Gå til innhold

Nå begynner det og bli maaaange utenlendinger!


Anbefalte innlegg

Tror kanskje en og annen her hadde hatt godt av en tur utforbi landegrensene for å se hvordan verden fungerer...

Rasistiske 14 åringer er bare et tegn på uvitenhet og/eller uerfarenhet. Er en eldre en dette likestiller jeg det med dumskap.

 

Ikke så mange 14 åringer i denne diskusjonen her, og selv om jeg er 15 så har jeg lov til og diskutere, jeg har levd hvertfall 1/6 av livet mitt og bor i byen så det er jævlig mange utenlendinger, ser ikke bare på muslimer som utenlendinger men engelske, danske og svensker som også er utenlendinger, som kommer hit og danske og svenske driter i språket til og med, de tror at vi forstår alt de sier.

 

Ingen rasistiske utsagn heller, heller du som gjør feil tolking.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forøvrig tåler de ikke særlig motbør heller... jeg registrerte meg på www.islam.no fordi jeg synes de sårt savnet litt historisk perspektiv. Etter å ha forelest litt om historien av blandt annet Palestina ble jeg brått kastet ut.

 

Og dette er såkalte "integrerte" muslimer. Gud bedre, tenke seg til hva resten av dem, alle de som ikke er integrerte, tror om oss og landet vårt.

 

Det er tydelig at nesten ingen av dem, ei heller de integrerte, verken setter pris på demokrati, frihet, debatt, eller har noen respekt for andre og andres tro.

 

UT MED DEM!

Lenke til kommentar
Forøvrig tåler de ikke særlig motbør heller... jeg registrerte meg på www.islam.no fordi jeg synes de sårt savnet litt historisk perspektiv. Etter å ha forelest litt om historien av blandt annet Palestina ble jeg brått kastet ut.

 

Og dette er såkalte "integrerte" muslimer. Gud bedre, tenke seg til hva resten av dem, alle de som ikke er integrerte, tror om oss og landet vårt.

 

Det er tydelig at nesten ingen av dem, ei heller de integrerte, verken setter pris på demokrati, frihet, debatt, eller har noen respekt for andre og andres tro.

 

UT MED DEM!

Kort sagt, du anklager utlendinger for å være som deg ... Interessant.

 

Og så kan vi jo la det være opp til våre demokratiske institusjoner å avgjøre om "DE" skal sendes ut. Jeg tviler sterkt på at det kommer til å skje, selv med et rent FrP-flertall på Stortinget. Norge er tross alt ikke uavhengig av resten av verden, og det er jo ikke sikkert at Siv & co. vil se det formålstjenlig å gjøre seg så upopulære utenfor landets grenser. Jeg har aldri sett det slik at FrP har Nord-Korea som ideal, for å si det på den måten.

 

Men FrP tar nok mer enn gjerne imot stemmene til de som vil ha utlendingene ut ...

Lenke til kommentar
Tror kanskje en og annen her hadde hatt godt av en tur utforbi landegrensene for å se hvordan verden fungerer...

Rasistiske 14 åringer er bare et tegn på uvitenhet og/eller uerfarenhet. Er en eldre en dette likestiller jeg det med dumskap.

 

Ikke så mange 14 åringer i denne diskusjonen her, og selv om jeg er 15 så har jeg lov til og diskutere, jeg har levd hvertfall 1/6 av livet mitt og bor i byen så det er jævlig mange utenlendinger, ser ikke bare på muslimer som utenlendinger men engelske, danske og svensker som også er utenlendinger, som kommer hit og danske og svenske driter i språket til og med, de tror at vi forstår alt de sier.

 

Ingen rasistiske utsagn heller, heller du som gjør feil tolking.

 

For dansker og svensker som er relativt gamle 40+. Blir det nesten umulig og lære rein norsk, fordi det er så likt norsk. Og så vanskelig er det ikke å forstå.

Lenke til kommentar
Tror kanskje en og annen her hadde hatt godt av en tur utforbi landegrensene for å se hvordan verden fungerer...

Rasistiske 14 åringer er bare et tegn på uvitenhet og/eller uerfarenhet. Er en eldre en dette likestiller jeg det med dumskap.

 

ser ikke bare på muslimer som utenlendinger men engelske, danske og svensker som også er utenlendinger, som kommer hit og danske og svenske driter i språket til og med, de tror at vi forstår alt de sier.

Jeg kjenner en del folk som har kommet til Norge og har vært Engelske, Danske, Svenske, etc. Faktisk har de fleste lært seg språket veldig bra og hvis de beholder språket minsker de dialekten sin. Jeg mener at enhver etnisk nordmann burde forstå Svensker og Dansker og alle dialekter i Norge.

 

Det er mye verre med nordmenn som vi ikke kan kommunisere med, som vi ikke kan gifte oss med, som er mye mer arbeidsledig og lever på andre Nordmenn, som er mer kriminell og som bare sosialiserer med hverandre. Er det virkelig Nordmenn? Er det rart at de blri mislikt?

Lenke til kommentar
Tror kanskje en og annen her hadde hatt godt av en tur utforbi landegrensene for å se hvordan verden fungerer...

Rasistiske 14 åringer er bare et tegn på uvitenhet og/eller uerfarenhet. Er en eldre en dette likestiller jeg det med dumskap.

 

ser ikke bare på muslimer som utenlendinger men engelske, danske og svensker som også er utenlendinger, som kommer hit og danske og svenske driter i språket til og med, de tror at vi forstår alt de sier.

Jeg kjenner en del folk som har kommet til Norge og har vært Engelske, Danske, Svenske, etc. Faktisk har de fleste lært seg språket veldig bra og hvis de beholder språket minsker de dialekten sin. Jeg mener at enhver etnisk nordmann burde forstå Svensker og Dansker og alle dialekter i Norge.

 

Det er mye verre med nordmenn som vi ikke kan kommunisere med, som vi ikke kan gifte oss med, som er mye mer arbeidsledig og lever på andre Nordmenn, som er mer kriminell og som bare sosialiserer med hverandre. Er det virkelig Nordmenn? Er det rart at de blri mislikt?

 

Og du mener hivlke nordmenn?

Lenke til kommentar
Tror kanskje en og annen her hadde hatt godt av en tur utforbi landegrensene for å se hvordan verden fungerer...

Rasistiske 14 åringer er bare et tegn på uvitenhet og/eller uerfarenhet. Er en eldre en dette likestiller jeg det med dumskap.

 

ser ikke bare på muslimer som utenlendinger men engelske, danske og svensker som også er utenlendinger, som kommer hit og danske og svenske driter i språket til og med, de tror at vi forstår alt de sier.

Jeg kjenner en del folk som har kommet til Norge og har vært Engelske, Danske, Svenske, etc. Faktisk har de fleste lært seg språket veldig bra og hvis de beholder språket minsker de dialekten sin. Jeg mener at enhver etnisk nordmann burde forstå Svensker og Dansker og alle dialekter i Norge.

 

Det er mye verre med nordmenn som vi ikke kan kommunisere med, som vi ikke kan gifte oss med, som er mye mer arbeidsledig og lever på andre Nordmenn, som er mer kriminell og som bare sosialiserer med hverandre. Er det virkelig Nordmenn? Er det rart at de blri mislikt?

 

Og du mener hivlke nordmenn?

Er ikke det ganske opplagt?

Lenke til kommentar
Tror kanskje en og annen her hadde hatt godt av en tur utforbi landegrensene for å se hvordan verden fungerer...

Rasistiske 14 åringer er bare et tegn på uvitenhet og/eller uerfarenhet. Er en eldre en dette likestiller jeg det med dumskap.

 

ser ikke bare på muslimer som utenlendinger men engelske, danske og svensker som også er utenlendinger, som kommer hit og danske og svenske driter i språket til og med, de tror at vi forstår alt de sier.

Jeg kjenner en del folk som har kommet til Norge og har vært Engelske, Danske, Svenske, etc. Faktisk har de fleste lært seg språket veldig bra og hvis de beholder språket minsker de dialekten sin. Jeg mener at enhver etnisk nordmann burde forstå Svensker og Dansker og alle dialekter i Norge.

 

Det er mye verre med nordmenn som vi ikke kan kommunisere med, som vi ikke kan gifte oss med, som er mye mer arbeidsledig og lever på andre Nordmenn, som er mer kriminell og som bare sosialiserer med hverandre. Er det virkelig Nordmenn? Er det rart at de blri mislikt?

 

Og du mener hivlke nordmenn?

Er ikke det ganske opplagt?

 

Narkomane? Det går fint ann og snakke med dem, også det å få dem rydde jobber, det er de flinke til, sikkert flere narkomane som jobber en utenlendinger.

Lenke til kommentar
Narkomane? Det går fint ann og snakke med dem, også det å få dem rydde jobber, det er de flinke til, sikkert flere narkomane som jobber en utenlendinger.

Jeg tror du bommer ganske grovt. Husk på at jeg kaller allle med norsk statsborgerskap for nordmenn. Hvilken gruppe tror du passer beskrivelsen? Jeg tror heller ikke du er så veldig uenig med meg.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Skal en innvandre til Norge som bør de ha skaffet seg jobb i Norge.

Men nå må vi også se at det er ikke så lett for en somalier og skaffe seg jobb i Norge uten å kunne norsk. Dette betyr heller ikke at innvandrere skal sitte og ikke gjøre noe, de må ut i arbeid ellers sluker de av norsk felleskap!

Lenke til kommentar
Unskjyld både skrivefeil og mulig korka spørsmål.

 

HVA er det dere har imot innvandrere ?

Jeg har ikke noe personlig imot innvandre. De fleste innvandre jeg kjenner er utrolig hyggelige personer. Jeg annarkjenner derimot at ikke alle innvandre er som de jeg kjenner. Det er ikke bra at innvandre skaper ghettoer i Oslo. Det er ikke bra at mange ikke lærer seg norsk og at de jobber mindre. Det er ikke bra at de er mer kriminelle og ikke blir intrigert i samfunnet. Dette er mange av problemstillingene som jeg ser ved å ha innvandre og ser ikke grunnen til at de skal være så utrolig mer kriminelle og arbeidsudyktige. Dermed kaller jeg for en innvandrestopp. Jeg er svært sikker på at en innvander som har nesten bare norske venner vil også begynne å oppføre seg på nokså samme måte.

Lenke til kommentar
Hvorfor bør jeg kunne svensk og dansk?

 

edit: det falt ut et ord :(

Kanskje fordi det er ganske praktisk og ikke særlig vanskelig å lære? Hvo om du må lese en bok på dansk eller svensk, eller et TV-program?

 

Forskjell på å lese dansk og forstå det :) Jeg for min del har store problemer å forstå når noen snakker dansk (selv snakker jeg bergensk). Det går fort, og det går momlete. Den dagen jeg trenger å lese en bok på svensk eller dansk så takler jeg det når det kommer ;)

 

Forøvrig, moderator bør styre denne tråden med jernhånd.

Lenke til kommentar

For å kunne utbedre Norge som et land, ser jeg ingen grunn til å nekte innvandrere våres livsstil, og ikke minst noen av de jobbene som står ledige. Vi i Norge har et så godt og beskyttet samfunn at dere rett å slett ikke tenker på hva som skjer i utlandet. Fordi de har det jo så godt her og nå. Og ser ingen grunn for å forandre på noe. Men for å kunne bli et godt, å fortsette med å være et så rikt land, trenger vi arbeidskraft. Dere kan ikke si at alle innvandrere ikke jobber. Jeg vil med tro og ære si at det er en helt annen arbeidsmoral blant disse. Enn det er hos Norske, det er vel meget sjelden du hører at ISS har gått til streik ?? Jeg har iallefall aldri hørt om det. Og kansje dette er en av de største grunnene for at ISS i det hele tatt er så stort?

 

Selvom noen velger å ligge i senga, røyke hasj, eller lign. Ber jeg deg om å se deg rundt, kjenner en god del flere Nordmenn som slapper mer av, og har en meget slapp livstil, enn de utenlandske.

 

Det er ikke et spørsmål om de vil jobbe. Men hva kan vi bruke dem til? Vi har hatt opptil fler tilfeller at ingeniører blir satt til rengjøring. Da fordi de beste jobbene blir satt til Nordmenn. Og hvem lege eller personer med flere års utdannelse er villig til å vaske et kontor der de føler de skulle ha vært?

 

Disse personene kommer fra lut fattige land. Men istedenfor å vente på trygda, som faktisk et fåtall gjør. Lager de gatekjøkken og resturanter. Noe som jeg vet mange av dere elsker når dere er på fylla, eller rett å slett bare er sulten. Noe igjen som fører til at de betaler skatt. Skatten gir oss bedre våpen, veier, mulighet til å i det hele tatt kunne tilby deg halvveis fri skolegang. Idet hele tatt gjør de faktisk jobben som et fåtall av Norge's befolkning har sluttet med å gjøre. Isteden for å kreve mer, lager de mer. De finner egne løsninger på hvordan de skal tjene penger. Noe som jeg vet gir gode jobber til politiet, etterforskere, språkkyndige m.m.

 

Så konklusjonen er: La de komme inn å ta gaffeltrucken, slik at ola nordmann kan lene seg tilbake og nyte det gode liv på andres bekostning. Det er ingen grunn for å stoppe arbeidshesten når du selv har vondt i ryggen.

Lenke til kommentar

Distun: Grunnen til at vi trenger arbeidskraft er fordi at det er større etterspøsel fra firmaene etter arbeidskraft, enn det er ledige personer som er kvalifiserte. Hvis vi tar inn innvandre vil vi bare øke mengden med etterspørsel etter arbeidskraft fordi vi har nå flere personer å ta oss av og mesteparten er tærtiærnæring. Dermed vil innvandring føre til det motsatte.

Lenke til kommentar
Distun: Grunnen til at vi trenger arbeidskraft er fordi at det er større etterspøsel fra firmaene etter arbeidskraft, enn det er ledige personer som er kvalifiserte. Hvis vi tar inn innvandre vil vi bare øke mengden med etterspørsel etter arbeidskraft fordi vi har nå flere personer å ta oss av og mesteparten er tærtiærnæring. Dermed vil innvandring føre til det motsatte.

 

Sant nok. Men da kan jeg ikke se at det er innvandrere som skal klandres, heller de unge som er late og ikke har tid til å skaffe seg en kvalifisert utdannelse. Det er vel noe som skyldes et så trygt samfunn. Hvorfor jobbe for noe bedre når du tror du allerede har det?

 

Uansett så vil innvandrere få generasjoner av barn som vil yte sitt beste, for seg selv og Norge.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...