Gå til innhold

Nå begynner det og bli maaaange utenlendinger!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rent bortsett fra at det neppe er så enkelt å finne en "politisk nøytal lektor", så er vel dette strengt tatt en test man burde benytte for alle som ønsker å stemme, uansett opprinnelsesland.

 

Har du gjort deg noen tanker om hvordan det ville slå ut dersom de som er dårlige i norsk ikke fikk lov til å stemme? Hvilke partier ville gå tilbake? Hvilke ville gå fram?

Jeg synes det burde vært en selvfølge at man ikke får stemme om man ikke har norsk statsborgerskap.

 

Og statsborgerskap burde utseles etter sveitsisk modell, man må forran et "jury" av meddommere som man må overbevise at man kan språk, kjenner samfunnet, at man kan forsørge seg selv og at man er et positivt bidrag til samfunnet. Klarer man ikke noe slikt ser jeg ingen grunn for å gi en person norsk statsborgerskap.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Syns vi burde plasere eit asylmotak inved alle politikarane som støttar innvandring.

Ja, det hadde vært relativt bra.

 

Trur dei ganske fort hadde skifta meining da :)

Lenke til kommentar
Og statsborgerskap burde utseles etter sveitsisk modell, man må forran et "jury" av meddommere som man må overbevise at man kan språk, kjenner samfunnet, at man kan forsørge seg selv og at man er et positivt bidrag til samfunnet. Klarer man ikke noe slikt ser jeg ingen grunn for å gi en person norsk statsborgerskap.

La oss si at det kommer en politisk flyktning til Norge fra Irak. Han klarer mest sannsynlig ikke å oppfylle noen av de kravene. Skal han bli kastet på hodet ut til den sikre døden i Irak, da? Du er korttenkt. En prosess kan ikke gjennomføres på den enkle måten. Jeg sier ikke at Norge skal ta i mot alle som kommer uansett bakgrunn, men det er mulig å evaluere og gå litt dypere i det.

Lenke til kommentar
La oss si at det kommer en politisk flyktning til Norge fra Irak. Han klarer mest sannsynlig ikke å oppfylle noen av de kravene. Skal han bli kastet på hodet ut til den sikre døden i Irak, da? Du er korttenkt. En prosess kan ikke gjennomføres på den enkle måten. Jeg sier ikke at Norge skal ta i mot alle som kommer uansett bakgrunn, men det er mulig å evaluere og gå litt dypere i det.
Om det er en asylsøker så burde vi ikke behandle søknaden i det hele tatt da han har reist via flere sikre land før han kom til Norge. Og hvordan i alle dager kan du påstå at alle i Irak går til en sikker død?

 

Om det er en asylsøknad som er godkjent eller en kvoteflyktning fra FN er det fullt mulig å gi vedkommende opphold i Norge uten at de blir norske statsborgere. Vedkommende kan få oppholdstillatelse for X år og når dette kommer opp avgjør man om vedkommende har klart å integrere seg og bli en samfunnsnyttig borger slik at han kan få statsborgerskap. Klarer ikke vedkommende dette må man avgjøre om situasjonen er endret slik at han kan dra hjem eller om man skal gi opphold i X år til.

 

Innfører man dette systemet skal jeg garantere at det vil bli fart på integreringen!

Lenke til kommentar
Ekte nordmenn er i ferd med å bli utryddet.

 

Et godt eksempel på hvordan vi gir faen i våre egne bare for å være politisk korrekte er hybler og hus i Trondheim. Jeg fikk nylig vite at tusenvis av utenlandske studenter prioriteres når det gjelder å finne en plass å bo.

Du er klar over at tusenvis av nordmenn faktisk studerer i utlandet og får prioritert hybel fra studentorganisasjonene/skole i de landene. Kan ikke forvente at utenlandske studenter skal reise over hit og finne hybler helt på egenhånd slik du nesten må i Trondheim som første års student. Her er uansett ikke problemet utenlandske studenter som er kule folk, men SIT og politikere de siste 10 årene som ikke har klart å bygge en eneste ny bolig omtrent.

 

La dem studere andre steder. Vi bør fokusere mindre på å være politisk korrekte, og i større grad på å bygge opp vårt eget land og folk!

Lenke til kommentar
La oss si at det kommer en politisk flyktning til Norge fra Irak. Han klarer mest sannsynlig ikke å oppfylle noen av de kravene. Skal han bli kastet på hodet ut til den sikre døden i Irak, da? Du er korttenkt. En prosess kan ikke gjennomføres på den enkle måten. Jeg sier ikke at Norge skal ta i mot alle som kommer uansett bakgrunn, men det er mulig å evaluere og gå litt dypere i det.

La oss si at bestefaren din prøvde å flykte under andre verdenskrig. Flykter han til Irak? Nei det gjør han ikke! Og ingen iraker skal flykte til Norge fordi at det er krig der. Vi er ikke skyld i deres ulykke og skal heller ikke ta regninga for det.

