Gå til innhold

Fiberutbygging skal ikke være en offentlig oppgave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
– Norske politikerne sier noe helt annet og mener at det er bedriftene som trenger superfart. Slik er det ikke. Bedriftene skaffer seg det de trenger.

Feil type bedrifter. Det er ikke på kontornettverket bedrifter har problemer med kapasitet, det er på det norske spredenettet og "last mile" som det kalles til kunder av bedriften. "Last mile" er et seriøst problem i dag for mange bedrifter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Last mile løses enkelt ved trådløs forbindelse for 90% av kundene. Resten kan betale for fiber. Kabel og telefonnett er selvsagt bedre enn begge de to, men av en eller annen grunn er ikke folk fornøyd med deg.

 

Så du skal gi 90% av kundene(hvilke kunder?) trådløs forbindelse? Hva forventer du å oppnå med det? DSL vil i de fleste tilfeller være et bedre alternativ.

Lenke til kommentar

Last mile løses enkelt ved trådløs forbindelse for 90% av kundene. Resten kan betale for fiber. Kabel og telefonnett er selvsagt bedre enn begge de to, men av en eller annen grunn er ikke folk fornøyd med deg.

 

Så du skal gi 90% av kundene(hvilke kunder?) trådløs forbindelse? Hva forventer du å oppnå med det? DSL vil i de fleste tilfeller være et bedre alternativ.

 

Jeg sier jo selv at DSL er et bedre alternativ, men det er ikke tilgjengelig overalt. Trådløs funker langt bedre i distriktene. Hva jeg oppnår med det...? Prøver du å være morsom? Jeg blir kvitt 90% av folk uten nett.

Lenke til kommentar

Sånne folk gjør meg bare *AAAAAAAAARRRRRRGGGHHH!* Det finnes ingen gyldig unnskyldning for at Norge har en så dårlig infrastruktur og for hindre forbedring av den. Det gjelde både Fiber, veier og alt annet. Det er rett og slett gjerrighet og latskap.

Lenke til kommentar

Jeg personlig sitter med 3.5 Mb ned og 0.5 Mb opp. For meg haster det da det er så og si umulig å bruke tjenester som steam, streaming og ha LAN. Det at det ikke er nødvendig med superbredbånd er helt feil da disse tjenestene kommer i større grad. Kritikere sa nøyaktig det samme om fargeTV og idag er fargefjernsyn et must for alle. Og en ting til.... Hvis målet her i landet er å redusere utgiftene, hadde det ikke vært bedre å effektivisert samfunnet? f.eks. kommunesammenslåing?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fiberen ligger i offentlig eiendom og det er rett og rimelig at staten betaler det.

 

Fiber er den beste satsingen som kan gjøres. Fremtiden er digital og menneskeheten kjenner ikke til noe som er raskere enn fiber (lys). Norge må virkelig satse på teknologi om vi skal spise noe annet enn havrekorn om hundre år. Det er bare dekader til det sorte gull er tomt.

 

11 milliarder til teknologisatsing er forjævlig, men 4,4 milliarder av skattepengene til et operahus er helt greit?!

 

Hvorfor er veinettet så dårlig i Norge? er det bedriftene som må legge asfalt også? her betaler vi like mye skatter som innbyggerne i Robin hood, men det går vekk i lønn til tusenvis av dumme politikere, kultur og møkk.

 

Jeg kan skrive mer, men det har ikke noe for seg. Har allerede kastet bort 11min.

 

Det er et sjukt land vi lever i.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...