Gå til innhold

Bånd erstatter menyer i Firefox?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Usikker på om "knappebånd" vil gjere seg i ein nettlesar, sidan ein nettlesar sjelden vil ha eit stort nok antall knappar til at dette vil vere praktisk.

 

Er dog einig i at Firefox sitt standardskin kunne trengt litt oppussing frå sin 1998-look. :)

fundamentalistisk uenig - jeg er fortsatt fundamentalistisk tilhenger av win2k looken.

 

Men altså...

 

IE er noe som følger med, og som ofte er diktert på en arbeidsplass. Sånn sett kan MS endre utseende og folk bare må følge etter.

 

For FF er dette stikk motsatt. Deres brukere er 100% frivillige, og om de ikke liker ting, så kan de bytte browser.

 

Browsere idag har også ingen forskjell, og som alle andre ting som har marginal forskjell (biler, mobiler, minibærbare), så vil utseende være det eneste man har å forholde seg til.

 

"Jeg liker..." VS "jegliker ikke..."

Lenke til kommentar

ARGHH!!!!! Dette mølet invaderer stadig nye programmer. Jeg vil ha en SMAL, grunnleggende menylinje med basisfunksjonalitet, eventuelt drop-down valg. Jeg vil ikke ha skjermen min fylt av et bredt bånd. Det er mye bedre å heller klikke to ganger istedenfor en og kunne hente valgene fra en grafisk drop down meny eller en klassisk menylinje med tekst. Såpass kan jeg ofre for å få betraktelig mer skjermplass.

Lenke til kommentar
ARGHH!!!!! Dette mølet invaderer stadig nye programmer. Jeg vil ha en SMAL, grunnleggende menylinje med basisfunksjonalitet, eventuelt drop-down valg. Jeg vil ikke ha skjermen min fylt av et bredt bånd.

Før du risikerer å "blåse noen pakninger" bør du klikke på Mozilla-linken i artikkelen og lese hva det egentlig er Mozilla foreslår for v3.7. Et av hovedpoengene er at de ønsker å fjerne/skjule menylinjen når FF kjører på Win7. Diskusjonen går litt på hvordan de skal realisere funksjonene uten menylinjen tilstede (pr. default), men ingen steder står det noe om å innføre noe "bredt bånd".

Lenke til kommentar

Jeg har installert en addon som heter "Compact Menu 2". Da blir hele

menylinja erstattet med et lite ikon på verktøylinja. Anbefales for å

spare plass i høyden.

 

En annen smart addon som gir deg bedre plass i høyden er "Tab Kit", som

flytter tabs ut til siden (venstre eller høyre). Denne har også en drøss

med andre bra features.

Lenke til kommentar

Bra kommentar newbrewfoz. Du har i motsetning til de andre oppfattet hva Mozilla egentlig ønsker å gjøre, nemlig gjøre standardutseende i Firefox mer homogent med standardutseende i de enkelte OS. Det er uansett ikke snakk om noe Ribbon ala Office 2007, og høyden på toppen vil i realiteten bli som i dag. At Mozilla kommer ut med slik info er jo også for å få synspunkter.

 

Ellers vil det som tidligere garantert være tilgjengelig skin og utvidelser som gjør at utseende kan tilpasses en hver sitt ønske og mer enn det.

 

Personlig ser jeg dette som svært logisk, da jeg faktisk tror flertallet av brukere ønsker en stor grad av homogenitet på tvers av programmer og funksjoner i et OS. At en god del av oss har andre ønsker, er ikke problematisk i et så skinbart system som Firefox.

Lenke til kommentar

Max visningsområde: flytt adresselinje og kanskje et par knapper opp på "file,edit,view" linja og fjern alt annet.

 

Bruk yubnub som standard søkemotor for adresselinja, så slipper du å ha søkefeltet.

 

Skulle likt å hatt greiene helt på toppen (der ved programikonet og minimere/maksimere/lukke knappene) for enda mere plass, men ellers ser jeg ikke behovet for store endringer i det området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...