Gå til innhold

Test: HP HDX 18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv HDX16 og er meget fornøyd med denne.

 

Men ville likt at dere prøvde litt mer av MediaSmart og kommenterte denne ytterligere. For dette programmet fortjener HP ros for. Test det opp via en FullHD TV, HDMI og den medfølgende fjernkontrollen så skal dere få se hva programmet klarer.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
hvordan har det seg at denne ikke drar mer en 4100 i 3dmark06, når acer 5930g drar 5600? begge maskinene har dog samme grafikk, men hp lapisen har jo 1gb mer ram og bedre cpu...

 

HP'n er vel utstyrt med 9600m GT DDR2 og Acer'n med DDR3 minne på skjermkortet da. DDR3 er jo som kjent mye raskere enn DDR2 og fører til høyere fps og mer score i 3DMark

Lenke til kommentar
Fin denne teste, veldig bra maskin som er aktuell, men 18" er for stort. Har mer tenkt på 16" HDX16-1000

Så lurte på om Hardwar kunne prøvd å fott til en test?

 

Er jo ikke store forskjellen fra HDX18-1000 til HDX16-1000.

 

Største forskjellen er at HDX18 har plass til 2 Harddisker og derfor har HDX16 bare 320GB Harddisk.

 

Eller så er det en litt annen prosessor på HDX16:

"Intel® Core™ 2 Duo prosessor P8400 2,26 Ghz, 3 MB L2-cache"

Lenke til kommentar

"hvordan har det seg at denne ikke drar mer en 4100 i 3dmark06, når acer 5930g drar 5600?"

 

Ett stikkord, skjermoppløsning. Det er betydelig tyngre å dra en så høy skjermoppløsning som 1920x1080 enn 1280x800. Det burde derfor vært ett sprekere skjermkort, som flere nevner, for å kompansere for dette. Dog er det selvsagt ett kostnadsspørsmål for produsenten. :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg blir litt nysgjerrig når jeg leser om 18,4" skjerm med Full-HD. Klart at har man det, så klager man ikke, men er det virkelig noe poeng..?

 

Jeg bruker selv en 24" skjerm med samme oppløsning og føler virkelig ikke noe behov for høyere oppløsning om jeg ikke skal ha større skjerm. Full-HD på 18,4" virker for meg noe unødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...