Gå til innhold

Innbyr til eksperimentering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2500 kroner for et AMD-hovedkort??? Jeg synes det virker vanskelig å forsvare et slikt kjøp når man får Asus' eget Crosshair IV formula for 1000 kroner mindre. For all del, kortet så sexy ut, og den kjøleribba var jo helt enorm, men det henvender seg vel til et veldig smalt marked. De som må ha det beste av det beste velger vel som oftest Intel nå for tiden?

Lenke til kommentar

Ser ut som et interessant kort, litt dyrt, men ser ikke hvorfor slike entusiastkort skal være forbeholdt Intel, AMD har jo rimelig gode prosessorer også, vil ikke kalle x6 prosessorene mid-range...

 

Er AMD-plattform dette her, ikke Intel :thumbup:

 

Kan noen beskrive evt. bruksområder for dette kortet? Er det ment for eksperimentering alene eller har det noen nytteverdi utover dette?

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Skjønner ikke poenget med hydra chipen på entusiastkort. Eneste bruken jeg kan se for den er billige hk for folk som allerede har 2 grafikkort av forskjellig type liggende og vil ha bedre spillytelse uten å bruke så mye penger, men til det er løsningen for dyr...

 

Godt poeng. Der hadde virkelig en slik løsning skint. Men mulig det går med de nye Radeon kortene fra Sapphire som har en slik Hydra-chip integrert? (på hvilket som helst HK med 2x PCI-E 8/16x)

 

Ser ut som et interessant kort, litt dyrt

 

Ble for dyrt kort etter min smak. Havner det ned mot 2- 2,2k så åpner det for en potensiell mulighet for min del, og kan tenke meg flere blir interesserte rundt den summen? Venter uansett på AMD "Killdozer" Blir nok å komme flere slike interessante enthusiast kort fremover, hvert fall på den neste platformen da og det finnes flere elegante løsninger med hydra chiper. Her et eldre Nvidia GTX 285 jeg gjerne skulle slengt inn i mixen med mine 2x5870. Men hittil så sperrer Nvidia muligheten offisielt som dedikert "PhysX", og skaleringen med 5870 + GTX285 er ikke den beste løsningen etter det jeg ser av tidligere tester. Går mye bedre med f.eks 9800 GTX + Radeon 4770 i dag? Blir uansett spennende å se hvordan dette utvikler seg fordi man har bevist at ATI+ Nvidia kan yte kononbra :thumbup:

 

, men ser ikke hvorfor slike entusiastkort skal være forbeholdt Intel, AMD har jo rimelig gode prosessorer også, vil ikke kalle x6 prosessorene mid-range...

 

Ja, mye morsommere å tweake ytelse ut av en PhenomII siden de er ulåste, som gir større spillerom. Og ved å øke IMC så får man en fenomenal økning av båndbredden (lett 30% økning) og multi-gpu ytelsen blir kraftig forbedret som et resultat. Mye bang4buck ut av å tweake en thuban X6 1055/1075/1090. :w00t:

Endret av Dr.Satan
Lenke til kommentar

Ser ut som et interessant kort, litt dyrt, men ser ikke hvorfor slike entusiastkort skal være forbeholdt Intel, AMD har jo rimelig gode prosessorer også, vil ikke kalle x6 prosessorene mid-range...

 

Er AMD-plattform dette her, ikke Intel :thumbup:

 

Kan noen beskrive evt. bruksområder for dette kortet? Er det ment for eksperimentering alene eller har det noen nytteverdi utover dette?

 

Er ikke helt borte heller da :p kommenterte bare det som ble sagt lengre opp om at det ikke var noe vits i slike kort til AMD ;)

Lenke til kommentar

Ser ut som et interessant kort, litt dyrt, men ser ikke hvorfor slike entusiastkort skal være forbeholdt Intel, AMD har jo rimelig gode prosessorer også, vil ikke kalle x6 prosessorene mid-range...

 

Er AMD-plattform dette her, ikke Intel :thumbup:

 

Kan noen beskrive evt. bruksområder for dette kortet? Er det ment for eksperimentering alene eller har det noen nytteverdi utover dette?

 

Er ikke helt borte heller da :p kommenterte bare det som ble sagt lengre opp om at det ikke var noe vits i slike kort til AMD ;)

 

Ah, haha, sorry ;)

Lenke til kommentar

Så et par tester av et AM3 kort med Lucid Hydra chip hvor de kombinerte ATI og Nvidia. Det var helt elendig skalering! På det beste fikk en ingen økning i ytelse. Mulig de har fikset endel problemer siden da, men...

 

Jeg vil heller se et AM3 kort som kommer med en oppdatert Nforce brikke. 980a begynner å bli oldschool. Men kan se for meg et ganske svett kabinett med en AMD og Nvidia kombo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...