Gå til innhold

Test: Apple Iphone 3G


Anbefalte innlegg

Morsomt med en norsk test av telefonen!

 

Men, hva er det med det pjattet om at man MÅ bruke iTunes? Dette blir nevnt om hver eneste Apple musikkspiller. Min iPod Nano har aldri hatt "gleden" av å møte iTunes. Har brukt Mediamonkey (bygget på winamp, på en måte en twist mellom iTunes og winamp). Fungerer gull på alle mulige måter.

 

Jeg vedder sokkene mine på at Mediamonkey, og sikkert 100x andre software fixer iphone. Om ikke på fredagen, så på lørdagen.

Endret av el`satanical
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri helt forstått hva som er så fantastisk med den?

 

 

Jeg skaffet en iPod Touch og i kombinasjon med min Nokia N95 fungerte jo det greit, Nokia N95 tar seg av "telefon" biten mens Touch tar seg av underholdnings biten.

 

 

Det første negative er jo iTunes, skikkelig dritt program syntes jeg det er (hvert fall til Windows). Fungere med WinXP 64bit gjør det heller ikke uten å noe helvetes med modifisering! :thumbdown:

 

 

Syntes Touch var kul 1-2uker også så jeg egentlig ingenting spesielt med den, musikkavspilleren er håpløs "på farten", du må jo faktisk stoppe opp, ta av tastelåsen og konsentrere deg for å få til ting, er ikke som en Nokia N95 eller annen mobil / musikkavspiller hvor du bare lett med noen tastetrykk uten i det hele tatt å se på mobilen kan komme deg fremover eller tilbake eller liggende. Jeg jogger mye og etterhvert så blei det Nokia N95 som sto for musikken på joggeturene og ikke iPod Touch lengre, noe som for meg var en GEDIGEN skuffelse ettersom det er var halve poenget med den for min del.

 

 

Safari fungerer utmerket, men det å skrive meldinger eller bruke lynmeldings programmer på den gav jeg opp etterhvert, går MYE fortere og LETTERE å sitte på MSN og skrive meldinger på min N95 enn på en iPod Touch, det er rett og slett knotete med Touch screen til sånt, greit nok at de har lagt det opp bra og slikt, men det fungerer fremdeles temmelig trått i praksis etter min mening, blei gal i lengen da jeg rett og slett skrev for tregt til å henge med i MSN samtaler osv..

 

 

 

Verste av alt er jo Apple, baklyset til min iPod Touch tok plutselig kvelden etter å hatt den i noen få måneder, og hva sier Apple Support? De skylder på fuktskade så de kan dessverre ikke gjøre noe?? Den har ikke vært i nærheten av fuktige omgivelser engang! Det var helt klart det første og siste Apple produktet jeg har skaffet!

 

 

 

 

 

Hva er så fantastisk med iPhone? Ingen Java-støtte? Da blir den helt klart utelukket for meg da jeg har Vyke (som krever Java)

 

Og hva med prisen?? Den er jo LATTERLIG høy!

Også må du attpåtil ta med et dyrt NetCom abb oppå det hele? :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hvordan kan den få 5'er?...

De sier jo den har jo elendig batteri...Og nesten hele vitsen med Iphone er musikk,film og surfe på nett....

Og den har dårlig batteri som er nevnt, og de sa det måtte lade den 2 ganger om dagen!

5'er... den fortjener mer en 4'er..

Lenke til kommentar

jeg tviler sterkt på at iPhone batteriet er noe dårligere enn andre mobiler.

problemer er jo at man bruker wifi/3G osv MYE mer på iPhone enn andre

derfor virker det som batteriet "suger". Dette er ikke ett Apple problem.

Dette er ett industri problem!

Noe som har prøvd GPS og WiFi på en N95 ? Da dør batteriet etter en

halvtime!

Endret av Caveman
Lenke til kommentar

Jeg er selv Mac-bruker og tidligere iPhone-bruker.

 

Men, sitter å ler av alle de som klager over manglende funksjoner og sitter å irriterer seg over alt som skrives om iPhone.

