Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor? Det vil si at du får online delen akkurat som i dag, i tillegg til en offline mode? Det er jo akkurat det samme, bare med offline i tillegg. Hvordan er mindre valg en bedre ting?

Fordi nå kan jeg spille, trade og sammenligne loot med 100% av D3-spillerne i verden. Hadde det vært slik som D2 hvor du har separate SP, LAN og BN chars hadde nok det samme tallet vært 1%. Flere å leke med rett og slett.

Lenke til kommentar

Merkes 200ms godt for dere? Jeg merker ingen delay i det heletatt. Ting reagerer i øyeblikket jeg trykker, ser ikke problemet med 200 ms når det føles som 5.. Føler endel her klager litt mye bare for å klage.

Dere får lage dere en egen klagetråd! Blodfans av Diablo er dere hvertfall ikke, da dere tydeligvis forventet et helt annet spill.

 

Rart at de som liker nye funksjoner mest også har mest problemer med spikes osv. Jeg blant annet har enda til gode å ha noen problemer.

Lenke til kommentar

Hmm, har sett og lest mye om D3 nå. Som gammel Diablo-traver blir vel dette et spill som ikke blir anskaffet. Er det noen her som brukte mye tid på D1/D2 som kan si seg enig/uenig i følgende?

- Bedre grafikk og bedre interaksjon med omgivelser (+)

- Færre klasser å velge imellom. Fra 9 til 5. Mulig DLC for å unlocke klasser som druid/necromancer

- Mindre avansert talent/ability system. Ingen frihet til å lage "sitt eget" oppsett

- Dårligere stemning (ikke like dystert som forgjengerne - farger, lyd, utseende til fiender)

- 1 akt mindre enn D2. Mulig DLC siden.

- 1 vanskelighetsgrad mer (+)

- Mer avanserte boss fights (+)

- Dysfunksjonelt crafting-system

- Lite nytte i å variere bruk av abilities

- Casual-vennlig mtp. teleport stones i dungeons. Ingen scrolls of TP/ID.

- Ingen runes/runewords.

- Må være online for å spille solo (kan ikke spille på toget o.l. når man trenger et offline spill :/)

- Lett å spille med venner når man er online, men ikke noe revolusjonerende (+)

 

Og er det noen som kan bekrefte/avkrefte at man "må" være flere får å klare inferno?

 

Jeg har spilt en god del Diablo 2 og kan jo si litt om hvert punkt:

1. Såklart er det bedre grafikk. På en måte er det lettere å føle seg hjemme i verdenen da det er lettere å finne frem og man ikke sitter med kartet oppe til enhver tid.

2. Færre klasser, men mange av de gamle klassene er spleiset inn i 1. Jeg ser ikke så veldig negativt på dette da de har laget 5 sterke klasser.

3. Du kan mikse og trikse så mye du vil med talent systemet. Som Barbarian kan du ha alle 3 shoutsa dine oppe på baren hele tiden om du vil. Dette gjør at det er liten sjanse for at to Barbarians har like talents da man tilpasser seg omgivelsene.

4. Det er ikke noe galt med områdene. De er til en viss grad lysere enn før, men det er fortsatt stemning i områdene. En stor grunn til at det er mye lysere er vel fordi grafikken er en smule mer oppdatert.

5. 1 akt mindre enn D2 med DLC ja.

6. De har lagt til en vanskelighetsgrad som skal være sykt mye vanskeligere. Noe de har klart å få til.

7. Boss Fights føles litt mer taktiske nå. I Normal i Diablo 2 sto man gjerne å dengte litt for så og bevege seg tilbake for å skifte aggro. Nå må man i enkelte tilfeller holde seg tilbake, bevege seg unna spells og drepe adds.

8. Crafting systemet er det ingenting galt med. Man bruker penger på å oppgradere det og i senere leveler trenger man papers, books, osv i tillegg. Skal man crafte legendaries trenger man også recipes for å lage det.

