Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg er så høy!


Anbefalte innlegg

Heyhey! :)

 

Jeg er en gutt, 18 år, og jeg er høy... ikke 180 eller 190cm høy... men 206 høy!

Og jeg ville av en eller anne grunn skøke opp på google ting som er positivt med å være høy. Men det eneste jeg fant var oppmuntringer/gladmedlinger for de som var 170-180ish høy... Hvis du sier du er 190 høy, så vil mange si det er veeeldig høyt. Men når jeg kommer med mine 206, som er 16cm høyere enn 190 hvis matten min ikke slo helt feil, så får det meg til å tenke jeg er for høy... Så jeg ser ikke på høyden min som noe større pluss etter å ha googlet litt rundt.

 

Og med min dårlige selvtilitt så blir det ekstra vanskelig å gå ut av huset, gå på byen eller andre fritids aktiviteter når jeg får så mange blikk (og jeg vet ikke hva de blikkene forteller meg, men jeg tenker alltid, ALLTID på at det er noe negativt) Er også veldig slitsomt å ta bussen, trikken eller t-bane når jeg hver eneste gang får blikk. Eller det beste, folk som snakker høyt om det når jeg obviously kan høre dem... Jeg blir bare så irritert over dette.... Kan ikke folk bare holde ting inne, og heller snakke i timesvis om det når jeg ikke står en armlengde unna dem? Da tenker jeg på at folk sier ting som, Oi!! Han der var syyykt høy! Han må fakisk bøye seg for å gå inn på bussen osv.... Så jeg har ikke fått høre så mye positivt om høyden, bare at jeg er god til å hente ting som er høyt oppe på hyller, og at det er positivt å være høy med tanke på dating. (Men med selvtilitten min, og alle kommentarene jeg må komme meg gjennom i hverdagene, så sliter jeg med å forstå hvordan det kan være positivt å være så høy som jeg er..)

 

Jeg tenker jeg kanskje burde gå på noen kurs eller liknende, for å prøve å jobbe litt med selvtilitten min. Men jeg sliter stort med å komme meg ut av huset... det eneste stedet hvor jeg ikke får kommentarer slengt opp i trynet for å si det mildt..

 

Jeg vet ikke helt hva jeg vil få ut av dette inlegget, men jeg vil gjerne spørre dere om hva dere tenker om syyyykt høye folk som meg!

 

Takker for alle inspill og tilbakemedlinger!

 

PS: NEI, jeg driver ikke med basket eller noen annen idrett, jeg er en slapp sofagris som eter vanlig mat :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke begynne med basket da? Da vil du ikke være så høy, gjerne gjennomsnitts høy om ikke litt lav :)

Du er laangt over gjennomsnittet i norsk basket med 206. Du er faktisk langt over gjennomsnittet i NBA også, der er det 197cm.

 

Til ts, hvorfor er det en negativ ting å være høy? Gjør det til noe positivt i stedet for å irritere seg over at folk nevner det.

Lenke til kommentar

Det er veldig få ulemper med å være høy, bortsett fra at man dunker hodet litt oftere i døråpninger og at man kan få litt holdningsproblemer(i ryggen). Jenter like høye gutter, der har du en stor fordel. Pluss at du "skremmer" bort en del gutter i sjekkesituasjoner, spesielt hvis du har litt muskler.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å jobbe med selvtilliten og selvfølelsen, da du kan få mye ut av det. Les en selvhjelpsbok og gjør øvelsene i den. Jobb også med holdningen i ryggen din med svømming eller styrketrening.

 

At du tror noen folk synes det er negativt, så skyldes det hvordan du tolker det. Ofte "tester" de deg for å se hvordan du reagerer [på sosialt press]. Vær stolt over høyden din, så blir ikke det noe problem

Lenke til kommentar

Det at folk kommenterer at du er høy betyr ikke det samme som at det er negativt ment. Det er en kommentar fordi de ser noe som de ikke har sett så mye før, og sånn er folk. Det du kan forandre på er måten du tolker kommentarene på. Når det kommer til stykket har alle ting ved seg som er unike. Det finnes ikke en person i verden som ikke er unik.

 

Si takk hver gang noen sier det så du hører. Hvis folk ser på deg så smil og blunk med øynene som en annerkjennelse ekslusive høyde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser opp til personer som deg på to måter. Det virker alltid som at dere er veldig vennlige mot folk. Det må være et eller annet som skjer. Tenker på Steffen i IDOL som ett eksempel. En VELDIG god egenskap, dere er flotte fyrer :)

 

Er selv 188cm, jeg prøver å la vær å klage på plassen når det er trangt, tenker på hvordan andre faktisk har det :)

Lenke til kommentar

Det er konge på konserter, selv om du gjerne ikke blir så populær hos de som står bak.

 

jepp, om jeg bare hadde turt å gå på slike ting...

 

Det at folk kommenterer at du er høy betyr ikke det samme som at det er negativt ment. Det er en kommentar fordi de ser noe som de ikke har sett så mye før, og sånn er folk. Det du kan forandre på er måten du tolker kommentarene på. Når det kommer til stykket har alle ting ved seg som er unike. Det finnes ikke en person i verden som ikke er unik. Si takk hver gang noen sier det så du hører. Hvis folk ser på deg så smil og blunk med øynene som en annerkjennelse ekslusive høyde.

 

Skal prøve å tenke positivt, og ta imot de kommentarene jeg får :)

Lenke til kommentar

Du er laangt over gjennomsnittet i norsk basket med 206. Du er faktisk langt over gjennomsnittet i NBA også, der er det 197cm.

 

Til ts, hvorfor er det en negativ ting å være høy? Gjør det til noe positivt i stedet for å irritere seg over at folk nevner det.

 

Ja ts, flytt over dammen og bli pro i NBA. Mye penger i det.

Lenke til kommentar
Du er laangt over gjennomsnittet i norsk basket med 206. Du er faktisk langt over gjennomsnittet i NBA også, der er det 197cm. Til ts, hvorfor er det en negativ ting å være høy? Gjør det til noe positivt i stedet for å irritere seg over at folk nevner det.

 

Det er jo noe negativt med å være høy såklart... dette med dører og benplass vil jeg ikke si er noe luksus, men ellers enn det så ser jeg ikke på det som noe stort minus. Det er bare det at jeg sliter med lav selvtilitt, og jeg føler jeg blir helt drept når jeg er ute og går, og at random folk snakker om meg. Det er noe ved det jeg ikke takler. Men håper dette vil snu seg om til noe positivt og at jeg ikke kommer til å leve i skjul resten av livet som jeg gjør nå (Kan jo så klart ikke gjøre det, men jeg bare håper at jeg klarer å takle det bedre i fremtiden, og heller smile og tenke positivt. :)

Lenke til kommentar
Er du tynn? I så fall, begynn å trene. Les deg opp om trening, kosthold osv. Din høyde kombinert med med en del muskler vil nok gjøre selvtilliten bedre og er man kraftig blir ikke høyden like merkbar. Anonym poster: 1506364691db69da3b59a79a48f2a232

 

Jeg er meget tynn, har prøvd å trene, men motivasjonen er ikke helt tilstedet. Hvertfall ikke nå for tiden, var veldig glad i trening før, men så har jeg begynt å låse meg inne, og prøve å unngå mennesker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...