsaken til at dette er noe å bruke tid til å lage nyhets artikkel på.

 

Hvis ikke det er meningen å være så negativ men du er det allikevel så kan du vel bare drite i å kommentere? Jeg hadde glede av å lese artikkelen og syns det var kult, hvis ikke du hadde det så har du i verste fall kasta bort 2 minutter av livet ditt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Men....det er jo bare en mobil app det er snakk om. eneste han har gjort er å lage noe som holder brillene, og linser slik at du ser bedre skjemen..

 

Fatter ikke oppstyret her jeg. Er jo like "amazing" som å lage egen kikkert som vi gjorde i barneskolen med tom tørkerull

 

Ikke meiningen å være så negativ, men jeg seriøst ser ikke årsaken til at dette er noe å bruke tid til å lage nyhets artikkel på.

Hvis ikke det er meningen å være så negativ men du er det allikevel så kan du vel bare drite i å kommentere? Jeg hadde glede av å lese artikkelen og syns det var kult, hvis ikke du hadde det så har du i verste fall kasta bort 2 minutter av livet ditt.

Han har eit poeng, han har gjort som alle dei 1000+ andre som har lastet ned mobil appen =/

 

Men det er sommer så lite nyheter så bedre ein ingen ting ;)

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Svarer flere i en sleng her:

Til de som kritiserer linsene for å være dårlige, dere vet ikke hva dere snakker om.

Linsene ER "dårlige" i forhold til Oculus Rift, men de er alikevel mer en gode nok til å gi alle som har testet brillene en real overaskelse. Reaksjonen folk har er "Jammen dette var jo bra jo", "KULT, jeg føler jeg må løpe å fortelle naboen" og "wow, dette er jo helt sykt"

Dette handler ikke om at jeg har gjort noe genialt og fortjener heder, men om å tørre å dele en barnslig ide som andre likesinnede kan ha råd til og bry til å bygge selv,, helt fra bunnen av, gjerne med sine barn eller skole elever. Brillene er ikke "nesten gode nok til film", de er supre til film, de gir en konge filmopplevelse. Eller ta turen innom å prøv mine. Opplevelsen er som å være i en gigantisk kinosal, og ja, bildet er klart og greit i hele synsfeltet, klart nok for meg i allefall. Bygg et eksemplar selv og prøv.

 

Hva VR angår: det finnes flere applikasjoner til iphone og android med VR opplevelse inkludert head-tracking og full 3D. Jeg er ikke den første som lager vr briller som er kompatible ned mobiltelefoner. Jeg er bare den første som deler en gjør det selv guide for skandinaviere hvor man kan bygge dem i lego. Lego brillene fungerer flott med alle disse applikasjonene. (Skal prøve å lage en video hvor jeg filmer en vr opplevelse)

 

Håper ikke jeg kommer igjennom som gretten,

men litt irriterende når folk snakker ned ting de tror umulig kan fungere brukbart basert på at de har snakket med en person som sa fyre linser var best eller "nødvendig". Til dere, bygg deres egne, det er morro og resultatet vil få dere på andre tanker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Men....det er jo bare en mobil app det er snakk om. eneste han har gjort er å lage noe som holder brillene, og linser slik at du ser bedre skjemen..

 

Fatter ikke oppstyret her jeg. Er jo like "amazing" som å lage egen kikkert som vi gjorde i barneskolen med tom tørkerull

 

Ikke meiningen å være så negativ, men jeg seriøst ser ikke årsaken til at dette er noe å bruke tid til å lage nyhets artikkel på.

 

Hvis ikke det er meningen å være så negativ men du er det allikevel så kan du vel bare drite i å kommentere? Jeg hadde glede av å lese artikkelen og syns det var kult, hvis ikke du hadde det så har du i verste fall kasta bort 2 minutter av livet ditt.

Du sier det bedre en noen :-) takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...