Gå til innhold

? En vanvittig nedgang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker å kjøpe film på blueray. Dog lar jeg meg lett provosere når jeg får trøkka reklame fra min kjøpte blueray i trynet. For ikke å snakke om "Du ville ikke ditt og du ville ikke datt..."- snutten. Jeg HATER den. Blir så jævli forbanna når den kommer opp. Og du kan ikke spole over den heller. Nei, fordi du SKAL se den. Hvorfor skal jeg som har KJØPT filmen minnes på at jeg ikke skal piratkopiere?

 

Hmm.. vel.. fet reklame? haha, nei jeg og mener at har du betalt for filmen så burde man jaggu få slippe det greiene der..

 

Selvher i huset bruker vi Netflix Norge/USA også bruker jeg også en respektabel sum i iTunes på musikk, film og serier. Eneste stedet jeg føler har det brede utvalget og får det nyeste med en gang! Snakker da om den AMERIKANSKE butikken. :) Hjemmekino har vi to stk av og bruker appletv til så streame :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo egentlig helt tullete hva de store selskapene får til, syting og atter syting.

Ser man på Sverige ser man jo hva de har fått gjennomslag for : Lisens på alle enheter , ekstra avgifter på HD og minnekort for platebransjen og klappjakt på piratene ( The pirate bay , flere kjente torrent trackere og nettsider osv osv).

 

Nå har jo kampen trappet seg opp, Visa og Mastercard prøver nå å stoppe deg fra å bruke dine egne opptjente penger for å unngå overvåkning hvis du benytter deg av VPN , det hele ser jo ut til å være orkestrert fra USA og presidenten i landet som tydeligvis har avgjort at PRISM er bra og at ingen bør unngå det.

 

Er det noe rart jeg reagerer når det kommer tull som feks :

"Bransjen sliter også med det vi kan kalle «omdømmeproblemer». Det har satt seg litt fast i hodet på folk at man ikke trenger å kjøpe en film når man kan få den alle andre steder. Jeg tror det er hovedårsaken, sier videorådgiveren."

Leser man gjennom linjene her så ser det ut som vedkommende legger mye av salgstapet på Piratene...

Kanskje de skal slutte med å selge Dvd-Bluray som har reklame som man ikke kan hoppe over eller anti-pirat informasjon som er helt irrelevant for ærlige kjøpere...

Endret av Malvado
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jo mer bransjen kjemper imot utviklingen av digital distribusjon, jo mer vil folk ty til ulovlig nedlasting. Man skal da slippe å fysisk dra til en sjappe for å kjøpe en DVD/Blu-Ray, man skal slippe å bestille en film på nett og vente på at den kommer i posten. Vi vil jo ha produktet umiddelbart. Sånn er det blitt. Da må bransjen tilrettelegge for det. Det er heller ingen grunn til at Norge skal vente et halvt år på noe som allerede er ute andre steder i verden. Selges noe digitalt, skal det være mulig for alle å kjøpe det samtidig. Landegrensene er visket ut. Det er heller ikke revolusjonerende tankegang dette her, det er jo såre enkelt å skjønne at forbrukerne har visse krav, og de kravene må jo bare etterkommes.

 

Jeg antar at portaler som Steam, GamersGate osv. har bidratt til å drastisk senke antallet pirater, fordi det har blitt enklere å kjøpe produktene lovlig. Utgiverne tjener MER på disse tjenestene, fordi de slipper å produsere like mye fysiske eksemplarer som før. I tillegg vil spillene være "hyllevare" mye lenger hvis det er digitalt, og sånn vil det være med film og tv-serier også.

 

Blir en rant det her, men blir bare provosert når det tydeligvis er så mye ignoranse og dumhet i en bransje. Det er en grunn til at Video Nova er konkurs liksom.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg liker å kjøpe film på blueray. Dog lar jeg meg lett provosere når jeg får trøkka reklame fra min kjøpte blueray i trynet. For ikke å snakke om "Du ville ikke ditt og du ville ikke datt..."- snutten. Jeg HATER den. Blir så jævli forbanna når den kommer opp. Og du kan ikke spole over den heller. Nei, fordi du SKAL se den. Hvorfor skal jeg som har KJØPT filmen minnes på at jeg ikke skal piratkopiere?

 

Hehe Setter på Barbie film til 6 åringen og hun stønner, "Nei Reklame nå igjen" :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg regner med at dem aller fleste som brenner for film og har hjemmekino utstyr ikke kjøper spesielt mye filmer i Norge. Hvorfor skal en det når det koster gjerne 100kr eller mer å kjøpe her...

 

Og folk generelt leier film online eller ser på fks Netflix. Og Netflix med SuperHD er jo så bra at en ikke ser forskjell på en bluray film eller streaming. Eneste er litt på lyden selvfølgelig men en skal ha et rimelig bra øre for lyd og ikke minst et anlegg langt ifra budsjett klassen for å registrere det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En annen ting her er at platene er altfor dyre. Kjøper man en blu-ray til en stor penge så forventer man at en skal bli underholdt og kunne se på den flere ganger. På strømmetjenester er det enkelt å bare velge en film uten å betale altfor mye.

En annen ting her som jeg lurer på og det er om de ordinære filmkanalene som C more ikke er så populære i disse strømmetider?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

DVD er fra 1995, 4 år foer nokia 3210 fant veien ut på verdensmarkedet.

 

Det har skjedd ganske mye siden den tida... Selv eier jeg ikke engang dvd spiller lenger.

Men at filmindustrien ska anpasse seg virkeligheten er jo ganske uaktuellt, snart kommer sikkert fakturan fra hollywood til Norge, i Sverige betaler dem allerede.

 

På tide med et sterkere militaert skandinaviskt samarbeid?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...