Gå til innhold

– iPhone går sjeldnere i stykker enn andre mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. På jobben er det 10 Iphone. Ingen av disse har knust skjerm noen gang. Vi har mange kunder innom og man ser jo mange telefoner. De vi oftest ser med knust skjerm er Samsung.

Kanskje noen burde tatt et representativt utvalg på noen tusen telefonbrukere og sjekket hvor mange som har knust skjerm og hvilke merker det er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Haha, jeg må le :) Her er det statistiske kvantitative data som er regnet på og så er det motargumenter med "jeg kjenner mange som" og noen klarer til og med å lire fra seg et prosenttall ut fra løse luften. Jeg blir oppgitt.

 

89% av all statistikk på internett er tatt ut av løse luften. ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Overskriften sier at iphone går sjeldnere i stykker. Statistikken sier at det er færre som melder til sitt forsikringsselskap om ødelagt iphone enn snittet av andre telefoner.

 

Når man legger til at de blir oftere borte... ja, var det noen som hadde lyst til å få siste modell når den gamle først gikk i stykker?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Haha, jeg må le :) Her er det statistiske kvantitative data som er regnet på og så er det motargumenter med "jeg kjenner mange som" og noen klarer til og med å lire fra seg et prosenttall ut fra løse luften. Jeg blir oppgitt.

89% av all statistikk på internett er tatt ut av løse luften. ;)

"Don't believe everything you read on the internet" -Albert Einstein

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor ofte ser dere de første utgavene av iPhone kontra andre telefoner? iPhone ser ut til å byttes ut hyppigere og det kan jo spekuleres i om det er batteriet eller andre ting som rett og slett er designet for å ryke kort tid etter at garantitiden er gått ut.

 

En annen ting er at statistikken i artikkelen bare er relativ (x% mer, y% mindre) og sier ingenting om absoluttverdier. Det hadde vært mye mer informativt.

Lenke til kommentar

Når man legger til at de blir oftere borte... ja, var det noen som hadde lyst til å få siste modell når den gamle først gikk i stykker?

Det var jo såpass mye svindel ute og gikk blant iphone brukerne at noen forsikringsselskaper(alle?) har begynt med å levere ut telefon av samme modell istedet for den nye modellen eller penger.
Lenke til kommentar

 

Dette må være tull? Det går omtrent ikke en dag uten at man ser en iPhone med knust skjerm?!

Ser flere knuste iphoner vær eneste dag, på trikken, ute og går. de er overalt.

 

 

Det har vel aldri slått deg at dette kan ha en sammenheng med at det er flere iPhoner i omløp enn andre telefoner? Ser vi på salg av enkelt modeller så er jo iPhone temmelig suveren, også i Norge og da er naturligvis sannsynligheten for å se telefoner langt større.

 

 

Haha, dummeste jeg har hørt. 99% av alle iphoner har knust skjermen minst en gang. Mange jeg kjenner som har Iphone har knust skjermer opptil flere ganger. Tingen er at private skifter skjermer på Iphone for en billig penge, derfor blir det lite registrerte skader.

 

Har du noe som kan underbygge denne påstanden? 99% er et temmelig absurd høyt tall og selv har jeg aldri kunst en iPhone og jeg har vært igjennom fire modeller nå, og kjæresten har vært igjennom to så at 99% skal være i nærheten av reelt har jeg mine store tvil om.

 

 

Har de tatt med i beregningen at en større andel av iPhone-er er pakket inn i tykke lag av silikon? Jeg har aldri skjønt hvorfor folk kjøper en designtelefon for så å stappe den inn i et stygt deksel.

 

Kan jo være at flere kjøper iPhone av andre grunner enn bare design, det er flere som faktisk foretrekker og er mer komfortabel med maskinvaren og ikke minst programvaren (iOS) og er mer enn villig til å skaffe en iPhone og deretter putte den i et deksel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Men selv om statistikken viser at det er 11 prosent mindre sjanse for at en iPhone-bruker melder om å ha fått ødelagt telefonen

Jeg anser dette som ganske naturlig. Prisen på en iPhone burde jo tilsi noe bedre holdbarhet enn mye annet siden mange telefoner bare koster halvparten av en iPhone i innkjøp.

 

Statistikken fra forsikringsselskapet er litt underlig;

11% mindre sjanse for at iPhone går i stykker, men 65% større sjanse for at den blir stjålet. Allikevel er det 54% mindre sjanse for at iPhone brukere må få erstattet telefonen...

Har iPhone brukere jevnt over dårligere forsikring slik at de ikke får ny telefon når noe skjer ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...