Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Grenser for hvor mye man skal klage på dette offline/online-greiene. Blizzard utnytter ikke noen monopolposisjon her, de har gjort et valg for å gjøre økonomien og sikkerheten online bedre, og dermed droppet de single-player. Man kan være så misfornøyd som man vil, men man har ikke noe krav på at en spillutvikler skal følge dine ønsker, det eneste du kan gjøre er å droppe å kjøpe spillet.

 

Jeg vet at det jeg skrev nå sier seg selv, men da burde det også være opplagt at de som faktisk liker spillet er lei av å lese om hvor skuffet dere er over blizzard. Opprett en egen tråd much?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nåja, ikke helt enig der. Akkurat som i Diablo 1 og 2 er ikke hele greia random hver gang, men bruker små biter av en dungeon for å sette det sammen til et brett. Det gjør at det meste er random (som fiender, loot osv), men det er mye jeg kjenner igjen når jeg går inn i en dungeon første gang.

 

Det er sant, varierer jo også fra sted til sted hvor random det er :)

Lenke til kommentar

Hmm, har sett og lest mye om D3 nå. Som gammel Diablo-traver blir vel dette et spill som ikke blir anskaffet. Er det noen her som brukte mye tid på D1/D2 som kan si seg enig/uenig i følgende?

- Bedre grafikk og bedre interaksjon med omgivelser (+)

Det kommer ann på hvem du spør. Personlig liker jeg grafikken.

- Færre klasser å velge imellom. Fra 9 til 5. Mulig DLC for å unlocke klasser som druid/necromancer

Diablo 2 hadde fem klasser, pluss to i expansionen. Det blir syv klasser, ikke ni. Diablo 3 har "bare" fem (akkurat som vanilla Diablo 2), men vi har langt, langt mer fleksibilitet til å lage dem som vi vil. I praksis betyr klassene fint lite.

- Mindre avansert talent/ability system. Ingen frihet til å lage "sitt eget" oppsett

Nei, vi har mindre "nytt level, nytt statpoint i samme stat som de forrige 50 levelene.", og mer "nytt level, ny skill."

- Dårligere stemning (ikke like dystert som forgjengerne - farger, lyd, utseende til fiender)

Kos deg i mørket i ørkenen og jungelen i Diablo 2...

- 1 akt mindre enn D2. Mulig DLC siden.

Feil, Diablo 2 hadde fire akter. Den femte kom først i expansionen.

- 1 vanskelighetsgrad mer (+)

Enig der.

- Mer avanserte boss fights (+)

Nåja. Noen bosskamper krever litt mer strategi, men de fleste jeg har møtt er samme rutine som før.

- Dysfunksjonelt crafting-system

Kommer ann på hvem du spør.

- Lite nytte i å variere bruk av abilities

Du kødder nå?

- Casual-vennlig mtp. teleport stones i dungeons. Ingen scrolls of TP/ID.

Hadde du noensinne mindre enn en full town- og identify tome i Diablo 2? i stedet for å måtte kjøpe nye scrolls til stadighet slipper vi det nå, og kan heller fokusere på det som er morsomt.

- Ingen runes/runewordiiiiis.

Kommer nok i en expansion.

- Må være online for å spille solo (kan ikke spille på toget o.l. når man trenger et offline spill :/)

For å slippe all den forbanna dupingen, juksingen, bottingen og alt det faenskapet der.

- Lett å spille med venner når man er online, men ikke noe revolusjonerende (+)

Enig.

 

Og er det noen som kan bekrefte/avkrefte at man "må" være flere får å klare inferno?

Jeg kan avkrefte det. Hele spillet skaleres etter antall spillere, så du kan gå gjennom hele greia (inkludert Inferno) solo. Men når det er sagt kan det være enklere å gå gjennom Inferno med flere spillere.

 

Sjekk fakta før du tabber deg ut neste gang.

