Gå til innhold

Mange flere vil kjøpe PS4 enn Xbox One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss.

 

Det hjalp ikke å pisse på fansen for å holde seg varm.

Så rart.

 

For meg (som ikke har tenkt til å kjøpe noen av de) virker det som folk flest har misslikt Xbox sin lansering. Etter det har Microsoft gitt etter og forsøkt å vært imøtekommende. Men alle som kommenterer mener de bare "snur seg og pisser videre i alle retninger".

 

(Ikke at din kommentar antydet så...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg (som ikke har tenkt til å kjøpe noen av de) virker det som folk flest har misslikt Xbox sin lansering. Etter det har Microsoft gitt etter og forsøkt å vært imøtekommende. Men alle som kommenterer mener de bare "snur seg og pisser videre i alle retninger".

 

(Ikke at din kommentar antydet så...)

 

Er riktig oppfatning det. Ikke noe tvil om at Xboxen har mange gode sider, men måten Microsoft har markedsført seg og utført sine trekk, er lite flatterende. Man har heldigvis flere valg anno 2013/2014, så da blir det litt enklere å vedlikeholde sine prinsipper og si ifra med klar tale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jøss.

 

Det hjalp ikke å pisse på fansen for å holde seg varm.

Så rart.

 

For meg (som ikke har tenkt til å kjøpe noen av de) virker det som folk flest har misslikt Xbox sin lansering. Etter det har Microsoft gitt etter og forsøkt å vært imøtekommende. Men alle som kommenterer mener de bare "snur seg og pisser videre i alle retninger".

 

(Ikke at din kommentar antydet så...)

Hadde MS vært litt ydmyk og heller gått ut og beklaget seg og vist til at kundene selvsagt har rett, og at de lager konsollen for oss, ville saken vært annerledes. Prosessen har dessverre ikke vært slik. De har nølt og hoppet litt frem og tilbake før de endelig har tatt til fornuften. Det har virket påtvunget, noe som viser til at MS ikke egentlig har hatt intensjoner om å være for kundene, før de selv har innsett at de kommer til å miste mange av dem dersom de ikke foretar en liten snuoperasjon.

 

Kunne godt tenkt meg Xbox One, men det var før de failet. Selv om jeg mister en del titler til Xbox føler jeg ikke for å støtte dem slik saken er i dag.

Lenke til kommentar

Inga overrasking det her. Microsoft har gjort veldig mykje feil for den kommande generasjonen, og mista mykje tillit og velvilje. Med tanke på kva dei prøvde å gjere med alltid-på-nett DRM synest eg det er greit dei blir straffa. Eg håper det blir lenge før nokon prøver det samme.

 

Microsoft og Nintendo har verkeleg gjort ein imponerande innsats for at Sony skal vinne denne generasjonen.

 

Kay

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jøss.

 

Det hjalp ikke å pisse på fansen for å holde seg varm.

Så rart.

 

For meg (som ikke har tenkt til å kjøpe noen av de) virker det som folk flest har misslikt Xbox sin lansering. Etter det har Microsoft gitt etter og forsøkt å vært imøtekommende. Men alle som kommenterer mener de bare "snur seg og pisser videre i alle retninger".

 

(Ikke at din kommentar antydet så...)

Hadde MS vært litt ydmyk og heller gått ut og beklaget seg og vist til at kundene selvsagt har rett, og at de lager konsollen for oss, ville saken vært annerledes. Prosessen har dessverre ikke vært slik. De har nølt og hoppet litt frem og tilbake før de endelig har tatt til fornuften. Det har virket påtvunget, noe som viser til at MS ikke egentlig har hatt intensjoner om å være for kundene, før de selv har innsett at de kommer til å miste mange av dem dersom de ikke foretar en liten snuoperasjon.

 

Kunne godt tenkt meg Xbox One, men det var før de failet. Selv om jeg mister en del titler til Xbox føler jeg ikke for å støtte dem slik saken er i dag.

Blir litt det samme som å si : jeg vil ikke kjøpe Bmw, Audi, VW eller Mercedes pga 2 verdenskrig

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er vel en av de få som går for xbox one. Med tanke på hvor lite jeg har brukt ps3 i forhold til xbox 360, og jeg liker at xbox one skiller seg ut med flere funksjoner. I mine øyne er den rett og slett mer allsidig. Føler at ps4 i større grad er en "forbedre"t versjon av ps3 og ikke noe "nytt". Microsoft prøvde å innovere, men på feil premisser. Mange folk så ikke mulighetene bak all den tilsynelatende "elendigheten". At xbox generelt har hatt flere eksklusive titler som appellerer til meg er også en viktig faktor. Kommer uansett til å skaffe meg en ps4 når vi får en eksklusiv fra naughty dog som er verdt konsollen alene. Når det er sagt så kommer jeg til å kose meg med pc og wii u et par år til frem til vi får bedre og billigere versjoner av de to andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at flere folk skal ha ps4 er flere:

*Folk vet egentlig litt lite om Xbox one.