Mange sier og mener at iPhone ikke er revlusjonerende, og det er den heller ikke, om man ser på FUNKSJONENE!

Er jo ikke det som er meningen heller, men rett og slett hvordan den er å bruke!

INGEN, jeg mener INGEN telefon jeg har hatt har på nærheten så god touch-skjerm og brukergrensesitt.

Farmor som brukte 1 år på å lære seg å skrive SMS på sin K750, prøvde min gamle iPhone i 5 min og var da kommet seg inn på vg.no og sjekket været der hun bor.

Kan jo prøve å gi hun min nåværende mobil som har ALT man "må ha - som er et must" å se hvor mye hun får gjordt i løpet av 5 min, kanskje hun klarer å få frem telefon-tastaturet, men så skal hun jo taste inn nummert sitt, da er det nye 5 min.

 

Nei, jeg lovpriser ikke iPhone og Apple som min gud på noen måte, og synes låsingen til Netcom er helt idiotisk og gjør at jeg ikke kommer til å kjøpe telefonen.

Ellers så er jeg også enig at det er dumt at den mangler mms, video, multi-tasking osv...

Men, dette er faktisk ikke noe jeg bruker i stor grad på telefonen jeg har idag, og det har jeg heller ikke brukt veldig mye på de andre WM-telefonene jeg har hatt.

Min far har forøverig en Diamond som han har hard-resat 4 ganger i løpet av en uke, ÅRETS BESTE MOBIL :ermm:

Nå er den ikke så ille, men da har han tweeket den endel, så den i det hele tatt blir brukbar med fingerne.

 

Så min oppfordring til alle som klager på iPhone, ignorer det og drit i "funksjons-jaget" som er veldig stort hos endel av oss som er er mere en middels interessert i "gadgets".

iPhone er faktisk litt revlusjonerende om man ser bak "tallene og funksjonene"!

 

My 2 cent!

Lenke til kommentar

Mange klager over dyre abbonement. Gå inn på telepriser.no og putt inn 1000 minutter, 1000 sms og 1000 megabyte data, og se hva prisene blir der... Eneste som er i nærheten er Netcoms eget Smarttalk, som undertegnede har per nu. Jeg betaler vanligvis mellom 900-1200 i måneden, men forventer et mye høyere forbruk utover høsten. Med iTalk Large vil jeg betale 1099 i mnd, og fortsatt ha masse å gå på av minutter og sms, og være godt innenfor med data. Det er faktisk en særdeles god deal. Og da har jeg ikke engang nevnt at jeg får telefonen for 1 krone... EN KRONE!!!

 

Tror ikke folk som syter over prisene på abbonementene har tenkt seg om helt, eller er vant til regninger på den størrelsen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747
Mange klager over dyre abbonement. Gå inn på telepriser.no og putt inn 1000 minutter, 1000 sms og 1000 megabyte data, og se hva prisene blir der... Eneste som er i nærheten er Netcoms eget Smarttalk, som undertegnede har per nu. Jeg betaler vanligvis mellom 900-1200 i måneden, men forventer et mye høyere forbruk utover høsten. Med iTalk Large vil jeg betale 1099 i mnd, og fortsatt ha masse å gå på av minutter og sms, og være godt innenfor med data. Det er faktisk en særdeles god deal. Og da har jeg ikke engang nevnt at jeg får telefonen for 1 krone... EN KRONE!!!

 

Tror ikke folk som syter over prisene på abbonementene har tenkt seg om helt, eller er vant til regninger på den størrelsen...

 

Hvordan hadde du følt det om den svenske naboen din hadde samme telefon, omtrent samme sms, ringetid og data til 600? Følt deg snytt? :)

Lenke til kommentar

tviler på at de fleste trenger 1000 min/meldinger/MB og det er det som er problemet gutten min. det er slik med alle abbonementer at de passer best en type bruk og med bare 3 valg for iphone som alle går for en viss grad av storforbruker er det ikke rart at mange blir oppgitt. for de som faktisk bruker såpass mye per mnd kan det på sett og viss være et godt tilbud med iphone også

Lenke til kommentar

Ikke nok med at iPhone er den eneste mobilen

man kan, surfe, lese mail og hører på musikk med

på en behagelig måte, kommer 3part applikasjoner

til å ta HELT av og blåse ALL motstand vekk!