 

Foreslår en ny ministerpost: Asylminister, og det er en god mann for den jobben: robertaas

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Han vet ikke det, han sprer eder og galle. Jeg kjenner mange norske studenter som har klart seg meget godt på utenlandske eliteuniversiteter, Oxbridge, LSE, Columbia, Sciences Po osv. Og dette kun i min umiddelbare omgangskrets, uten at jeg er noen Paris Hilton av den grunn.

 

 

Jeg så for øvrig det ble hevdet tidligere at det ikke finnes asylmottak i Oslo. Det er tull, det finnes flere, blant dem et av landets største transittmottak. Men nå er ikke akkurat Oslo en by hvor innvandrere og asylsøkere ikke setter sitt preg, så jeg tok strengt tatt ikke poenget.

Lenke til kommentar
Han vet ikke det, han sprer eder og galle. Jeg kjenner mange norske studenter som har klart seg meget godt på utenlandske eliteuniversiteter, Oxbridge, LSE, Columbia, Sciences Po osv. Og dette kun i min umiddelbare omgangskrets, uten at jeg er noen Paris Hilton av den grunn.

 

 

Jeg så for øvrig det ble hevdet tidligere at det ikke finnes asylmottak i Oslo. Det er tull, det finnes flere, blant dem et av landets største transittmottak. Men nå er ikke akkurat Oslo en by hvor innvandrere og asylsøkere ikke setter sitt preg, så jeg tok strengt tatt ikke poenget.

 

Merkelig, søkte på UDI sine sider, og kunne ikke finne noen i Oslo, bare en haug i Akershus. Men, det motbeviser han enda en gang :)

Lenke til kommentar
Da regner jeg med at norske studenter i stor grad mister muligheten til å studere utenlands.

Har vi egentlig brukt for flere "Cand. Surf" fra Australia....?

 

Norske studenter er ikke gode nok til å klare seg på utenlandske, anerkjente universitet likevel.

Tull, vi har over 500 elever som tar IB. IB er nok til å gå på annarkjente universiteter i England. USA er også mulig med vanlig norsk diplom. Sannsynligvis har vi ihvertfall over 10 som går til annarkjente utlandske universiteter. For å nevne det, jeg er norsk og har absolutt muligheten for å komme inn på Cambridge. Jeg har selvfølgelig ikke gått på norsk skole de siste to årene, ellers ville jeg ikke hatt en sjanse.

 

Hva med middels gode universiteter? Veldig mange nordmenn drar til middels gode universiteter, og de vil også få problemer ved at de ikke får boplass.

 

Det er mye vanskligere for utlendinger å finen seg boplass, enn det er for nordmenn. Innvandrerene som studerere på de norsk universitetene er de beste innvandrerene vi har. De driver med lite krimnalitet, de er hyggelige folk og intrigerer seg inn i samfunnet. Er det ikke viktig at vi legger til rette for innvandre sånn at de kan studere?

 

stwf: Du vet at mange av de søte små barna blir dophuer som har tagging som "jobb"? Vet du også at foreldre sender barna sine til Norge siden de kan søke familiegjenforening?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
La oss si at det kommer en politisk flyktning til Norge fra Irak. Han klarer mest sannsynlig ikke å oppfylle noen av de kravene. Skal han bli kastet på hodet ut til den sikre døden i Irak, da? Du er korttenkt. En prosess kan ikke gjennomføres på den enkle måten. Jeg sier ikke at Norge skal ta i mot alle som kommer uansett bakgrunn, men det er mulig å evaluere og gå litt dypere i det.

La oss si at bestefaren din prøvde å flykte under andre verdenskrig. Flykter han til Irak? Nei det gjør han ikke! Og ingen iraker skal flykte til Norge fordi at det er krig der. Vi er ikke skyld i deres ulykke og skal heller ikke ta regninga for det.

 

Foreslår en ny ministerpost: Asylminister, og det er en god mann for den jobben: robertaas

 

Hm, nei vi flyktet ikke til Irak men til USA. USA er ikke akkurat det nærmeste landet vi kunne flykte til men likevel var største innvandringen fra norsk jord til USA. Noe som for øvrig gjør oss til "lykke" jegere i like stor grad som mange av de som kommer til Norge. Så argumentasjonen din er ubrukelig i denne sammenheng.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Noe jeg ikke skjønner er hvorfor norge driver å sender ut små barn, men folk som ikke gjør annet enn å slåss og lage kvalme får bli!
Begge burde selvsagt sendes tilbake.

 

Du har sikkert sett reportasjer med gråtende støttegrupper av forvirrede sosialister som ikke skjønner hvordan Norge kan være så slemme å sende barnet tilbake. Det disse folkene imidlertid ikke spør seg om er hvordan disse småungene som er helt ned i under 6 år når de søker asyl i Norge:

-kommer på ideen å reise til et fremmedkulturelt land i en annen verdensdel

-klarer å finansiere turen som gjerne koster minst en årslønn i hjemlandet

-klarer å planlegge og gjennomføre reisen alene

 

Det er helt klart at dette er svindel fra foreldre som utnytter ungen som ankerbarn til verdens rikeste og mest naive land. Om vi ikke setter ned foten for en slik utnytting av barna vil omfanget bare øke.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...