Gå til innhold

Ufin betjening


Gjest Slettet-EZE0dRsY

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EZE0dRsY

Hei,

 

Jeg er akkurat nå på et all inclusive hotell. Betjeningen har vært nok så ufin, ingen smil å få, hilser ikke, er sur når de serverer, etc. Greit nok.

 

Har også forståelse for at de til tider er lei turister som brøyter seg frem, er dritings og oppfører seg nedlatende. Men slik er ikke jeg.

 

Jeg kom til lunsjen kl. 14.35 og den stenger kl. 15. Jeg hentet meg raskt mat og ventet til betjeningen skulle servere meg drikke... Den gang ei...

 

Etter 20 min, stopper jeg betjeningen å spør høflig om et glass hvitvin. En nok så sur servitør sier "ok".

 

Tenkte at han var sur fordi jeg var sen. Glasset kommer på bordet etter en liten stund og når jeg drikker av glasset smaker det utvannet vin.

 

Jeg forlater matsalen med glasset i hånden og setter det igjen på rommet, drar rett ned til bassengbaren og bestiller meg et glass vin.

 

Joda, jeg tok ikke feil, det er en markant forskjell på vinen. Nå sitter jeg her med dårlig mage og lurer på hva som egentlig er i vinen.

 

Hva ville dere gjort?

 

Dette er en pakkereise. Er det noe i pakketeiseloven jeg kan bruke ifbm. denne situasjonen?

 

Bytte hotell, etc.?

Endret av Slettet-EZE0dRsY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Jeg ville ikke brydd meg. Andre menneskers stemningsleie angår ikke meg og et utvannet vinglass ser jeg på som en bagatell.

Jeg bryr meg heller ikke om andres stemningsleie.

 

Ja, jeg kan hent meg et nytt glass vin. Men hvis de er i stand til å vanne ut vinen, kun for å være drittsekk til sine gjester, hva annet er de i stand til da? Får en uggen følelse når jeg tenker på at jeg har spist der.

Lenke til kommentar

 

Jeg ville ikke brydd meg. Andre menneskers stemningsleie angår ikke meg og et utvannet vinglass ser jeg på som en bagatell.

Jeg bryr meg heller ikke om andres stemningsleie.

 

Ja, jeg kan hent meg et nytt glass vin. Men hvis de er i stand til å vanne ut vinen, kun for å være drittsekk til sine gjester, hva annet er de i stand til da? Får en uggen følelse når jeg tenker på at jeg har spist der.

 

 

Jeg tror du innbiller deg ting. Det er nå min mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva skal du klage på da? Om betjeningen et aggressive, truende osv har du nok muligens en sak, men at betjening ikke er blide hele tiden er neppe noe du kan klage på.

Men, du kan jo ta det opp med reiseselskapet og høre om de kan flytte deg. Du må jo uansett ta det opp mens du er der, det nytter ikke klage når du kommer hjem.

 

Men du har en tynn sak, men reiser du via ett selskap kan det hende de flytter deg til ett tilsvarende hotell, men du har tross alt lite helt konkret å klage på. Mulig utvannet vin og sur betjening er ikke store saken...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

 

Men hvis de er i stand til å vanne ut vinen, kun for å være drittsekk til sine gjester, hva annet er de i stand til da?

Det er nok ikke grunnen.

Du har rett, det finnes sikkert mange gode grunner til å vasse ut vinen til sine gjester.

 

Men gitt at det jeg forespeiler faktisk stemmer, hva ville du gjort?

Lenke til kommentar

 

 

Men hvis de er i stand til å vanne ut vinen, kun for å være drittsekk til sine gjester, hva annet er de i stand til da?

Det er nok ikke grunnen.

Du har rett, det finnes sikkert mange gode grunner til å vasse ut vinen til sine gjester.

 

Men gitt at det jeg forespeiler faktisk stemmer, hva ville du gjort?

 

 

Så bytt hotell, men du kan ende opp med å ta ekstrakostnadene selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Hva skal du klage på da? Om betjeningen et aggressive, truende osv har du nok muligens en sak, men at betjening ikke er blide hele tiden er neppe noe du kan klage på.

Men, du kan jo ta det opp med reiseselskapet og høre om de kan flytte deg. Du må jo uansett ta det opp mens du er der, det nytter ikke klage når du kommer hjem.

 

Men du har en tynn sak, men reiser du via ett selskap kan det hende de flytter deg til ett tilsvarende hotell, men du har tross alt lite helt konkret å klage på. Mulig utvannet vin og sur betjening er ikke store saken...

Vet ikke selv. Men å gjøre ugreie ting med noe jeg skal ha i meg synes jeg er ekkelt.

 

Vet jo ikke om det var skittent eller rent vann han helte oppi. Dårlig ble jeg hvertfall (Kan være en annen årsak til det).

 

Mulig jeg drar det ur ut av proporsjoner. Men totalen av det hele og med tanke på hva jeg betaler, forventer jeg bedre enn dette.

 

Nei, jeg lar det fare denne gang og nyter siste ukene ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

 

Men gitt at det jeg forespeiler faktisk stemmer, hva ville du gjort?

Ingenting, det er for vanskelig å bevise.

Men neste gang ville jeg ikke ha bestilt alt inklusivt. Det er bedre å ha fritt valg av mat og drikke.

Det har du sannelig rett i. Første og siste gang ;)

Lenke til kommentar

Vet ikke selv. Men å gjøre ugreie ting med noe jeg skal ha i meg synes jeg er ekkelt.

Vet jo ikke om det var skittent eller rent vann han helte oppi. Dårlig ble jeg hvertfall (Kan være en annen årsak til det).

Mulig jeg drar det ur ut av proporsjoner. Men totalen av det hele og med tanke på hva jeg betaler, forventer jeg bedre enn dette.

Nei, jeg lar det fare denne gang og nyter siste ukene ;)

Om det ikke står til forventningene, så klag til reiseslskapets kontaktpersonen på stedet du er på. Det må du uansett om du vil f.eks endre hotell .

Du vet jo ikke om han helte noe oppi heller, eller om de vannet ut vinen av andre grunner, eller om de faktisk vanner ut vinen heller. At man får dårlig mage på ferie er jo ikke direkte uvanlig heller.

Så, enten klag på det på riktig måtr, altså til kontaktpersonen, eller la det gå og nyt ferien din :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke sånn at det var to forskjellige typer vin da? Temperatur kan jo også ha mye å si. I noen kulturer er det jo helt vanlig å vanne ut vinen, uten at jeg har hørt at det har skjedd på en all-inclusive.

 

Også, det er store kulturforskjeller på om man smiler mens man betjener kunder. I Norge er det vanlig å smile, mens andre steder er det helt normalt å holde masken mens man betjener kunder. Smiler de ellers om dagene da?

 

Med mindre det skjedde flere ganger, ville jeg ignorert det og heller kost meg i solen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Våknet denne mårningen med masse utslett på mage og lår. Legen kom å sa det var lopper som hadde bitt meg. Ok, shit happens.

 

Dro til lunsjen i dag, servitøren spurte om jeg ville ha vin. Ja sa jeg smilende.

 

Han slang ei halvtom vinflaske på bordet, uten å fylle oppi glasset. Ei åpen flaske?

 

Skal jeg fortsatt ignorere det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...