Gå til innhold

Sony solgte 1 million PlayStation 4-konsoller på lanseringsdagen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

M-m-m-men de sa at konsollenes tid er over...

 

Gratulerer til Sony med fantastiske tall. Det fine med PS4 i motsetning til PS3 er at gjennom denne generasjonen vil den få komplett overlegne versjoner av multiplattformspill og jeg ser derfor ingen grunn til å vente på eksklusiver. Sony har kanskje feilet med Knack og Killzone, men det er sannsynligvis svært få som kjøper konsollen for disse eksklusivene. Folk vil ha FIFA, AC og CoD i 1080p. Og selvfølgelig en hel haug nye spill og serier som kommer ut etter hvert.

 

Sony's store styrke i PS1 og PS2 periodene var deres gode forhold til tredjepartsutviklerne. Dette forholdet ble kraftig svekket i PS3-perioden grunnet Xbox's fokus på utviklerverktøy og enklere arkitektur. Nå ser det ut som denne styrken er tilbake.

Lenke til kommentar

PS4 er for liten oppgradering grafikk messig til å være verd pengene. Sony gjorde en tabbe da de valgte å fokusere bare på spill, mens xbox gjør "alt".

 

Xbox kommer til å selge mye bedre i det lengre løp da den har mye større forbrukergruppe...

 

Artig at Sonys PS3 ble reklamert med "does everything" også kommer de med next-gen PS4 som "only does gaming"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nintendo 3DS førte til at analytikerne spådde at nintendo var "ferdig" og at mobil ville ta over. Nope!

 

På samme måte har jeg sett flere analytikere spå at PS4 og Xbone vil være den siste konsollgenerasjonen og at konsoller er "ferdige".

 

Leksen er: ikke hør på analytikere som nettopp har skaffa seg Angry Birds og plutselig kan "alt" om spill.

Lenke til kommentar

PS4 er for liten oppgradering grafikk messig til å være verd pengene. Sony gjorde en tabbe da de valgte å fokusere bare på spill, mens xbox gjør "alt".

 

Her er jeg uenig. Ting som skal gjøre "alt", ender etter min mening opp med å ikke være god til noe.

 

Microsoft har gjort flere "tabber" frem mot lansering som de har gått tilbake eller endret på.

Ref: http://www.gamer.no/artikler/kommentar-kommentar-er-xbox-one-kundefiendtlig/133709

 

Ved å rendyrke seg som spillkonsoll (og slippe konsollen før Jul), tror jeg Sony trekker det lengste strået her.

Lenke til kommentar

Bare synd at så mange mennesker har enorme problemer da.

Eksempel.

Ganske teit at folk virkelig ønsker å være produsentenes prøvekaniner ved å kjøpe aller første batch av produktet.

 

 

 

PS4 er for liten oppgradering grafikk messig til å være verd pengene. Sony gjorde en tabbe da de valgte å fokusere bare på spill, mens xbox gjør "alt".

 

Jack of all trades, master of none.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

PS4 er for liten oppgradering grafikk messig til å være verd pengene. Sony gjorde en tabbe da de valgte å fokusere bare på spill, mens xbox gjør "alt".

 

Xbox kommer til å selge mye bedre i det lengre løp da den har mye større forbrukergruppe...

 

Artig at Sonys PS3 ble reklamert med "does everything" også kommer de med next-gen PS4 som "only does gaming"...

 

Får jeg spørre om hvilke X1-funksjoner det er du eller andre kommer til å bruke som ikke PS4 har?

 

For PS4 har da fortsatt Netflix, Amazon, Hulu, Vudu, Music Unlimited, NBA Gametime, og NHL Gamecenter, for å nevne noen. Og attpåtil må man ikke betale 500 kroner året i Live-abonnement (i tillegg til abonnementet for selve tjenesten) for å bruke disse, i motsetning til hva man må på X1.

Lenke til kommentar

Bare synd at så mange mennesker har enorme problemer da.

 

Eksempel.

