Gå til innhold

Bånd erstatter menyer i Firefox?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fx-3.7-Direction-Phase-01.png

Dette ser bra ut (og fritt for båndmenyer). Jeg liker ikke å ha det akkurat sånn, men tar nyheten helt med ro fordi jeg vet at jeg enkelt kan tilpasse det til mine behov.

 

Hvis noen lurer på hvordan det ser ut i min nettleser:

 

post-3851-1253808677_thumb.png

 

 

 

Foretrekker slik det ser ut hos meg forann begge de to.

post-91963-1253811380_thumb.jpg

Foretrekker det slike eg:

 

:D

Lenke til kommentar

Hmmmm, hvorfor er alle så negative???? Jeg synes at den nye utseende er pent jeg da... mindre rot på linja... men en ting til... Dere som er så i mot dette kunne jo ha lest litt nøyere... DET ER MULIG Å BYTTE DEN UT!

 

[/rant mode=on]

noen her som nevnte google chrome??? Huff... Det er styggeste leseren på markedet og samme gjelder Opera... Jeg, personlig, synes at Mozilla gjør det riktige her... Følg standarden som ms setter på utsende... Jeg er lei hele det gamle windows 95 utseende at jeg blir kvalm!

[rant mode=off]

 

Oppdater til nærmere Windows 7 så de ikke faller helt av lasset...

Lenke til kommentar
noen her som nevnte google chrome??? Huff... Det er styggeste leseren på markedet og samme gjelder Opera... Jeg, personlig, synes at Mozilla gjør det riktige her... Følg standarden som ms setter på utsende... Jeg er lei hele det gamle windows 95 utseende at jeg blir kvalm!

Morsomt du hater Chrome, siden det var den som var først ute med dette blant andre browsere enn IE. Og nå som Firefox skal ligne mer på Chrome jubler du samtidig som du skanner om hvor stygt Chrome er :D

Lenke til kommentar

post-59012-1253818487_thumb.jpg

 

 

Kunne godt tenkt meg å ha tabs over, på samme måte som chrome, men ellers liker jeg det. Burde vel organisert bookmarks og lagt dem tilbake , men det blir ikke idag.

 

Enig. Jeg føler det blir en logisk feil å ha tabbene under. Adresselinjen er ikke global for alle åpne tabs. Den er kontekstsensitiv og derfor burden den vær i tab-pane.

Lenke til kommentar
Hvor er skjermbildet tatt fra? Kunnet tenkt meg å sett hvordan de tenker det. Ribbon i Office 2007 er egentlig genialt, bare man lærer seg å bruke det.

 

Mozilla Revamp wiki

 

Ribbons er etter min mening mindre og mindre genialt etterhvert som tendensen går mot 16:9 skjermer. Det eneste geniale forholdet er kontekst sensitivitet.

 

jeg trodde ikke du likte Microsoft sin utseende på menyer og valg.

jeg trodde definitivt ikke at du likte at noen hermet (må ikke forveksles med ren kopi) etter MS.

Lenke til kommentar

Har aldri sagt noe om hva jeg liker eller ikke liker når det gjelder brukergrensesnitt. Og jeg sier intet her heller, bare henviser til Mozilla sin Wiki.

 

Sier heller ikke at jeg liker eller misliker ribbons.

 

Kontekst sensitive løsninger er uansett med å lage gode brukergrensesnitt for de fleste brukere. Om du da vet hva det er.

 

Dataverden består ellers i stor grad av herming og videreutvikling av andre sine løsninger. Ikke så rart, i og med at brukervennlighet og brukergrensesnitt faktisk er en vitenskap der det har vist seg at visse ting virker og andre ikke, slik generelt sett.

 

Og utenom det hadde kommentaren din intet med saken å gjøre og var rett og slett usaklig.

Lenke til kommentar
Hvis noen lurer på hvordan det ser ut i min nettleser:

 

post-3851-1253808677_thumb.png

Det så minimalistisk og fint ut, og nettopp derfor var det én ting som skurret veldig for min del; søkefeltet. Når du har såpass begrenset med horisontal skjermplass, hvorfor tilegne så mye av plassen til et sånt søkefelt som ikke gir funksjonalitet utover hva adressefeltet allerede tilbyr? Tenker på søk via nøkkelord; Legg inn f.eks "g" som nøkkelord for Google-søk, så skriver du "g eple" for å Google fremfor å tab'e bort til søkefeltet og fylle inn "eple" der.

 

Jeg regner med du kjenner til funksjonaliteten, men utdyper for andre leseres skyld:

Å ta i bruk slike snarveier går rett og slett på rutiner - kanskje ikke alltid like lett å huske eller komme inn i, men når man blir vant med snarveiene blir det uaktuelt å gå vekk fra dem. Sparer mye tid på å slippe å lete frem bokmerker+søkebokser osv, og alt gjøres med kun tastatur. Raskt og enkelt, og i tilfellet over vil man jo slippe at lange url'er blir avkuttet av søkeboksen.

 

Andre kjekke nøkkelordsøk jeg stadig bruker inkluderer "tlf" for å søke opp ukjent nr, "kart" for å finne adresser, "urban" for å lære om forkortelser og uttrykk hos Urban Dictionary, "wiki" for å søke Wikipedia direkte osv. Utfyllende liste med eksempler her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...