9. Abilities er VIKTIG på senere vanskelighetsgrader. Chainer man ikke riktig eller brukes feil spell til feil tid merker man det fort. Det er ikke bare hjerneløs hamring av skills for så og vinne.

10. TS/IS er bare greit å få bort. Blir litt som i WoW da man før måtte ha ammo for bruk av ranged weps. Det er en overflødig greie der bare de som vil klage klager på at de har tatt det bort. Det er heller ikke lettere å porte enn før da man ikke kan bruke en venns portal, men må bruke banneret i byen.

11. Runes blir unlocket under abilities og er linket til hver abilitie.

12/13: Det er både positive og negative sider rundt dette. Man kommer aldri til å bli enig i hva som er best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvorfor? Det vil si at du får online delen akkurat som i dag, i tillegg til en offline mode? Det er jo akkurat det samme, bare med offline i tillegg. Hvordan er mindre valg en bedre ting?

Fordi nå kan jeg spille, trade og sammenligne loot med 100% av D3-spillerne i verden. Hadde det vært slik som D2 hvor du har separate SP, LAN og BN chars hadde nok det samme tallet vært 1%. Flere å leke med rett og slett.

 

Folk som vil spille SP vil vel spill SP? Uansett om de er online. Jeg må innrømme jeg tror de som ville brukt online neppe er så ivrig på tradingen heller. Jeg tror 1%-tallet ditt er milevis unna.

 

AtW

 

Merkes 200ms godt for dere? Jeg merker ingen delay i det heletatt. Ting reagerer i øyeblikket jeg trykker, ser ikke problemet med 200 ms når det føles som 5.. Føler endel her klager litt mye bare for å klage.

Dere får lage dere en egen klagetråd! Blodfans av Diablo er dere hvertfall ikke, da dere tydeligvis forventet et helt annet spill.

 

Rart at de som liker nye funksjoner mest også har mest problemer med spikes osv. Jeg blant annet har enda til gode å ha noen problemer.

 

Nei, det er enkelte som ikke står å forsvarer alt blizzard gjør, uansett, så får man heller tåle å ikke være en "blodfan".

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har noen tanker om å bruke penger på crafting eller på AH? Brukte mye på crafting i starten, menser nå at det kanskje er bedre å spare pengene og bruke de på AH?

 

Stack opp med gold find items og kjøp items på AH, funker fint. Jeg browser fort gjennom 50 pages med rare items og kjøper det som er billigst, får veldig bra og billige items på den måten.

Lenke til kommentar

Spillets levetid er irreelvant for kunden, ens egen spilleltid er det relevante.

 

Din mistanke er nok feil, når man jevnlig får 200 ms og over som latency, så er ikke problemet på linja her, fordi det er veldig høyt. Lagspikes er ekstremt sjelden med en stabil linje. Men d3 opplever man det flere ganger på en dag.

 

AtW

Spillets levetid for kunden var det jeg sikta til - og det tror jeg du skjønte.

 

Jeg har som sagt ikke lagt merke til noe ubehagelig høy latency. Kan hende du er uheldig og er på et annet servercluster enn meg, men jeg synes det høres rart ut at spillet ikke er spillbart på grunn av høy latency.

Lenke til kommentar

Nå har det vel snart gått lenge nok siden release til at serverne bør være oppe? :(

 

*jeg vil spille Diablo*

 

 

redigert: jeg får innimellom ~800 ms spikes når jeg spiller, er jeg i kamp så er faren for å dø under spikes ganske stor. Har ikke opplevd slike lagspikes i andre spill.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

For min del står Diablo 3 står fast på "checking for updates" en stund. Deretter kommer launcheren opp, men "play"-knappen er grået ut. Etter et minutts tid får jeg meldingen "Failed to update tools." Trykker jeg "ok" (eneste valg) lukker launcheren seg.

 

Samme her. Har eu konto

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...