Gå til innhold

Sony solgte 1 million PlayStation 4-konsoller på lanseringsdagen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iPhone 5S solgte 9 millioner de første 3 dagene (og det slippes en av de hvert eneste år), mens oppfølgeren til en 7 år gammel konsoll selger 1 million i løpet av sin første dag, og håper å selge 3 millioner før året er omme. Jeg tror vi allerede kan konstatere GG i mobilenes favør.

 

Konsoller -er- ferdige, og så dårlig som hardwaren er i de nye konsollene er det bare et tidsspørsmål før din nye konsoll er en mobil (pluss strømmemulighet rett til TVen). Om denne konsollgenerasjonen er ment å vare 7 år kommer det garantert til å være den siste. Trenger ikke være en analytiker for å innse det. Steambox kan kanskje være en grunn til at de må komme opp med en ny versjon raskere enn det, og da er det mulig at det ikke den siste konsollgenerasjonen..

 

1 million eksemplarer var forøvrig ikke rare greiene, selv om man regner med at en del nok holdt seg unna pga det stusselige spillutvalget. Bare dobbelt så mange solgt som PS2 klarte for 13 år siden, og spesielt når de er først ute, og det er 7 år siden siste versjon. Tidene har forandret seg, men konsollpopulariteten har stått omtrent på stedet hvil. Hadde året vært 2003 så hadde jeg vært imponert.

Du hadde passet fint som markedsanalytiker med mobilen i hendene og Angry Birds i fingrene. Når PS4 selger dobbelt så mye som tidenes mest suksessrike konsoll PS2 første dagen, da skjønner man at dette er et produkt som det er stor interesse for. Å sammenligne med iPhone er meningsløst, da dette for folk flest er en erstatning av to tidligere kommunikasjonenheter mennesker har vært avhengige av lenge, fasttelefon og datamaskin. Spillkonsoller er som andre har poengtert et nisjeprodukt.

 

Argumentet ditt om at konsoller er ferdige er helt døvt. At du i tillegg følger opp med "mobilstrømming til TV-en" viser bare at din teknologiforståelse henger langt etter. Arkitekturen i mobiler både på software og hardware er ikke myntet mot spill i det hele tatt, og det kommer derfor til å en ny konsollgenerasjon før mobilene begynner å nærme seg PS4. Fysisk hardware er naturligvis ferdig - men det er enda noen år til. Og da snakker vi både mobiler, konsoller, datamaskiner og TV-er. Hva skal man med sånt når alt man kan ønske seg kan strømmes til en brille/linse?

Lenke til kommentar

Helt ufattelig, mye bedre å vente med å kjøpe til det faktisk kommer spill til ps4 som er gode og verdt å spille...

 

Hva som er gode spill eller ei er vel opp til enhver. Bare fordi DU ikke synes det er kommet gode spill, betyr ikke at andre gjør det.

 

Det slippes 6 spill på dag 1 som har fått over 80 av 100 på Metacritic.

 

Jeg er ikke særlig ivrig etter de spillene jeg heller, men jeg påstår i alle fall ikke at de ikke er verdt å spille.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hva som er gode spill eller ei er vel opp til enhver. Bare fordi DU ikke synes det er kommet gode spill, betyr ikke at andre gjør det.

 

Det slippes 6 spill på dag 1 som har fått over 80 av 100 på Metacritic.

 

Jeg er ikke særlig ivrig etter de spillene jeg heller, men jeg påstår i alle fall ikke at de ikke er verdt å spille.

De fleste spillene til ps4 kan man vell også spille på ps3 da, utenom knack

Lenke til kommentar

Helt ufattelig, mye bedre å vente med å kjøpe til det faktisk kommer spill til ps4 som er gode og verdt å spille...

 

Ikke bedre å vente for den som aldri har eid en konsoll (jaja, kanskje Commodore 64 også kan tenkes å falle inn under konsollkategorien). For meg kommer PS4 ikke en dag for tidlig. Om jeg så bare skaffer meg et eller to spill i starten, så er dette mye bedre for hyggepotensiale enn å ikke ha.

 

Dessuten er det greiere å spille i en åpen stue, enn et trangt "gutterom" (for voksne). Og min "gaming"-PC holder ikke mål. En Intel Core 2 Duo. Surfe-PC med andre ord, er det jeg har nå!. En moderne gaming-rigg ville kostet skjorta i forhold til den billige og enkle underholdningen en PS4 vil gi meg. :thumbup:

 

Jeg tror at PS4 er den riktigste inngangsbilletten. Jeg vet at Xbone er et alternativ som også vil servere stue-hygge. Men, jeg har min subjektive oppfattelse at PS4 er det beste valget, så får alle og en hver gjøre som det passer dem. Noen skal ha en konsoll, mens andre igjen vil ha alle de forskjellige variantene som går an å fremskaffe.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Ikke bedre å vente for den som aldri har eid en konsoll (jaja, kanskje Commodore 64 også kan tenkes å falle inn under konsollkategorien). For meg kommer PS4 ikke en dag for tidlig. Om jeg så bare skaffer meg et eller to spill i starten, så er dette mye bedre for hyggepotensiale enn å ikke ha.

 

Dessuten er det greiere å spille i en åpen stue, enn et trangt "gutterom" (for voksne). Og min "gaming"-PC holder ikke mål. En Intel Core 2 Duo. Surfe-PC med andre ord, er det jeg har nå!. En moderne gaming-rigg ville kostet skjorta i forhold til den billige og enkle underholdningen en PS4 vil gi meg. :thumbup:

 

Jeg tror at PS4 er den riktigste inngangsbilletten. Jeg vet at Xbone er et alternativ som også vil servere stue-hygge. Men, jeg har min subjektive oppfattelse at PS4 er det beste valget, så får alle og en hver gjøre som det passer dem. Noen skal ha en konsoll, mens andre igjen vil ha alle de forskjellige variantene som går an å fremskaffe.

Det var helt off topic fra hva jeg sa, jeg sa bare at det ikke er mange exclusiver til ps4 enda, og hvordan kommer comodore 64 inn i kategorien?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Lol. De aller beste titlene er helt klart pc ekslusive, smart phones kommer nok aldri til å ta over noe nevneverdig market gitt :wee:

Folk flest bruker smart phone framfor pc, det er mye enklere og raskere og man kan bære den med seg rundt overralt

Lenke til kommentar

Folk flest bruker smart phone framfor pc, det er mye enklere og raskere og man kan bære den med seg rundt overralt

 

Ja når man endelig kan spille Battlefield på mobilen, med samme grafikk som en toppytende PC, med mus og tastatur, så skal du nok se at de millioner av PC-gamers kanskje ikke lenger klinger til PC'en. Men inntil den dagen kommer, så vil det finnes plenty med PC-spillere.

 

Omtrent 1% av verdens befolkning har eksempelvis en Steam-konto nå. Nesten 70 millioner mennesker.

 

Men du skal jo få kose deg med Candy Crush Saga om du vil det, ingen som nekter deg det.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...