*I Norge blir den utsatt (eg har bestilt på import for å få den før ;) )

*Folk tror enda at Drm og always online er krav.

*Dei får aldri vite om sånne tilfeller , der ps4 krasjer verden over på arrangementer, til og med på Livetv i Japan forran millioner så nekter ps4 å få kontakt med kontroll eller nettbrett og fryser opp .

*Denne artikkelen er postet i dag, fra England, der man får vite mer om ps4 og killzone,, Fail : http://www.thunderboltgames.com/preview/eurogamer-expo-2013-killzone-shadow-fall-multiplayer-hands-on

Lenke til kommentar

Grunnen til at flere folk skal ha ps4 er flere:

*Folk vet egentlig litt lite om Xbox one.

*I Norge blir den utsatt (eg har bestilt på import for å få den før ;) )

*Folk tror enda at Drm og always online er krav.

*Dei får aldri vite om sånne tilfeller , der ps4 krasjer verden over på arrangementer, til og med på Livetv i Japan forran millioner så nekter ps4 å få kontakt med kontroll eller nettbrett og fryser opp .

*Denne artikkelen er postet i dag, fra England, der man får vite mer om ps4 og killzone,, Fail : http://www.thunderboltgames.com/preview/eurogamer-expo-2013-killzone-shadow-fall-multiplayer-hands-on

 

Det med at folk tror at det enda er drm og always online er helt feil. Alle jeg kjenner vet om at de har endret på disse kravene, selv om nesten ingen av de er folk som følger med på f.eks Gamer, Ign, Gamereactor osv.

 

Det er også feil å si at folk vet lite om Xbone. Hvis man vet mye om ps4 så vet man antagelig hvis like mye om Xbone.

Lenke til kommentar

Tror nok nok mye av grunnen til at folk vil ha PS4 er fordi de er overlegne Xbox når det kommer til ekslusive titler. Skader jo selfølgelig heller ikke at PS4 er kraftigere samt billigere en XBox.

 

Rart du skulle nevne eksklusive titler, når ps4 har 2 eksklusive på launch.. og X1 har 8 ..

 

og ja ps4 kom jo med 15NYE Eksklusive Titler ! og hvert eneste var eit Indie spill -.- WoOoOoOw ..

 

Hører du sier kraftigere og :) Avstanden Mellom Xbox360 og Ps3 var mye større når det gjaldt kraft, Xbox360 klarte mer en nok å holde følge med ps3 grafikkmessig og på størelse i spill.. 360 hadde bedre grafikk i alle multiplatform spill.. http://www.youtube.com/watch?v=QRzac3XrTdM

 

Og Halo 4 klarte mer en godt nok å holde følge med Alle ekslusivene til ps3 grafikkmessig... (og det er pga. software folka til Microsoft, dei er verdens beste i sitt fag)

 

Så at du seier at Ps4 er kraftiigere en X1,, ja men det kommer du aldri til å merke, for det er lite :)

 

Den er jo ikke billigere vist man tar med Eye-toy til ps4 ..

 

Pluss at man får Aaaaalllll den bonusen med Kinect samt alle apper og stemme kontroll med på kjøpe På en Sterk spill konsoll ... 500kr er piss i have i forhold til hva man får..

 

så dere ps4 fans kan mase så mye dere vil om Kraft, men det er kraft du ikke kommer til å merke ;)

Lenke til kommentar

 

Grunnen til at flere folk skal ha ps4 er flere:

*Folk vet egentlig litt lite om Xbox one.

*I Norge blir den utsatt (eg har bestilt på import for å få den før ;) )

*Folk tror enda at Drm og always online er krav.

*Dei får aldri vite om sånne tilfeller , der ps4 krasjer verden over på arrangementer, til og med på Livetv i Japan forran millioner så nekter ps4 å få kontakt med kontroll eller nettbrett og fryser opp .

*Denne artikkelen er postet i dag, fra England, der man får vite mer om ps4 og killzone,, Fail : http://www.thunderboltgames.com/preview/eurogamer-expo-2013-killzone-shadow-fall-multiplayer-hands-on

 

Det med at folk tror at det enda er drm og always online er helt feil. Alle jeg kjenner vet om at de har endret på disse kravene, selv om nesten ingen av de er folk som følger med på f.eks Gamer, Ign, Gamereactor osv.