 

Ganske teit at folk virkelig ønsker å være produsentenes prøvekaniner ved å kjøpe aller første batch av produktet.

 

 

 

 

PS4 er for liten oppgradering grafikk messig til å være verd pengene. Sony gjorde en tabbe da de valgte å fokusere bare på spill, mens xbox gjør "alt".

Jack of all trades, master of none.

Inntil vi faktisk har data på hvor mange som har problemer er det umulig å konkludere at PS4 har mer eller mindre feil-rate enn andre produkter. En rate på noen prosent er ganske normalt dessverre. Og av en million PS4 er det ganske mange gitt.

Lenke til kommentar

Her er jeg uenig. Ting som skal gjøre "alt", ender etter min mening opp med å ikke være god til noe.

 

Microsoft har gjort flere "tabber" frem mot lansering som de har gått tilbake eller endret på.

Ref: http://www.gamer.no/artikler/kommentar-kommentar-er-xbox-one-kundefiendtlig/133709

 

Ved å rendyrke seg som spillkonsoll (og slippe konsollen før Jul), tror jeg Sony trekker det lengste strået her.

Microsoft slipper konsollen 22.nov, altså før jul.

Lenke til kommentar

sein lansering fører til at Xbox 1 tar over her borte. det er enkelt å velge ps4 og xb 1 skal uansett inn og 4k eller som nå 2k skjerm og 1k holder enda. må få 4k innholdet inn først.

vent til de kommer ut før dere kritiserer. som å føde et barn og kaste det på søppeldynga pga det ikke holdt det som stod lovet med liten skrift.

4k medier må først lanseres så en kan vente til prisen faller drastisk. spill med 4k på begge konsoller er sansynelig men det koster flesk å legge på 4k textures og da må du ha 1k-8k inne på en bdr plate. bdr xl må vel til for dette.

fårst skl vi som vil ha slike ting se på youtube og toms hardware for å se om de har bugs og lignende i seg.

det at du får oppdateringer rett etter lansering er det en fordel eller ikke. hvem bryr seg. det må først lanseres så kan en si noen kommentarer.

i tillegg at du kanskje må betale gull konto hos Microsoft så skyter de seg i foten ganske mye da. overføring av konto hardisk hadde vært en fordel hleer for et minnekort som du mister eller hopper i badekaret vaskemaskinen med.

sette i bedre deler som ati s3 nvidaia matrox hardisker og lignende.

fordelen med pc er at du slipper å knuse konsollen for at den skal fårstå at du vil ha hjelp i et spill. visse spill bør få innlagt en cheat editor. gidder ikke spill som er dårlig laget. du dør og blir sendt flere timer bak pga auto-save funksjonen ikke fungerer. bf4 bør fikse feilene med en fast oppdatering som bare kan fjernes med fabrikkinnstillinger. og at etter en frabrikkoppdatering du kan ta vare på oppdateringer og sammenligne om du får forbeding og mindre crash.emulering av ps 1 2 3 bør komme tilbake. en flause å kutte ps2 spill til ps3. skulle hoppe til ps3 så tok de vekk støtta for ps2. ps1 spill bør kunne kjøres smertefritt og game shark og lignende bør innføres. fleste av spillene er spring og dø og ofre seg selv.

mp Coop blir sikkert bedre på at 4 personer sitter og spiller på en 4k og to på 2k skermer.

den bør kunne komme opp med info som fps og opptak av kamper der du kan bevise din tittel. pc er mye lettere. fyr opp fraps og visp send den over til venner. game tags trophyes er bra men plagsomme. du vil jo ikke broadkaste at du suger i gta san andreas ville du ?

pvr opptak fra spill tv bør være standard.

bytte av gamepad som sliter på henda.

offline modus der du får lov til å være ifred for plasomme venner. JEG ER BEDRE ENN DEG HA HA.

Endret av kmo911
Lenke til kommentar

Bare synd at så mange mennesker har enorme problemer da.

 

Eksempel.

 

Ganske teit at folk virkelig ønsker å være produsentenes prøvekaniner ved å kjøpe aller første batch av produktet.