Man vil kunne så og si ha alle fuksjonalitet som er

mulig å tenke seg på den hardware platformen.

Lenke til kommentar
Mange klager over dyre abbonement. Gå inn på telepriser.no og putt inn 1000 minutter, 1000 sms og 1000 megabyte data, og se hva prisene blir der... Eneste som er i nærheten er Netcoms eget Smarttalk, som undertegnede har per nu. Jeg betaler vanligvis mellom 900-1200 i måneden, men forventer et mye høyere forbruk utover høsten. Med iTalk Large vil jeg betale 1099 i mnd, og fortsatt ha masse å gå på av minutter og sms, og være godt innenfor med data. Det er faktisk en særdeles god deal. Og da har jeg ikke engang nevnt at jeg får telefonen for 1 krone... EN KRONE!!!

 

Tror ikke folk som syter over prisene på abbonementene har tenkt seg om helt, eller er vant til regninger på den størrelsen...

 

Hvordan hadde du følt det om den svenske naboen din hadde samme telefon, omtrent samme sms, ringetid og data til 600? Følt deg snytt? :)

 

Ikke noe mer snytt enn jeg eventuelt har følt meg i alle år, da prisene på teletjenester i Sverige er, og alltid har vært, svært mye lavere enn i Norge. F.eks. så betaler jeg 790 kroner mnd for 100/100 mb internett over fiber fra Bredbåndsservice, mens Bredbandsbolaget i Sverige selger samme linje for 320 kroner. Burde egentlig føle meg ennå mer snytt over det ;)

Lenke til kommentar
tviler på at de fleste trenger 1000 min/meldinger/MB og det er det som er problemet gutten min. det er slik med alle abbonementer at de passer best en type bruk og med bare 3 valg for iphone som alle går for en viss grad av storforbruker er det ikke rart at mange blir oppgitt. for de som faktisk bruker såpass mye per mnd kan det på sett og viss være et godt tilbud med iphone også

 

Nå skal ikke jeg starte en tåpelig diskusjon her, men jeg er ikke gutten din, uansett hvor gammel du er.

 

Det er definitivt mange som gjerne vil ha iPhone 3G, men som de fire abbonementene Netcom tilbyr er helt feil for. Da har de jo muligheten til å kjøpe den, og så bryte kontrakten/sperren. Det jeg er 100% enig i er at det er grisetåpelig av Apple å ikke bare tilby telfonen fritt på apple.no for et sted mellom 4000-5000 uten noen lås, det blir jo en fryktelig tungvin og unødvendig prosess for dem som ønsker det. Men for mange, meg selv inkludert, så er et av abbonementene til Netcom (som jeg allerede er kunde hos) faktisk en mye bedre deal enn hva jeg har i dag, og da går det ikke an å si at det er dyrt. Det var bare det som var mitt poeng :)

Lenke til kommentar
Ikke nok med at iPhone er den eneste mobilen

man kan, surfe, lese mail og hører på musikk med

på en behagelig måte, kommer 3part applikasjoner

til å ta HELT av og blåse ALL motstand vekk!

Man vil kunne så og si ha alle fuksjonalitet som er

mulig å tenke seg på den hardware platformen.

 

 

er du ironisk eller ikke? :dontgetit: klarer faktisk ikke å avgjøre...

Lenke til kommentar
Ellers virker det også som om Iphone sliter med dekningen. På steder der vi fikk full dekning med en Nokia E71, hadde Iphone 3G kun tre av fem prikker på dekningsmåleren. Dette ga sjelden utslag i form av dårlig lydkvalitet i samtalene. Men det kan gi et ekstraforbruk av strøm fordi telefonen må øke styrken på signalmottakeren for å ha et godt signal.