 

Det er også feil å si at folk vet lite om Xbone. Hvis man vet mye om ps4 så vet man antagelig hvis like mye om Xbone.

nei, særiøst tru meg, eg henger på en del forum og leser masse om begge konsoller hverdag..

 

Det er faktisk insaine mangen som bruker Drm og always online som en unnskyldning.. og tror det er sånn enda

Lenke til kommentar

Det er faktisk insaine mangen som bruker Drm og always online som en unnskyldning.. og tror det er sånn enda

 

Jeg tror det er mange som bruker det som unnskyldning selv om de vet det ikke gjelder lenger. VELDIG mange som ikke liker hvordan Microsoft har håndtert situasjonen, og derfor trekker fram det som ett argument mot Xbone.

 

I tillegg er det helt irrelevant om det er med kinect for de av oss som ikke er interessert i det. Jeg er ikke interessert i å gi 500kr for noe jeg antakeligvis aldri kommer til å bruke, og om jeg får lyst på det en dag bestiller jeg det bare for de 500 ekstra det koster. Jeg er også skeptisk mot å ha ett kamera og mic i stua som alltid lytter, ikke fordi jeg er redd for å bli avlyttet av Microsoft men fordi jeg liker å ha kontroll over duppedittene mine. Det er jo ganske store oppslag i media dårlig nettsikkerhet og avlytting om dagen(Shodan blant annet), og selv om jeg har kontroll på mitt utstyr tror jeg vi er i ferd med å gi fra oss mye av kontrollen mtp utviklingen med å alltid ha mic/kamera midt i stua osv.

 

Når det kommer til ekslusive titler ser jeg ikke på det som noe stort problem at PS4 bare har 2 store klart til release. Innen Xbone kommer ut vil PS4-eiere kunne spille sine titler. "Det er bedre med en fugl i handa enn 10 på taket".

Lenke til kommentar

 

Det er faktisk insaine mangen som bruker Drm og always online som en unnskyldning.. og tror det er sånn enda

 

Jeg tror det er mange som bruker det som unnskyldning selv om de vet det ikke gjelder lenger. VELDIG mange som ikke liker hvordan Microsoft har håndtert situasjonen, og derfor trekker fram det som ett argument mot Xbone.

 

I tillegg er det helt irrelevant om det er med kinect for de av oss som ikke er interessert i det. Jeg er ikke interessert i å gi 500kr for noe jeg antakeligvis aldri kommer til å bruke, og om jeg får lyst på det en dag bestiller jeg det bare for de 500 ekstra det koster. Jeg er også skeptisk mot å ha ett kamera og mic i stua som alltid lytter, ikke fordi jeg er redd for å bli avlyttet av Microsoft men fordi jeg liker å ha kontroll over duppedittene mine. Det er jo ganske store oppslag i media dårlig nettsikkerhet og avlytting om dagen(Shodan blant annet), og selv om jeg har kontroll på mitt utstyr tror jeg vi er i ferd med å gi fra oss mye av kontrollen mtp utviklingen med å alltid ha mic/kamera midt i stua osv.

 

Når det kommer til ekslusive titler ser jeg ikke på det som noe stort problem at PS4 bare har 2 store klart til release. Innen Xbone kommer ut vil PS4-eiere kunne spille sine titler. "Det er bedre med en fugl i handa enn 10 på taket".

Du kan jo bare plugge ut Kinect, du må ikke ha den i for å få konsollen til å fungere you know..

 

Du har vel ikke Smarttelefon, datamaskin ect? då kan eg skjønne.. (du er paranoid) :)

Lenke til kommentar

Du har vel ikke Smarttelefon, datamaskin ect? då kan eg skjønne.. (du er paranoid) :)

 

Joda, har det meste som den gadgetfreaken jeg er, hvorfor skulle jeg ikke hatt det? Er dog opptatt av sikkerhet og liker å ha litt kontroll over hva som kommer ut på nett.

 

Og jeg skjønner at du ikke må ha kinecten koblet til, er jo derfor jeg sier at jeg ikke ville brukt den? Det som var poenget mitt var at Microsoft prøvde så lenge de turte å selge oss en konsoll som alltid måtte være på nett for å fungere og hadde ett kamera(med mic) som alltid sto på i stua vår. Det har lite å si at de nå har snudd, de hadde jo ikke noe valg. Derfor er det helt uaktuelt for meg(og mange andre) å kjøpe Xbone, får heller se hva de kommer med til neste generasjon konsoll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...