Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg lurer bare på hvorfor dps'en går ned når jeg legger til enda et 1-hand sverd? Er et 1-hand bedre enn to?

Har samme greia... Har en mainhand np med 99 dps, la på en offhand med ca 80dps, og overalldamagen gikk ned betraktelig... Endte med at jeg fannt meg ett skjold i stedet! Burde ikke 90+80 bli 170? Og ikke feks 70???

Lenke til kommentar

Info om filosofien bak 2.1: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/13923582286#1

 

Må si meg enig i en del av kommentarene. Selv om jeg på en side synes 2.1 er et godt steg i riktig retning, synes jeg de kunne gjort mer. Spesielt ting som er helt åpenbare, som f.eks dårlig elemental balance og build diversity.

 

 

 

Here's what we're not aiming to do (at least, not yet):
  • Expand class diversity

 

Akkurat dette var kanskje det mest foruroligende som ble nevnt. Begrunnelsen var at de ville få alle classes on par først, men hvem som helst som har spillt mye siden RoS patchen vet jo hvilke classes og builds som dominerer og hvilke som faller gjennom. Blizzard har tusenvis av timer med streaming tilgjengelig på twitch og youtube fra top-end T6 players (både på live og PTR) og et gedigent referansemateriale som burde fortalt de hva som funker og ikke funker.

 

Hva som er så vanskelig for dem vet jeg ikke, men med et kjapt tilbakeblikk til D2 og sorceress så er det merkverdig at de har feilet i å balansere elementene. For de uinvidde så hadde D2 sorceress fire, lightning og cold spells, og det fantes et utall forskjellige builds som alle var end-game viable. Wizarden som i prinsippet kan direkte sammenlignes med sorcen har de dog ikke klart å gjøre dette med. For det første må man velge en single elemental å fokusere på hvis man skal være effektiv, og for det andre er det kun fire som er noe å satse på. Arcane blir kanskje brukbart i 2.1 til en viss grad (dog aldri like sterkt som fire), mens cold og lightning fortsatt er reservert novelty builds.

 

Nå vil vel kanskje noen si at novelty bulds er gøyalt, og det er det, men når det desidert største fokuset i 2.1 patchen er det kompetitive elementet med seasons, leaderboards og greater rifts, forblir det mysterium for meg hvorfor de har feilet i å anerkjenne viktigheten av å utvide class-diversity til et nivå der man faktisk har flere enn 1-2 alternativer for endgame og leaderboards kompetitive builds.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her... :huh:

 

Kjøpte Reaper of Souls edition digitalt igår og prøvde å laste inn game profilen jeg har fra 360, med 2 toppede karakterer og masse Legendary i kista..

 

Jeg fikk naturligvis ikke dette til da jeg er ganske sikker på at jeg ikke har save gamet på 360 i "Cloud", men på selve 360`n.

Jeg har nå ingen strømadapter til 360`n min og får ikke skrudd den på..

 

Er det noen som har tips om hva jeg kan gjøre?

 

Kan jeg eventuelt starte fra scratsj på One for så å senere laste opp de 2 karakterene?

Det er ikke noe stress da jeg i utgangspunktet skal starte på nytt med den nye, femte karakteren, og kan vente til jeg skaffer meg en strømadapter om dette er eneste mulighet til å hente savegamet..

 

Hva synes dere foresten om den femte karakteren? Bedre enn Barbaren, som jeg syntes ble litt kjedelig?

 

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her... :huh:

 

Kjøpte Reaper of Souls edition digitalt igår og prøvde å laste inn game profilen jeg har fra 360, med 2 toppede karakterer og masse Legendary i kista..

 

Jeg fikk naturligvis ikke dette til da jeg er ganske sikker på at jeg ikke har save gamet på 360 i "Cloud", men på selve 360`n.

Jeg har nå ingen strømadapter til 360`n min og får ikke skrudd den på..

 

Er det noen som har tips om hva jeg kan gjøre?

 

Kan jeg eventuelt starte fra scratsj på One for så å senere laste opp de 2 karakterene?

Det er ikke noe stress da jeg i utgangspunktet skal starte på nytt med den nye, femte karakteren, og kan vente til jeg skaffer meg en strømadapter om dette er eneste mulighet til å hente savegamet..

 

Hva synes dere foresten om den femte karakteren? Bedre enn Barbaren, som jeg syntes ble litt kjedelig?

 

Takk for hjelp :)

Finn en venn med strømadapter, last opp til cloud, profit ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes Crusader var morsommere enn Barb, fordi man kan specce den som enten full ranged eller full melee. Ikke med buer og slikt, men skills som er longrange attacks med weapon damage som modifier. Så du kan fortsatt dra rundt på et giga greatsword og kaste longrange-skills over hele skjermen. Du har Judgement som lar deg spam-kaste en magisk hammer, og Blessed Shield som skyter ut kopier av skjoldet ditt over hele skjermen, splitter seg i 3-6 og automatisk hopper til neste target. Veldig grei måte å ta ut store grupper på. Den har blitt nerfa endel, da.

 

Og har du et spesiellt Legendary shield, fjernes manakosten for Blessed Shield.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Trenger litt hjelp her... :huh:

 

Kjøpte Reaper of Souls edition digitalt igår og prøvde å laste inn game profilen jeg har fra 360, med 2 toppede karakterer og masse Legendary i kista..