 

Jeg stile spørsmål om å få bekreftet/avkreftet de påstandene jeg postet, ut ifra hva jeg har sett av videoer og livestreams. Ikke et angrep på spillet i seg selv. Jeg lurte bare på om det var noe for meg. Ingen grunn til å bli defensiv eller hårsår ;)

Lenke til kommentar

Grenser for hvor mye man skal klage på dette offline/online-greiene. Blizzard utnytter ikke noen monopolposisjon her, de har gjort et valg for å gjøre økonomien og sikkerheten online bedre, og dermed droppet de single-player. Man kan være så misfornøyd som man vil, men man har ikke noe krav på at en spillutvikler skal følge dine ønsker, det eneste du kan gjøre er å droppe å kjøpe spillet.

 

Jeg vet at det jeg skrev nå sier seg selv, men da burde det også være opplagt at de som faktisk liker spillet er lei av å lese om hvor skuffet dere er over blizzard. Opprett en egen tråd much?

 

Kunne ikke vært mer enig. Tråden er på 309 sider i skrivende stund, og jeg har på følelsen minst 250 av dem er folk som klager på at de ikke har fått spillet, at vi må være online eller at spillet er "dumbed down".

Lenke til kommentar

Grenser for hvor mye man skal klage på dette offline/online-greiene. Blizzard utnytter ikke noen monopolposisjon her, de har gjort et valg for å gjøre økonomien og sikkerheten online bedre, og dermed droppet de single-player. Man kan være så misfornøyd som man vil, men man har ikke noe krav på at en spillutvikler skal følge dine ønsker, det eneste du kan gjøre er å droppe å kjøpe spillet.

 

Jeg vet at det jeg skrev nå sier seg selv, men da burde det også være opplagt at de som faktisk liker spillet er lei av å lese om hvor skuffet dere er over blizzard. Opprett en egen tråd much?

 

Hvem er det som har sagt man har ett krav på det? Det er selvfølgeligheter du kommer med.

 

Personlig er jeg ganske lei av folk som skal forsvre blizzard i alt de gjør, og nekter å innse at spillet har ett eneste negativt moment. Er det noe folk burde innse? Eller kanskje opprette en egen tråd der kun positive ting er lov å si, og se hvor interessant det blir? Kjør på for min del...

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg stile spørsmål om å få bekreftet/avkreftet de påstandene jeg postet, ut ifra hva jeg har sett av videoer og livestreams. Ikke et angrep på spillet i seg selv. Jeg lurte bare på om det var noe for meg. Ingen grunn til å bli defensiv eller hårsår ;)

 

Du stilte spørsmål, jeg svarte. Bare fordi jeg er sterkt uenig med deg (basert på fakta) betyr det ikke at jeg er hårsår. Det betyr bare at du tok grundig feil.

Lenke til kommentar

Spillets levetid er irreelvant for kunden, ens egen spilleltid er det relevante.

 

Din mistanke er nok feil, når man jevnlig får 200 ms og over som latency, så er ikke problemet på linja her, fordi det er veldig høyt. Lagspikes er ekstremt sjelden med en stabil linje. Men d3 opplever man det flere ganger på en dag.

 

AtW

Spillets levetid for kunden var det jeg sikta til - og det tror jeg du skjønte.

 

Jeg har som sagt ikke lagt merke til noe ubehagelig høy latency. Kan hende du er uheldig og er på et annet servercluster enn meg, men jeg synes det høres rart ut at spillet ikke er spillbart på grunn av høy latency.

 

Mulig det høres rart ut, fordi ingen faktisk har sagt det?

Hvorfor klage over "høy" latency, hvis det faktisk ikke er et problem?

Lenke til kommentar

Måten du skriver på tilsier at du har tatt deg nær av det på en eller anna måte. At du f.eks. ber meg "sjekke fakta" når du svarer på et spørsmål jeg har stilt bekrefter jo dette. For jeg er jo ute etter svar. Jeg spurte om inntrykket mitt stemte overens med inntrykket til folk som har spilt mye D1/D2. Hvorpå jeg ikke ser at du kan bekrefte det. Men det samme kan det være. Det første svaret ditt inneholder lite fakta. (Greit nok at jeg skrev 9 istedet for 7 på antall klasser, men poenget var at det var færre->mindre variasjon fra forgjengeren).

