Gå til innhold

Nå begynner det og bli maaaange utenlendinger!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen vil ha asylmottakere naturligvis. Hvorfor kommer de hit? Aldri har nordmenn reist til Somalia eller Afghanistan når vi har kriget. Og vi har kriget så og si hvert hundrede år i minst tusen år. Det naturlige for en nordmann på flukt er å reise til Sverige, Danmark, Russland eller England. Det naturlige for flyktninger i Afrika og Asia er å flykte til Norge? Hvordan kan man i det hele tatt fly til Norge når alle vet at vi ikke har plass? 15'000 asylsøkere, det tilsvarer en liten norsk bygd!

Lenke til kommentar
Aldri har nordmenn reist til Somalia eller Afghanistan når vi har kriget.

 

Hadde disse landene vært 100 ganger rikere enn vårt eget, og man fikk en million kroner i måneden for å gjøre ingenting, som sosialhjelp f.eks, hadde nok vi reist dit også.

 

Problemet er at staten er for gavmild med folk som ikke har noe egentlig ønske om verken å jobbe eller å integreres.

Lenke til kommentar
Aldri har nordmenn reist til Somalia eller Afghanistan når vi har kriget.

 

Hadde disse landene vært 100 ganger rikere enn vårt eget, og man fikk en million kroner i måneden for å gjøre ingenting, som sosialhjelp f.eks, hadde nok vi reist dit også.

 

Problemet er at staten er for gavmild med folk som ikke har noe egentlig ønske om verken å jobbe eller å integreres.

 

Det er helt riktig det du sier. Men vi kan fremdeles ikke utelate mennesker av den grunn. Du vet jo at de blir som du behandler dem. Fortsett å skap grenser, så vil det for evigt være som det er idag.

Lenke til kommentar
Kort sagt, du anklager utlendinger for å være som deg ... Interessant.

 

Så jeg er rasist fordi jeg ikke forsvarer islamistenes rett til å drepe folk?

 

Gratulerer, du har nådd et nytt nivå av tåpelighet i politisk korrekthet.

Hvordan du kan utlegge min enlinjeskommentar til å omfatte beskyldninger om rasisme er mer enn jeg kan forstå.

 

Gratulerer, du har nådd et foreløpig lavmål i elementær debatteknikk.

Lenke til kommentar

Innvandrerbefolkningen utgjør 9,7 prosent, i alt 460 000 personer i Norge

Det er 381 000 førstegenerasjonsinnvandrere i Norge, og 79 000 personer er født i Norge av to utenlandsfødte foreldre.

 

Oslo har den største andelen, med 140 000, 25 prosent av befolkningen.

Tre av ti førstegenerasjonsinnvandrere har bakgrunn fra vestlige land

 

http://www.ssb.no/innvandring/

 

Så det var nok litt lite ja.

Lenke til kommentar
Ekte nordmenn er i ferd med å bli utryddet.

 

Et godt eksempel på hvordan vi gir faen i våre egne bare for å være politisk korrekte er hybler og hus i Trondheim. Jeg fikk nylig vite at tusenvis av utenlandske studenter prioriteres når det gjelder å finne en plass å bo.

Du er klar over at tusenvis av nordmenn faktisk studerer i utlandet og får prioritert hybel fra studentorganisasjonene/skole i de landene. Kan ikke forvente at utenlandske studenter skal reise over hit og finne hybler helt på egenhånd slik du nesten må i Trondheim som første års student. Her er uansett ikke problemet utenlandske studenter som er kule folk, men SIT og politikere de siste 10 årene som ikke har klart å bygge en eneste ny bolig omtrent.

Lenke til kommentar

 

Jeg kan ta en personlig historie Dotten, som har bidratt til undertegnedes negative syn på innvandrere. Bodde selv i en tomannsbolig en lengre periode, med de utfordringer det måtte medbringe. Etter en stund flyttet de opprinnelige Norske beboerne og inn kom det en muslimsk familie på fem. De kunne ikke et ord Norsk, de holdt leven hele natten, så jeg nesten ikke holdt ut og nesten ikke klare og stå opp for å gå på jobb, de kastet søppel ut av vinduet uten pose, de fylte utearealene med personlige gjenstander så det så ut som en søppelfylling, de var frekke som faen, når jeg prøve og fortelle på en reel måte at slik går det ikke an og oppføre seg, osv. Etter et halvt år måtte jeg flytte av utmattelse. Har forsatt kontakt med gamle venner i nabolaget og de sier at fler og fler Norske flytter og innvandrende tar over.

Bytt ut nabolaget med hw.no, innvandrene med idioter/teite/kjedelige folk, og nordmenn med kule/hjelpsomme/interessante folk, så stemmer dette ganske bra. Ja, du er idiotisk, teit og kjedelig.

 

 

Skjønte ikke helt hva du mente? Mente du at jeg med dette er idiotisk, teit og kjedelig? Dette er min erfaringer som må respekteres i likhet med andres! Om noen har opplevd noe positiv kan ikke jeg si det samme...

Lenke til kommentar
Innvandrerbefolkningen utgjør 9,7 prosent, i alt 460 000 personer i Norge

Det er 381 000 førstegenerasjonsinnvandrere i Norge, og 79 000 personer er født i Norge av to utenlandsfødte foreldre.

 

Oslo har den største andelen, med 140 000, 25 prosent av befolkningen.

Tre av ti førstegenerasjonsinnvandrere har bakgrunn fra vestlige land

 

http://www.ssb.no/innvandring/

 

Så det var nok litt lite ja.

