Gå til innhold

? Xbox One er 40 ganger kraftigere enn Xbox 360


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt mulig at "Teoretisk" prossesorkraft er såpass høy, men hva blir det i praksis?

Lag spikes , nettverksfeil , Ddos angrep osv vil alle være med på å ødelegge for den ekstra prossesorkraften.

 

Og om man får 40x ekstra regnekraft hvordan vil dette fungere når det kanskje tar opp mot 0.1S til 0.2s før beregningene kommer fram til Xbox One'en? I praksis kan jeg kun se for meg at dette vil fungere greit i turbaserte spill.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Fordi nettbasert kalkulasjon av "avanserte simuleringer" fungerte jo så bra i SimCity...erm not.

 

For Turnbased Strategi ser jeg for meg at man kanskje kunne klare å utnytte det. Selv på ganske kraftige PCer så tar AIen ufattelig lang tid i enkelte spill, (Civ4 ligger friskest i mitt minne). Om de hadde klart å skuffle slikt over på skyen så ser jeg for meg at det kunne hjelpe. Men da bare i høyst spesialiserte og, m.t.p. utbredelsen av TBS på konsoller generellt, veldig isolerte tilfeller.

 

"Bilen min har en toppfart på 320KM/h... jada fint det når fartsgrensa er 90..."

 

Og, om de så skulle klare å skuffle mer arbeid over på skyen så betyr det bare at spillene er TOTALT ubrukelige bare serverene/nettet ryker. (selv om man har 24 timers grace period for å ringe hjem). For ikke å snakke om når de bestemmer seg for å ikke gidde å drifte serverene lengre...

 

Masse oppskrytt kraft, ingenting som kan brukes i praksis til spill..

Endret av MrLee
  • Liker 2
Lenke til kommentar

40 ganger mindre pen oxo!!

 

Utseende har jeg faktisk ikke noe å utsette på. Det hadde blitt "en svart boks" uansett. Like greit med en som ikke har noen jalla former elns som gjør det upraktisk å plassere den i hylla. Ser den ut som en VHS? ja muligens, er det en negativ ting? ikke sikkert det...

Endret av MrLee
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Xbox One er 40 ganger kraftigere enn Xbox 360

 

Så, omtrent som min laptop mao.

 

Tror faktisk det er fare for at det blir ps4 på meg denne gangen, om det blir ny konsole, har hatt xbox ifra første release, og har fortsatt en xbox360 stående frakoblet under tven.

Men ingen mulighet for 360 spill på one, låst til bruker, phone home 1 gang i døgnet og forced kinect gjør at jeg ikke kommer til å plukke opp denne.

 

Så gjenstår det å se om Sony holder linja hele veien ut, og fokuserer mest på brukeren og ikke utviklerne.

Lenke til kommentar

Selv om dette stemmer, så er dagens 360 spill ofte 720p30hz med det pene vaselinfilteret. Å øke til 1080p60hz alene er jo mer enn 8 ganger, hiv på 4x eller 6x AA og du sitter med 32 eller 48 ganger med krav til "kravt".

1080p30 er målet denne generasjonen, om det blir en neste generasjon kan du regne med at de satser på 2160p30

Lenke til kommentar
Selv om dette stemmer, så er dagens 360 spill ofte 720p30hz med det pene vaselinfilteret. Å øke til 1080p60hz alene er jo mer enn 8 ganger, hiv på 4x eller 6x AA og du sitter med 32 eller 48 ganger med krav til "kravt".
1080p30 er målet denne generasjonen, om det blir en neste generasjon kan du regne med at de satser på 2160p30

 

Så de gidder fremdeles ikke øke fps til 60Hz?...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...