Lenke til kommentar
Hva var den tekniske grunnen i D2 da?

x: «Vil du spille D2»

y: «Sure, jeg har en level 70 jeg har brukt hundrevis av timer på, dette skal bli gøy. Men hvorfor dukker ikke min char opp når jeg skal joine ditt game?»

 

Og til argumentet «Men da lager du bare LAN-chars og ikke solo chars» tilhører denne samtalen:

 

x: «Hurra, jeg fikk en ganske god øks, gul og alt»

y: «Du kan sikkert få noe loot av meg, jeg har Kings Sword of Haste, Godly Plate of the Whale og to Ring of the Zodiac til overs»

Lenke til kommentar

Spillets levetid er irreelvant for kunden, ens egen spilleltid er det relevante.

 

Din mistanke er nok feil, når man jevnlig får 200 ms og over som latency, så er ikke problemet på linja her, fordi det er veldig høyt. Lagspikes er ekstremt sjelden med en stabil linje. Men d3 opplever man det flere ganger på en dag.

 

AtW

Spillets levetid for kunden var det jeg sikta til - og det tror jeg du skjønte.

 

Jeg har som sagt ikke lagt merke til noe ubehagelig høy latency. Kan hende du er uheldig og er på et annet servercluster enn meg, men jeg synes det høres rart ut at spillet ikke er spillbart på grunn av høy latency.

 

Mulig det høres rart ut, fordi ingen faktisk har sagt det?

Hvorfor klage over "høy" latency, hvis det faktisk ikke er et problem?

 

Det finnes mellomting mellom "uspillbart" og "ikke noe problem"

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Act III, litt vanskeligere enn jeg hadde trodd gitt.. Spilte coop med en annen mage, tror vi døde 8-9 ganger på en time. Gleder meg enormt til nightmare :dribble:

Lenke til kommentar

Måten du skriver på tilsier at du har tatt deg nær av det på en eller anna måte. At du f.eks. ber meg "sjekke fakta" når du svarer på et spørsmål jeg har stilt bekrefter jo dette. For jeg er jo ute etter svar. Jeg spurte om inntrykket mitt stemte overens med inntrykket til folk som har spilt mye D1/D2. Hvorpå jeg ikke ser at du kan bekrefte det. Men det samme kan det være. Det første svaret ditt inneholder lite fakta. (Greit nok at jeg skrev 9 istedet for 7 på antall klasser, men poenget var at det var færre->mindre variasjon fra forgjengeren).

 

Ja, jeg ba deg sjekke fakta. Hvorfor er det så negativt? Du kom med en masse påstander, og jeg rettet på deg fordi du tok feil på de fleste. Kan du ikke bare godta at du tok feil og bli ferdig med det? Og hvorfor er det "lite fakta" at du tok feil på antall klasser? Det gir ikke mening i det hele tatt.

 

Men nok om det. Er drittlei av å bli disconnected hele tiden pga Error 3007, så kommer neppe til å spille noe særlig mer før Blizzard ordner opp. Synd, da Diablo 3 lover svært bra. Er godt inne i Act 2 og vil gjerne se resten av historien, men det får bli en annen gang. Akkurat nå blir det vel heller Path of Exiles, selv om alt blir wipet når de går i open beta. Kjipt.

Lenke til kommentar

Da er jeg ferdig med første gjennomgang av guest pass. Fornøyd i den forstand at jeg fikk mye ut av "demo", men usikker på om det blir kjøp. Delvis fordi pc'en kunne vært sprekere og delvis fordi jeg enda ikke har fått den "gode gamle" følelsen av D2. Kanskje jeg er blitt gammel...

 

Etter sommerferien blir det nok ny bærbar. I mellomtiden tror jeg nok at jeg avventer noe. Nå er det avinstallert for å gi plass til The Secret World beta (og World of Tanks som jeg storkoser meg med). Det sier vel egentlig sitt om behov for ny pc... :)

 

Det skal være unødvendig å rydde plass på disken i 2012, i verdens rikeste land...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...