Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Ja, som jeg nevnte i innlegget så gikk det dårlig for OCZ spesielt som var svært populært en liten stund før masse problemer inntraff. Samsung bør naturligvis fikse problemet relativt raskt for at mange ikke skal bli skeptiske.

 

Men det betyr ikke at det motsatte er sant; at man bør teste alle fysisk mulige scenarioer og alt bør være 100 %, for å overleve. Nei langt i fra.

 

Sannheten er å finne mellom ytterpunktene, og man bør gjøre riktig mengde testing, samtidig som man har en ganske god feilmargin, (men ikke 100 %), samtidig som man innoverer og kommer med produkter relativt tidlig.

 

En slik test som dette ville nok bare bli oppdaget ved tilfeldighet, eller være en av ytterpunktet som hadde failet hardt.

 

 

 

Skal jeg slå av Windows skrivehurtig buffertømming eller ikke på Samsung 850 pro ssd"en ? Mange er ikke helt enig om dette.attachicon.gifwrite buffering.PNG

Hadde det skrudd av en periode selv (via Intel RST vel og merke), og ga en 5 % bedre ytelse ca. Men måtte reparere Windows (la Win reparere seg selv) flere ganger, da maskinen kunne klikke under flere aktive applikasjoner når jeg dreiv å overklokket. Det lå vel litt i lufta at det ikke var særlig smart for min del, men måtte jo prøve. :p

 

Som det står, så er det for stabile maskiner og de som sjeldent mister strømmen. Ellers kan man ende opp med småproblemer og irritasjon.

 

Ja det er ikke rart at flere kan være uenig om dette :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske sikker på det ja..

 

Fixen vil vel kunne kjøres via Magican programvaren også ganske snart ,,eller allerede nå..?

 

Disken min er så ny at den har ikke rukket å bli treg enda så jeg har ikke stressa med å fixe enda.. :)

 

Post resultater da folkens etter fix...Går jo lenge før man vet om det varer sef,,men artig å høre om det går greit for alle osv..:)

Endret av kal.50
Lenke til kommentar

 

Funker ikke å installere på mitt Asus X99-Deluxe kort. Hvis jeg kjører SetupRST.exe fila får jeg bare : "This platform is not supported". Hvis jeg manuellt prøver å oppdatere driveren fra Device Manager finner den Series 8 chipset fra fila, men jeg har jo Series 9 chipset (kjører AHCI mode) Wft!?

Lenke til kommentar

 

Funker ikke å installere på mitt Asus X99-Deluxe kort. Hvis jeg kjører SetupRST.exe fila får jeg bare : "This platform is not supported". Hvis jeg manuellt prøver å oppdatere driveren fra Device Manager finner den Series 8 chipset fra fila, men jeg har jo Series 9 chipset (kjører AHCI mode) Wft!?

Funka ikkje hos meg heller.

 

@ win-raid.com

The included AHCI drivers are natively only usable with Intel 8- and 9-Series Chipsets. In RAID mode all Intel Chipset systems from ICH8R/M up are supported (except X79 running in RSTe RAID mode with DEV_2826). Supported are only Operating Systems from Windows 7 and Server 2008 up.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Funker ikke å installere på mitt Asus X99-Deluxe kort. Hvis jeg kjører SetupRST.exe fila får jeg bare : "This platform is not supported". Hvis jeg manuellt prøver å oppdatere driveren fra Device Manager finner den Series 8 chipset fra fila, men jeg har jo Series 9 chipset (kjører AHCI mode) Wft!?

Funka ikkje hos meg heller.

 

Samme error fikk jeg med forrige driver fra Stationdrivers. Men den fra Asus support funker, bare at den begynner å bli litt gammel nå.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Funker ikke å installere på mitt Asus X99-Deluxe kort. Hvis jeg kjører SetupRST.exe fila får jeg bare : "This platform is not supported". Hvis jeg manuellt prøver å oppdatere driveren fra Device Manager finner den Series 8 chipset fra fila, men jeg har jo Series 9 chipset (kjører AHCI mode) Wft!?

Funka ikkje hos meg heller.

Samme error fikk jeg med forrige driver fra Stationdrivers. Men den fra Asus support funker, bare at den begynner å bli litt gammel nå.
Sitter på mobil nå. Kanskje fernando har svaret. Les her;

 

http://www.win-raid.com/t2f23-Intel-R-RST-RSTe-Drivers-newest-v-v-WHQL-29.html

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...