Gå til innhold

Hvordan kan to stykker bruke strøm for 3000 kroner i løpet av en måned


djgudleif

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten leide en sokkel-leilighet forleden men vi måtte raskt flytte pga at det var mugg og andre lite gunstige ting. Vi bodde der ca en måned.

 

Nå påstår husvert at vi har brukt strøm for 3000 kroner i løpet av en måned.

Vi hadde vedovn på stua og brukte ikke noe annet bortsett fra en liten ovn på badet som stod på av og til. Leiligheta var på ca 60kvm.

 

Hvor mye strøm bruker dere og hva må til for å bruke så mye strøm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Spør huseier hvordan han har kommet frem til det beløpet, og ikke gi dere før dere har fått et svar dere skjønner.

 

BTW: å stille kritiske spørsmål er i mange tilfeller verdens enkleste hersketeknikk, så bli ikke overrasket om huseier blir sur.

Lenke til kommentar

3000 i mnd på strøm er bare bullshit. Vi er to her hjemme, 80 kvadrat, et par ovner og vaskemaskin og oppvaskmaskin går daglig. Og så dusjing/vann. Ellers har jeg minst 3 PC som står på konstant. .. Jeg har også en bod med varme, og lys i garasje. Pluss et par avfuktere i bruk nå på vinterem. Jeg er ikke forsiktig med strømbruk. Strømmen er nå på sitt dyreste, og da ligger jeg på 11-1200 i mnd. Snittet mitt de 13 siste mnd er 890,- 

 

Be om en forklaring på 3000,- fordi dette er ekstrem unormalt for 2 pers på 1 mnd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror ikke det er umulig for to personer å bruke 3000 kroner i måneden i strøm i en trekkfull kåk en kald vinter, men dette hørtes veldig mye ut. Uansett har ikke huseier rett til å kreve dere for disse pengene uten dokumentasjon, noe som i praksis betyr at leiligheten skal ha egen måler. Det skal også stå i kontrakten at dere skal betale ekstra for strøm. Hvis dette er noe han kommer med som en etterslenger kan dere be ham stappe det opp i brunøyet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom utleier eller leier eller hvem enn som er ansvarlig for å skaffe avtale med leverandør ikke har gjort det ender strømregningen fort opp i 4-5 ganger beløpet det egentlig kunne vært. Siden utleier krever pengene av dere regner jeg med det er hans ansvar, og når han ikke har gjort dette så er det ikke rimelig at dere skal dekke beløpet.

Lenke til kommentar

Eg var å såg på ein leilighet i dag. 65kvm med panelovner i hovedrommene, varmekabler i gang og på bad. Den er bygd for to personer. Eigar sa at i løpet av dei siste fem-seks  årene låg strømrekningen gjennomsnittelig på 5-800 kroner. Og dette var med fleire forskjellige leigetakere (oftest to personer). 3000 er jo skyhøgt. Eg hadde nektet å betale fram til han/ho kan legge fram bevis.

Lenke til kommentar

Det der er veldig rart, jeg leide en leilighet med en venn, begge gutter så Tv med playstation var veldig mye på, vi hadde varmeovn som stod mye på i den siste måneden vi bodde der, 2x iPhone 2x Datamaskiner som ble brukt med lading nesten hele tiden, og vi lå på max 600kr. Dette var en 80 kvadrat leilighet

Lenke til kommentar

Dersom utleier eller leier eller hvem enn som er ansvarlig for å skaffe avtale med leverandør ikke har gjort det ender strømregningen fort opp i 4-5 ganger beløpet det egentlig kunne vært. Siden utleier krever pengene av dere regner jeg med det er hans ansvar, og når han ikke har gjort dette så er det ikke rimelig at dere skal dekke beløpet.

Det er ventetariff for leveringspliktig strøm  fra nettleverandør det heter. Om man får strøm uten avtale blir det påslag prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...