Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det sjangs og få tak i CE til grei pris mon tro ?

Nå? De fleste butikkene gikk tom allerede før launch, så lykke til. :p

 

Noen som har et tips til sistebossen i Act 2? Tror i alle fall det sistebossen. Spiller som Demon Hunter, og selv om det har gått helt fint frem til nå har jeg ikke sjanse mot denne bossen. Har prøvd seks ganger på rad, men har ikke sjanse å ta den. Det er ikke bare tomt snakk, heller. Enten one-shotter bossen meg, ellers dør jeg fordi det er så vanvittig lang cooldown på healing potions. Tredve sekunder er en evighet når du er nesten død to sekunder etter at du drakk forrige healing potion, og det ikke er en eneste healing orb noe sted.

 

Ikke stå i det grønne på bakken? Unngår du dette så tar du ham lett =)

 

Burde være logisk, men når det grønne dekker 90% av bakken blir det noe annet. ;) Men fant en løsning. Det var bare å joine den questen i en Public Game, så tok vi ham etter to forsøk. :)

Lenke til kommentar

Hmm, har sett og lest mye om D3 nå. Som gammel Diablo-traver blir vel dette et spill som ikke blir anskaffet. Er det noen her som brukte mye tid på D1/D2 som kan si seg enig/uenig i følgende?

- Bedre grafikk og bedre interaksjon med omgivelser (+)

- Færre klasser å velge imellom. Fra 9 til 5. Mulig DLC for å unlocke klasser som druid/necromancer

- Mindre avansert talent/ability system. Ingen frihet til å lage "sitt eget" oppsett

- Dårligere stemning (ikke like dystert som forgjengerne - farger, lyd, utseende til fiender)

- 1 akt mindre enn D2. Mulig DLC siden.

- 1 vanskelighetsgrad mer (+)

- Mer avanserte boss fights (+)

- Dysfunksjonelt crafting-system

- Lite nytte i å variere bruk av abilities

- Casual-vennlig mtp. teleport stones i dungeons. Ingen scrolls of TP/ID.

- Ingen runes/runewords.

- Må være online for å spille solo (kan ikke spille på toget o.l. når man trenger et offline spill :/)

- Lett å spille med venner når man er online, men ikke noe revolusjonerende (+)

 

Og er det noen som kan bekrefte/avkrefte at man "må" være flere får å klare inferno?

 

Bakgrunn: Har spilt Diablo 2 siden 2002, og har spilt det veldig aktivt siden den gang. Har stor erfaring med Diablo 2.

 

1. Akkurat den samme følelsen som ved Diablo 2.

2. 9 klasser? Siden når? I Diablo 2 hadde man Barbarian, Necromancer, Sorceress, Druid, Paladin, Amazon og Assassin. Jeg kan telle på fingrene mine og det blir 7 klasser. 5 Originalt ( Akkurat samme som i Diablo 3 ) og 7 totalt med Lord of Destruction ( Sikker akkurat det samme som i Diablo 3 etterhvert. )

3. Du har misforstått.

4. Samme mengde akter som i Diablo 2. Act 5 med Harrogath og Baal kom ikke før expansion. Så her tar du feil atter en gang.

5. Det stemmer.

6. Det stemmer også. Flere bosser også.

7. Her har du misforstått.

8. Her har du misforstått. Man bytter abilities etter hva du møter på av mobs, eller til bosser, så her vil jeg si det trekker opp.

9. Teleport stones i dungeons? Det er som det samme i Diablo 2, her har du misforstått. Ingen scrolls til identify/tp har jeg ingen problemer med, var bare et ork å fylle på tomes hele tiden.

10. Runewords var de ''eneste'' bra itemsa i Diablo 2, foruten veldig bra rares. Så jeg syntes bare det er et pluss at runewords er borte, selv om jeg savner runes. Men her kommer gems inn i bildet, selv om det ikke dekker alt. Så delvis enig med deg.

11. Her er jeg enig, selv om det fjerner utvikling av bots/hacks/scripts osv i singleplayer-delen som kan overføres til multiplayer. Foruten det så har de aller fleste internett nå for tiden, og man klarer seg uten diablo 3 på en togtur.

12. Ikke noe revolusjonerende, men helt perfekt. Her er jeg uenig i kritikken din.

 

Og til sist: Det kan man velge akkurat som du vil, her er det heller vanskeligere jo flere folk man er i de aller aller fleste situasjoner.

 

Håper virkelig dette var en troll-post.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sett litt på at en kompis spiller nå! Ser veldig lovende ut. Gleder meg til å prøve det.

 

Som nevnt tidligere i tråden er jeg fremdeles ute etter guest pass, har et godt tilbud hvis noen vil gi meg! