Gå til innhold

Nå begynner det og bli maaaange utenlendinger!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her ser dere hvordan man kan tjene millioner i Norge.

Asylbaroner

 

Men la andre eksportnæringer enn olje gå dukken, for all del....................

 

Vi har jo den innbringende asylnæringen. Riktignok er nettoen negativ så det holder, men kanskje en kjip kommune kan få økt støtten litt en periode.

 

Huff.

 

Mener du at privatisering av oppgaver som staten tidligere har utført er ille? Sånn skjer når staten setter ut oppdrag til private aktører. Folk utfører disse oppgavene for å tjene penger. Jeg mener du tidligere også har argumentert for mer privatisering og at næringslivet kan gjøre oppgaver mye mer effektivt (sorry hvis jeg tar feil her).

 

Er det like ille hvis man privatiserer deler av helsetjenestene? Jeg kan love deg at folk vil tjene penger her også.

Lenke til kommentar
Antall boliginnbrudd har økt nesten 25 prosent det siste året. Utenlandske bander får skylden.

:)

"Utenlandske bander" kan like gjerne bestå av borgere fra (nye) EU-land som asylsøkere ....

 

Skal vi stenge grensene for all trafikk, eller? Skape vårt eget lille Nord-Korea?

 

Sende alle som skal bosette seg i landet som er mistenkelig sette de på Svalbard i 2-3 år og si at dette er Norge...

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar

Ammerud, Bakås, Bjølsen, Bjørndal, Bjørnholt, Bjøråsen, Ellingsrudåsen, Furuset, Gamlebyen, Gran, Grorud, Hallagerbakken, Haugen, Haugenstua, Haugerud, Hersleb, Holmlia, Lakkegata, Lindeberg, Linderud, Lofsrud, Lusetjern, Lutvann, Mortensrud, Møllergata, Nordtvet, Rommen, Rosenholm, Rødtvet, Seterbråten, Sinsen, Skjønnhaug, Stenbråten, Stig, Stovner, Svarttjern, Tiurleiken, Tokerud, Toppåsen, Trosterud, Tveita, Tøyen, Ullevålsveien, Vahl, Veitvet, Vestli, Vetland og Voksentoppen.

 

Dette er Oslo-skoler hvor 50% eller flere av elevene har minoritetsbakgrunn. Nær halvparten av Oslo-skolene har 40% eller flere.

 

Blir disse barna norske? Får de ta del i samfunnet og kulturen som foreldrene deres reiste halve verden rundt for? Lærer de engang språket..?

 

Akkurat det spiller vel liten rolle, bare vi får vist vennene våre hvor politisk korrekte vi er, og slipper å innrømme at noe er feil med innvandringspolitikken vi har kjempet så hardt for..

Lenke til kommentar
Ammerud, Bakås, Bjølsen, Bjørndal, Bjørnholt, Bjøråsen, Ellingsrudåsen, Furuset, Gamlebyen, Gran, Grorud, Hallagerbakken, Haugen, Haugenstua, Haugerud, Hersleb, Holmlia, Lakkegata, Lindeberg, Linderud, Lofsrud, Lusetjern, Lutvann, Mortensrud, Møllergata, Nordtvet, Rommen, Rosenholm, Rødtvet, Seterbråten, Sinsen, Skjønnhaug, Stenbråten, Stig, Stovner, Svarttjern, Tiurleiken, Tokerud, Toppåsen, Trosterud, Tveita, Tøyen, Ullevålsveien, Vahl, Veitvet, Vestli, Vetland og Voksentoppen.

 

Dette er Oslo-skoler hvor 50% eller flere av elevene har minoritetsbakgrunn. Nær halvparten av Oslo-skolene har 40% eller flere.

 

Blir disse barna norske? Får de ta del i samfunnet og kulturen som foreldrene deres reiste halve verden rundt for? Lærer de engang språket..?

 

Akkurat det spiller vel liten rolle, bare vi får vist vennene våre hvor politisk korrekte vi er, og slipper å innrømme at noe er feil med innvandringspolitikken vi har kjempet så hardt for..

 

Jeg har gått på Stig skole selv, da var det under 10 % innvandrere. Jeg er enig i at det ikke er heldig med så store andeler av innvandrerbarn på skolene. Det går ut over læring og integrering, men de lærer å snakke norsk.

 

Problemet er at omtrent alle skolene du nevner ligger i Groruddalen eller indre Oslo-øst. Man burde få tiltak for å spre innvanderne ut over byen og landet forøvrig. Bussing til andre skoler? Krav om at innvandrere må bo et visst anntall år i resten av landet før de kan bo hvor de vil?

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er hvorfor det bor flest innvadrere i Oslo.

Norge består faktisk av andre byer enn Oslo.

Hvorfor ikke sende de litt rundt i Norge forskjellige steder, sånn at de får se hvordan Norge faktisk ser ut, og at de kanskje velger å bosette seg et annet sted.

 

Ikke la alle bo sammen, så det slepper å danne seg gjenger.

 

men alt det kan de gjøre etter at de først har kommet inn i Norge.

 

FRP har en god plan på det, det er å sette dem i avsperrede områder sånn at det er enklere å finne de vist de ikke får oppholdstilatelse.

Vist de ikke har papirer å vise fram når de kommer, så send de tilbake.

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er hvorfor det bor flest innvadrere i Oslo.

Norge består faktisk av andre byer enn Oslo.

Når Oslo er det stedet hvor det er desidert flest av liknende kultur som dem selv er det da bare naturlig at de velger å bosette seg her. Man søker seg til det kjente og de man føler at man har noe til felles med, dette er oppførsel som er helt vanlig for mennesker. Hvor heldig det er er derimot et annet spørsmål.

 

Jeg er enig i at man burde sette igang tiltak for å spre innvandrerbefolkningen mer utover landet. En forutsetning for at integreringen skal kunne lykkes er at man som innvandrer ikke kan leve helt uten noe nevneverdig kontakt med storsamfunnet, men på grunn av diverse velferdsordninger og uheldige bosetningsmønstre kan man idag gjøre dette. Samtidig som kontantstøtte og uføretrygd har mange gode sider kan de også fungere som soveputer for innvandrere som ikke har spesielt høye ambisjoner eller ønske om å bli en del av det norske samfunn.

 

Jeg ser den, helt klart. Men 12 000 studenter, bare i Trondheim?! Det er en urettferdig mengde i forhold til det vi sender ut til andre land.

Jeg må si at jeg er enig her. Hvorfor er det egentlig noe mål for universitetene å ha mange utenlandske studenter? Det er selvfølgelig ikke negativt at de kommer, men jeg ser ikke helt hva som er så spesielt positivt med det heller. Er dette hovedsaklig utvekslingsstudenter som tar ett år eller to i Norge eller er det studenter som tar hele utdannelsen sin her?

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar
Her ser dere hvordan man kan tjene millioner i Norge.

Asylbaroner

 

Men la andre eksportnæringer enn olje gå dukken, for all del....................

 

Vi har jo den innbringende asylnæringen. Riktignok er nettoen negativ så det holder, men kanskje en kjip kommune kan få økt støtten litt en periode.

 

Huff.

 

Mener du at privatisering av oppgaver som staten tidligere har utført er ille? Sånn skjer når staten setter ut oppdrag til private aktører. Folk utfører disse oppgavene for å tjene penger. Jeg mener du tidligere også har argumentert for mer privatisering og at næringslivet kan gjøre oppgaver mye mer effektivt (sorry hvis jeg tar feil her).

 

Er det like ille hvis man privatiserer deler av helsetjenestene? Jeg kan love deg at folk vil tjene penger her også.

 

Når det er det offentlige som betaler for gildet så blir det dyrt uansett hvem som driver. Man vet at virsomheten består uansett (om ikke konkurransen er stor).

 

Synes ikke innvandring og helse er noe som man bør tjene penger på, for å svare på det siste spørsmålet

Lenke til kommentar

Jeg synes at grove lovovertredelser burde gjøre at de mister tilatelse til å bo i norge. Jeg er ikke rassist, mer rasebevist for etter erfaringer veit jeg at det er mange utlendinger som alltid skal leke så jævla tøffe. Seinest på fredag var jeg ute med en kompis for å kjøpe røyk på stasjonen her jeg bor. Vi stikker innom narvesen og kjøper det vi skal ha og på veien ut kommer det noen utlendinger der to av disse faktisk var kompiser av meg. De var vel 5 stk tror jeg og dum som jeg er tenner jeg meg en røyk og da skal selvfølgelig de ha. Jeg gir en til de jeg faktisk kjente så kommer en av dem som jeg aldri har sett før og forlanger og få to røyk, jeg bare ser dumt på han og vender hjemover og da begynte han å gå mot meg for å banke meg, de jeg kjente holdt han igjen men hva faen liksom, ga han først en røyk så skulle han banke meg fordi han ikke fikk to?? En på jobben min også, han var ute om kvelden og venta på å bli henta idet det kom 4-5 utlendinger mot han og skulle ha pengene hans, han ga dem ikke noe og han fikk en kniv gjennom kinnet. Hadde det vært et engangstilfelle hadde jeg nok ikke brydd meg noe, men dette har skjedd xx ganger før, faren til en i klassen min ble faktisk drept etter en krangel mellom to pakistanere.

Jeg er godt klar over at ikke alle er sånn og noen faktisk er greie, men en veldig stor del av dem lager bare faen. Så jeg synes at de som gang på gang havner hos politiet ikke har noe her å gjøre....

Lenke til kommentar
Å si at alle nordmenn skal ha 15 minutters røykepause hver time er å overdrive så til de grader. Kanskje det er på din arbeidsplass? Men da er den arbeidsplassen en av få der det er lov. I loven står det at du har rett på 5 minutter hver time, og jeg tror mange holder seg til den loven og/eller tar seg en kjapp røyk når det passer istedenfor å bruke et kvarter i timen.

Og jo, du vet godt hvem som er best til å arbeide.

Vi har enkelte på jobben som tar seg så å si ett kvarter pause i timen for å ta seg en røyk. Dette er ikke lov. Man skal maks ha minutter pause hver andre time.

Og jeg vet god hvem som er best til å arbeide? Ja, jeg gjør faktisk det. Og de er fra Somalia og Iran. ;)

 

Kanskje The_Majestic ikke har vært borti noen innvandrere som faktisk er hyggelige? Kanskje det er fordi veldig få innvandrere faktisk er hyggelige mot ham?

Men du må jo få la han komme med hva slags påstand han vil.

Uansett, har du noen kilder som sier at dette er vrølv?

Da vil jeg anbefale The_Majestic å være litt mer åpen for å møte nye folk. Jeg har møtt veldig mange innvandrere opp igjennom livet (min mor jobber med dem), og det er veldig få som ikke er hyggelige. Men nå er jeg en person som ikke dømmer folk før jeg har møtt dem, og bryr meg ikke om de er mørk eller hvit i huden.

Jeg har dessverre ingen kilder på hvor mange innvandrere er analfabet, men jeg kan be deg om å gå til et asylmottak eller ett annet sted hvor du finner innvandrere, og du vil bli overrasket over hvor mange som har flerårig universitetsutdannelse.

Men siden det ikke var jeg som påsto at 80 % av innvandrere er analfabeter, er det kanskje på sin plass at jeg spør om en kilde på akkurat dette?

 

Generelt sett så er nesten alle innvandrere voldelige da de er vandt med kulturer og skikker fra sitt hjemland. Der f. eks. å slå barna når de har gjort noe galt er fast rutine.

Poenget er det at det er flere innvandrere sammenlignet med antall nordmenn, som faktisk gjør kriminelle handlinger. Kanskje det er derfor folk mener dette? Folk blir jo matet med stoff der det har skjedd noen voldsepisoder og drap fra innvandrere hele tiden - og dette skjer hver dag.

Å ja, nordmenn gjør også det. Men som sagt. Tar man antall voldshandlinger blandt normenn sammenlignet med innvandrere's - da har man et godt poeng på at innvandrere

Generelt sett så er nesten alle innvandrere voldelige? Wow, da må jeg ha vært virkelig heldig å ha møtt alle sammen som ikke er det jeg da.

Og kan jeg se en kilde på at det er flere kriminelle innvandrere enn nordmenn?

 

, men ikke dra alle under en og samme kam,

Svar:

Hvis du forventer at andre skal gjøre det, hvorfor ikke gjøre det selv?

Nåja, jeg har på følelsen flere har blitt dratt under en kam her enn det en blir normalt.

 

Og dere som er så imot innvandrere, sier at de er dumme/analfabeter, voldelige, lukter vondt, og er virkelig skremt av en person med mørk hud; hvor mange innvandrere kjenner dere?

Jeg synes det er så rart at dere har en helt annen oppfatning enn meg, og jeg omgis av innvandrere nesten daglig.

Men kanskje jeg har vært så heldig å fått alle de med universitetsutdannelse, de rolige og beherskede, de som ikke har en ekkel odør, og alle hyggelige mørkhudete personene i verden til mitt hjemsted. Eller så er det vel dere som bare antar?

 

Har vært stor aktivitet gjennom ferien!

 

Fra ssb.no

Quote:

"Over 80 prosent av de arbeidsledige innvandrerne kommer fra gruppen ikke-vestlige innvandrere

(St.meld. nr. 49 2003-2004:158). Arbeidsledigheten i denne gruppen har de siste årene vært mellom tre og fem ganger høyere enn landsgjennomsnittet i Norge. "Den onde sirkel" er åpenbar; for mange ikke-vestlige innvandrere er svake leseferdigheter en sannsynlig grunn til at de ikke får innpass i det norske arbeidsmarkedet; og dermed mister de også den muligheten for å vedlikeholde og videreutvikle sin lesekompetanse som arbeidslivet representerer for voksne mennesker"

 

M

Endret av The_Majestic
Lenke til kommentar
Ammerud, Bakås, Bjølsen, Bjørndal, Bjørnholt, Bjøråsen, Ellingsrudåsen, Furuset, Gamlebyen, Gran, Grorud, Hallagerbakken, Haugen, Haugenstua, Haugerud, Hersleb, Holmlia, Lakkegata, Lindeberg, Linderud, Lofsrud, Lusetjern, Lutvann, Mortensrud, Møllergata, Nordtvet, Rommen, Rosenholm, Rødtvet, Seterbråten, Sinsen, Skjønnhaug, Stenbråten, Stig, Stovner, Svarttjern, Tiurleiken, Tokerud, Toppåsen, Trosterud, Tveita, Tøyen, Ullevålsveien, Vahl, Veitvet, Vestli, Vetland og Voksentoppen.

 

Dette er Oslo-skoler hvor 50% eller flere av elevene har minoritetsbakgrunn. Nær halvparten av Oslo-skolene har 40% eller flere.

 

Blir disse barna norske? Får de ta del i samfunnet og kulturen som foreldrene deres reiste halve verden rundt for? Lærer de engang språket..?

 

Akkurat det spiller vel liten rolle, bare vi får vist vennene våre hvor politisk korrekte vi er, og slipper å innrømme at noe er feil med innvandringspolitikken vi har kjempet så hardt for..

 

På tokerud og vestli har jeg gått, på gran og linderud har jeg undervist. Det er masse kjempebra folk på samtlige av de skolene. De som "ikke vil lære språket engang" er i kraftig mindretall.

Lenke til kommentar

Hiv dem ut. Dette er landet til Nordmenn.

 

Kurdistan støtter våre politikere fordi det bor Kurdere der.

 

Tibet støtter våre politikere fordi det bor Tibetanere der.

 

Kosovo støtter våre politikere fordi det bor Albanere der.

 

Øst- tyrkistan støtter våre politikere fordi det bor muslimer der.

 

Tjetjenia støtter våre politikere fordi det bor muslimer der.

 

Til og med Norge skulle bli eget land fordi det bor nordmenn her.

 

Så hva er problemet?

 

 

Ok nå tar du helt feil! Grunnen til at vestlige land må "dele" plassen med fattigere land, er fordi det er i stor grad europeiske kolonimakter som står bak fattigdom i andre deler av verden.

Ta Vietnam som eksempel: USA bombet landet tilbake til istiden på 60- tallet. Skal soldatene så bare stikke og la landet sulte ihjel? eller skal vesten prøve å hjelpe landet, avlaste landet med å ta imot flyktninger etc?

Lenke til kommentar
Ok nå tar du helt feil! Grunnen til at vestlige land må "dele" plassen med fattigere land, er fordi det er i stor grad europeiske kolonimakter som står bak fattigdom i andre deler av verden. Ta Vietnam som eksempel: USA bombet landet tilbake til istiden på 60- tallet. Skal soldatene så bare stikke og la landet sulte ihjel? eller skal vesten prøve å hjelpe landet, avlaste landet med å ta imot flyktninger etc?

Du mener det er en slags arvelig straff, altså? Vi som lever nå skal ta på oss skylden for det noen helt andre personer gjorde?

Lenke til kommentar
Ok nå tar du helt feil! Grunnen til at vestlige land må "dele" plassen med fattigere land, er fordi det er i stor grad europeiske kolonimakter som står bak fattigdom i andre deler av verden. Ta Vietnam som eksempel: USA bombet landet tilbake til istiden på 60- tallet. Skal soldatene så bare stikke og la landet sulte ihjel? eller skal vesten prøve å hjelpe landet, avlaste landet med å ta imot flyktninger etc?

Du mener det er en slags arvelig straff, altså? Vi som lever nå skal ta på oss skylden for det noen helt andre personer gjorde?

 

fattigdom er jo en arvelig straff for afrikanere. så lenge de hvites hærverk fremdeles er et faktum må da vi få gjøre det godt igjen.

Lenke til kommentar

Den første generasjonen vil ikke være norske, av den enkle grunn av at de kom til Norge, de ble hverken født eller oppvokst her. Deres barn vil bli litt "bedre", da de er født og oppvokst her, og lærer derfor språk og skikker fra bunn av.

 

Men det går nok noen generasjoner før hver innvandrerfamilie kan kalle seg norske. Problemet er bare det at innen 1000 stykk familier har klart kunststykket å lage nordmenn er det kommet inn mange ganger det tallet i nye, "ikke-nordmenn".

 

Det er sånn det er. Er ikke selv imot mennesker med annen bakgrunn enn meg selv, for jeg vet hvor godt vi har det. Men jeg liker ikke helt tanken på å slippe inn alle sammen ene og alene fordi de hadde det værre der de kom fra.

Lenke til kommentar
fattigdom er jo en arvelig straff for afrikanere. så lenge de hvites hærverk fremdeles er et faktum må da vi få gjøre det godt igjen.

Afrika har alle forutsetninger for å blomstre. Det er mye frodigere enn de fleste andre steder, utenom ørkenområdene. Dessverre har de fleste afrikanske land ledere som er mer opptatt av seg selv enn sine medmennesker.

 

Dette er et ikke et problem verden kan løse for afrikanerne.

 

Hvorfor du tror vi gjør det "godt igjen" ved å flytte noen promille av alle afrikanere ut fra Afrika, og rundt om i verden, det er mer uvisst.. Det beste vi kan gjøre er å handle med dem, for å øke velstanden. Det blir ikke mer velstand i Afrkika av at vi fjerner arbeidsføre mennesker og lar dem gjøre jobber vi nordmenn ikke gidder å gjøre selv.

Lenke til kommentar

Om det ikke blir mer velstand i Afrika av migrasjon, blir det mindre?

 

Du snakker om handel, altså at det er gunstig med fri flyt av varer over landegrenser grunnet komparative fortrinn. Men man kan gjøre et tilsvarende argument for innsatsfaktorer i økonomien. Kapital bør investeres der den gir høyest avkastning, enig? Tilsvarende gjelder for arbeidskraft, økonomisk logikk medfører at arbeidskraft burde gå fra land hvor det er overskudd av dette - som i mange afrikanske - til land med underskudd - blant annet Norge.

 

Du argumenterer jo for handelsliberalisering som et middel for å øke velstand. Jeg kan ikke se at liberalisering innen flyten av arbeidskraft er et mindre effektivt middel. Om man hengir seg til slik økonomisk liberaliseringsteori, mener jeg.

 

Det er jo pussig at handel - som har mange viktige fordelingsvirkninger og knapt kan analyseres kun med et økonomisk perspektiv, anses som ukvalifisert godt fordi det kan være økonomisk gunstig, mens man knapt er innom tanken for arbeidskraft.

Lenke til kommentar
fattigdom er jo en arvelig straff for afrikanere. så lenge de hvites hærverk fremdeles er et faktum må da vi få gjøre det godt igjen.

Afrika har alle forutsetninger for å blomstre. Det er mye frodigere enn de fleste andre steder, utenom ørkenområdene. Dessverre har de fleste afrikanske land ledere som er mer opptatt av seg selv enn sine medmennesker.

 

Dette er et ikke et problem verden kan løse for afrikanerne.

 

Hvorfor du tror vi gjør det "godt igjen" ved å flytte noen promille av alle afrikanere ut fra Afrika, og rundt om i verden, det er mer uvisst.. Det beste vi kan gjøre er å handle med dem, for å øke velstanden. Det blir ikke mer velstand i Afrkika av at vi fjerner arbeidsføre mennesker og lar dem gjøre jobber vi nordmenn ikke gidder å gjøre selv.

 

her snakker vi ikke bare om innvandring. mange av de "svarte" som dere ser på grenland osv som dere åpenbart har noe imot er flyktninger. dette er ikke arbeidsføre menn, men folk som må komme til landet for å overleve. dessuten er norge avhengig av innvandrere for å få jobber unnagjort. takk dem for at de gidder å gjøre dårlig arbeid for dårlig betaling.

Det paradoksale er jo at dere misliker mørkhudete innvandrere, men dere har åpenbart ingenting imot engelske, svenske eller danske innvandrere. Inntrykket jeg får er at dere ikke har noe imot innvandring som sådan, men imot at mørkhudete kommer til landet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...