 

Kan man virkelig bruke strekene i signalmåleren som et tegn på hvor godt telefonen klarer å motta signalene? :p

Som tidligere Siemens-bruker opplevde jeg titt og ofte at en Nokia i samme nett viste helt andre forhold, og at måleren var "litt" optimistisk.

Det greieste ville jo vært å teste hvor raskt data ble overført, for å få noe som helst peiling på hvordan mottaksforholdene på hver enhet er.

Lenke til kommentar

Nei hva skal være ironisk med det?

Kan du si meg en annen mobil som er

bedre på internett, mail og musikk

og som kommer til å tilby ett like

bra spektum av kvalitets programmer

RETT på mobilen ?

 

Finner du en har du tyligevis ikke prøvd en iphone skikkelig...

Lenke til kommentar
Prøvde forresten HTC Touch Diamond som skulle være en "iPhone-killer", men nei - beklager, den suger. Alvorlige problemer med treghet, menyer og menyvalg som ikke har noen sammenheng designmessig og brukervennligheten er heller laber.

En iPhone killer er vel bare en telefon med funksjoner som iPhone ikke har. Apple kunne sikkert stappe inn flere funksjoner men det hadde kanskje godt på bekostning av design eller at de vet folk rett og slett i kommer til å bruker dem.

 

Hvordan hadde du følt det om den svenske naboen din hadde samme telefon, omtrent samme sms, ringetid og data til 600? Følt deg snytt?

Vel, prisen for en bil er under halvparten i Tyskland enn her i Norge, eller hva med at lønnsnivået er høyere her enn i Sverige eller at folk har skyhøy gjeld, da gjør ikke et par usle tusenlapper noe. Følt deg snytt ?

Lenke til kommentar
Nei hva skal være ironisk med det?

Kan du si meg en annen mobil som er

bedre på internett, mail og musikk

og som kommer til å tilby ett like

bra spektum av kvalitets programmer

RETT på mobilen ?

 

Finner du en har du tyligevis ikke prøvd en iphone skikkelig...

 

 

kan vel nesten si de fleste mobiler. hvor god en mobil er på forskjellige oppgaver kommer jo helt ann på hvem den er lagd for og er en smakssak for hver enkelt bruker. Mange trenger ikke noen av de funksjonene du preiker om. Iphone er en bra mobil på de fleste områder, men stopp med fanboyismen og tenk at ikke alle er som deg ;)

Lenke til kommentar

Jeg hater enkelt og greit Apple sine produkter.. Jeg har overhode ikke lyst på noen av bærbarene eller stasjonære PCene, og MP3 spillere klarer jeg meg fint uten.

Men Apple Iphone 3g er feeet.. Jeg syntes helt klart den fortjener 5er.. Den har nok av mangler, men den multitouch skjermen, herlig utseende, Wlan, er kjapp og nå har super3g trekker virkelig opp for meg.. Vist GPS støtter Garmin kart/programmer er den også fristende.. Kamera er noen jeg driter i..

 

Super3g og kan surfe så mye man vil når man vil er noe jeg virkelig har lyst til og ha.. men 500 kroner er forsatt for mye.. Skulle gått og fått den pakken med gratis surfing etter 17.00 og i helgen sammen med ett ringe/sms abonnement så summen ble totalt 250 kroner.. så hadde det vært bedre..

 

Det er mange telefonen som får 5 og 6, og vist ikke Iphone3g får 5 så er virkelig ikke mange av de andre mobilene verd 5eren de får.. 680mhz prosessor er sandelig ikke værst i en så liten sak.. Den ble oppgradert fra 624 til 680 ikke sant?

 

Selv om jeg liker Iphone, så liker jeg Diamond bedre og får den i morgen.. hadde den hatt 3.5" skjerm hadde den vært perfekt for meg.. men 2.8" får holde =)

 

Jeg syntes det var en fin test og er fornøyd med at den fikk 5..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...