 

Men siden denne tråden utelukkende dreier seg om ikke-europeisk innvandring så er tallet mer modifisert. Antall personer med innvandrerbakgrunn fra Europa økte med 27 600 personer i 2007, totalt er det 203 100 personer.

 

https://www.cia.gov/library/publications/th.../no.html#People

 

I følge denne linken er etnisiteten slik fordelt: Norwegian 94.4% (includes Sami, about 60,000), other European 3.6%, other 2% (2007 estimate)

 

 

Statistikken er for 2007. Den økte innvandringen fra 2007 og til i dag skyldes i utgangspunktet polske innvandrere.

 

http://www.ssb.no/emner/02/01/10/innvbef/

 

Utdrag fra linken:

 

Personer med landbakgrunn fra Polen er nå den største innvandrergruppen med 32 100 personer. Deretter kommer Pakistan med 29 100, Sverige med 26 200 og Irak med 22 900. Veksten i den polske innvandrerbefolkningen var i løpet av 2007 på 13 200 personer. Det er en nesten dobbelt så stor økning som i 2006, da det ble 7 000 flere personer med polsk bakgrunn. I 2006 var polakkene den sjette største innvandrergruppen, og den økte til å bli den største i løpet av 2007. Nesten alle disse har selv innvandret til Norge, bare 1 400 personer er barn av to polske innvandrere.

 

Tilveksten i innvandrerbefolkningen var på 54 000 personer i perioden 2002-2004, mens den var på 95 000 i løpet av 2005-2007. Den første perioden kom 95 prosent av tilveksten fra land utenfor Europa, denne andelen sank til 46 prosent i neste treårsperiode.

 

Antall personer med innvandrerbakgrunn fra Europa økte med 27 600 personer i 2007, totalt er det 203 100 personer. Det er 44 prosent av innvandrerbefolkningen. Det bor til sammen 174 000 personer, 37 prosent av innvandrerbefolkningen, med landbakgrunn fra Asia i Norge. Det er en økning på 10 500 personer det siste året. Innvandrere med landbakgrunn fra Afrika er en mindre gruppe, 56 400 personer, noe som tilsvarer 12 prosent av innvandrerbefolkningen.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Ekte nordmenn er i ferd med å bli utryddet.

 

Et godt eksempel på hvordan vi gir faen i våre egne bare for å være politisk korrekte er hybler og hus i Trondheim. Jeg fikk nylig vite at tusenvis av utenlandske studenter prioriteres når det gjelder å finne en plass å bo.

 

Yup... SiT setter av en ganske stor del av deres (subsidierte) boliger til utenlandsstudenter. Det bekymrer meg mer at 50% av hyblene i Trondheim ser ut som utdaterte asylmottak. Det burde generelt sett vært satset mer på utdanning og utdanningsvelferd i Norge.

 

Håper vår neste regjering setter seg inn i ønsker og behov og faktisk bruker litt penger på å prioritere generell velferd i landet vårt. Når vi har penger på linje med Dubai, hvorfor skal vi da tillate brakkeskoler, dårlige veier og forsøpling?

 

Hadde vi satset kunne vi brukt asylsøkere aktivt til å være med øke å velferden i Norge. Håper neste storting har guts til å gjøre noe nytt.

Lenke til kommentar
Trur aldri jeg har sitt en i fra somalia jobbe.

 

Vel det har også sine årsaker. Sist jeg sjekket bodde ca 12.000 somaliere her i Norge. Av de er vel halvparten arbeidsmyndig noe som utgjør ca 5.000-6.000 somaliere som kan regnes som arbeidskraft. Dvs. sjansen for at du treffer på en i arbeidssituasjon er veldig liten.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Trur aldri jeg har sitt en i fra somalia jobbe.

 

Vel det har også sine årsaker. Sist jeg sjekket bodde ca 12.000 somaliere her i Norge. Av de er vel halvparten arbeidsmyndig noe som utgjør ca 5.000-6.000 somaliere som kan regnes som arbeidskraft. Dvs. sjansen for at du treffer på en i arbeidssituasjon er veldig liten.

Tull. Sjansen for å møte en somaliere som jobber - forutsatt at man til tider oppholder seg i Oslo-regionen - er veldig stor. Nesten halvparten av innvandrere fra Somalia bor i Oslo-regionen. Selv med lav arbeidsdeltakelse vil det fortsatt tilsi et par tusen arbeidende somaliere i Oslo (kvalifisert anslag, ut fra statistikk som viser 4-5000 tusen somaliere i arbeid for landet som helhet i fjor). Jeg tør påstå at det ikke er mulig å leve et aktivt liv i landets hovedstad uten å møte på en arbeidende somalier. Men de tusenvis av arbeidende somaliere gjør mindre inntrykk på den offentlige debatten enn de 4 - fire - somaliere som i fjor ble dømt for seksualforbrytelser. Og det er lettere å fokusere på at deres arbeidsdeltakelse er relativt lav, enn at det er nesten er 5000 somaliere i jobb. Den arbeidende somaliske mannen er ikke et avvikende fenomen, eller et sjeldent unntak. Nesten like mange jobber som ikke gjør det (og selv for landet som helhet jobber kun 70% av de i arbeidsfør alder, dvs kun litt flere enn 2 av 3).

 

Så jeg er sterkt uenig i at sjansen for å treffe en somalier i arbeidsituasjon er liten - forutsatt at man er i et område de bor i (for praktiske formål, Oslo).

 

http://www.ssb.no/emner/06/01/innvregsys/t...8-06-24-09.html

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...