 

 

 

 

PS4 er for liten oppgradering grafikk messig til å være verd pengene. Sony gjorde en tabbe da de valgte å fokusere bare på spill, mens xbox gjør "alt".

Jack of all trades, master of none.

Sitat fra en av "anmelderne" :

 

I didn't even buy this, but I want to bash it. This is a piece of s*** system, dead on arrival. and it sucks very bad. I want a refund, even though I didn't even buy it... I am angry and I want to contact customer support, but I didn't buy it, I'm just upset that it's dead on arrival. so yea, give this more 1 star ratings, it sucks.

 

Tror man ikke kan ta alt for god fisk der inne nei :p

Lenke til kommentar

Nintendo 3DS førte til at analytikerne spådde at nintendo var "ferdig" og at mobil ville ta over. Nope!

 

På samme måte har jeg sett flere analytikere spå at PS4 og Xbone vil være den siste konsollgenerasjonen og at konsoller er "ferdige".

 

Leksen er: ikke hør på analytikere som nettopp har skaffa seg Angry Birds og plutselig kan "alt" om spill.

 

iPhone 5S solgte 9 millioner de første 3 dagene (og det slippes en av de hvert eneste år), mens oppfølgeren til en 7 år gammel konsoll selger 1 million i løpet av sin første dag, og håper å selge 3 millioner før året er omme. Jeg tror vi allerede kan konstatere GG i mobilenes favør.

 

Konsoller -er- ferdige, og så dårlig som hardwaren er i de nye konsollene er det bare et tidsspørsmål før din nye konsoll er en mobil (pluss strømmemulighet rett til TVen). Om denne konsollgenerasjonen er ment å vare 7 år kommer det garantert til å være den siste. Trenger ikke være en analytiker for å innse det. Steambox kan kanskje være en grunn til at de må komme opp med en ny versjon raskere enn det, og da er det mulig at det ikke den siste konsollgenerasjonen..

 

1 million eksemplarer var forøvrig ikke rare greiene, selv om man regner med at en del nok holdt seg unna pga det stusselige spillutvalget. Bare dobbelt så mange solgt som PS2 klarte for 13 år siden, og spesielt når de er først ute, og det er 7 år siden siste versjon. Tidene har forandret seg, men konsollpopulariteten har stått omtrent på stedet hvil. Hadde året vært 2003 så hadde jeg vært imponert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

iPhone 5S solgte 9 millioner de første 3 dagene (og det slippes en av de hvert eneste år), mens oppfølgeren til en 7 år gammel konsoll selger 1 million i løpet av sin første dag, og håper å selge 3 millioner før året er omme. Jeg tror vi allerede kan konstatere GG i mobilenes favør.

 

Konsoller -er- ferdige, og så dårlig som hardwaren er i de nye konsollene er det bare et tidsspørsmål før din nye konsoll er en mobil (pluss strømmemulighet rett til TVen). Om denne konsollgenerasjonen er ment å vare 7 år kommer det garantert til å være den siste. Trenger ikke være en analytiker for å innse det. Steambox kan kanskje være en grunn til at de må komme opp med en ny versjon raskere enn det, og da er det mulig at det ikke den siste konsollgenerasjonen..

 

1 million eksemplarer var forøvrig ikke rare greiene, selv om man regner med at en del nok holdt seg unna pga det stusselige spillutvalget. Bare dobbelt så mange solgt som PS2 klarte for 13 år siden, og spesielt når de er først ute, og det er 7 år siden siste versjon. Tidene har forandret seg, men konsollpopulariteten har stått omtrent på stedet hvil. Hadde året vært 2003 så hadde jeg vært imponert.

 

Du gjør samme feilen som jeg mener mange analytikere gjør - nemlig å direkte sammenligne salgstall av mobiler (som er primært ikke gamingmaskiner) med maskiner som primært ER gamingmaskiner. Det er nisjeprodukter.

 

1 million er et fantastisk salgstall og jeg kan ikke si meg enig i din analyse av situasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...