 

Jeg fikk naturligvis ikke dette til da jeg er ganske sikker på at jeg ikke har save gamet på 360 i "Cloud", men på selve 360`n.

Jeg har nå ingen strømadapter til 360`n min og får ikke skrudd den på..

 

Er det noen som har tips om hva jeg kan gjøre?

 

Kan jeg eventuelt starte fra scratsj på One for så å senere laste opp de 2 karakterene?

Det er ikke noe stress da jeg i utgangspunktet skal starte på nytt med den nye, femte karakteren, og kan vente til jeg skaffer meg en strømadapter om dette er eneste mulighet til å hente savegamet..

 

Hva synes dere foresten om den femte karakteren? Bedre enn Barbaren, som jeg syntes ble litt kjedelig?

 

Takk for hjelp :)

Finn en venn med strømadapter, last opp til cloud, profit ;)

 

 

 

OK, takk! Men tror du jeg kan gjøre dette etterpå, eller underveis om jeg f.eks starter med en Crusader nå og henter de andre gutta senere?

 

Jeg synes Crusader var morsommere enn Barb, fordi man kan specce den som enten full ranged eller full melee. Ikke med buer og slikt, men skills som er longrange attacks med weapon damage som modifier. Så du kan fortsatt dra rundt på et giga greatsword og kaste longrange-skills over hele skjermen.

 

Høres ut som en type jeg kan like :)

 

Hva synes dere om de nye modusene da? Adventure og dette? (beklager om dette er svart på før, men det er så mange sider å lese) Bør man makse en karakter før man gyver løs på dette eller kan man bare starte opp med en gang?

Lenke til kommentar

Det eneste som trengs for Adventure mode er å ha fullført alle kapitlene i storymode en gang. Og du trenger ikke være "makset". Alt skalerer etter hva du vil selv. Blir det for vanskelig, setter du ned vanskelighetsgraden ett hakk og spiller videre.

 

Adventure mode er greit nok, det autogenerer en tilfeldig map (med tilesets som matcher området du er i), og gir deg små oppgaver som skal utføres (drep en spesiell boss, loot en spesiell kiste, clear ut en dungeon etc).

Når du har gjort 5 quests får du en horadric cube i reward som inneholder fine ting.

 

Er du allerede dritlei de fire første kapitlene men vil levele en Crusader, be en kompis som har en 70-char ta deg med på tur i hans game. Da leveler du fortere enn du klarer å holde styr på selv. Bare pass på å ikke være i nærheten av noen mobs :p

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er du allerede dritlei de fire første kapitlene men vil levele en Crusader, be en kompis som har en 70-char ta deg med på tur i hans game. Da leveler du fortere enn du klarer å holde styr på selv. Bare pass på å ikke være i nærheten av noen mobs :p

 

 

Jeg er så langt unna "å være lei" som det går an å komme...gleder meg til å bruke ørten timer på å bygge den opp :)

 

Jeg er som sagt usikker på om jeg får importert savegamet på 360`n ved en senere anledning, om jeg starter å spille på One nå, men jeg tar sjansen. :hmm:

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Rifts er en del av adventure mode, de lager en helt randomgenerert dungeon du teleporterer til, som er en slags gauntlet av monstre med et jævlig svært bossmonster på slutten.

 

Nylig introduserte de et "nemesis"-monster som hopper mellom venner i friendlista di, og blir sterkere for hver kompis den dreper.

Lenke til kommentar

Adventure mode er greit nok, det autogenerer en tilfeldig map (med tilesets som matcher området du er i), og gir deg små oppgaver som skal utføres (drep en spesiell boss, loot en spesiell kiste, clear ut en dungeon etc).

Når du har gjort 5 quests får du en horadric cube cache i reward som inneholder fine ting.

 

Er adventure mode annerledes på konsoll enn PC? På PC er det ingenting i adventure mode som er autogenerert. Det er samme maplayouts som i campaign, med samme monstre osv. Den eneste forskjellen er at campaign quests er fjernet, og inn har de satt "bounties" som er slik du nevner (drep en boss, clear en cave, ta en cursed chest osv.) samt at man kan fritt hoppe mellom acts og waypoints. Nephalem Rifts er dog random.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Det var ihvertfall utrolig deilig å få spilt Diablo igjen, og Crusader er et friskt pust og gøyal å bruke hittils.

Liker hvordan den ene skillen er nødvendig for at en annen skal ha noe nytte. Dette gjør det til litt ferdighetsspill, og ikke bare ren hack`n slash :)

 

Startet fra scratsj jeg, med tom kiste, hardeste vansklighetsgrad hvilket fungerte fint. Det tok vel og merke en del tid å drepe Elite-dyra, men det er jo bare gøy.

Level 15 på 2 timer og hakke dævva ennå :)

 

Men jeg lurer på hvor det ble av gaven min fra Blizzard. Den Sigil ringen man ble lovt for å lage en konto hos dem helt i starten, før spillet starter..

Den er vel uansett ikke stort verdt om et par timer mer spilling men, likevel, liker ikke å bli snytt :hmm:

 

Liker også det nye Paragon systemet.

Sist jeg spilte fikk man bare et nytt Paragon level hvor penger og XP økte 3% pr. level. Nå får man jo faktisk poeng som kan brukes til noe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...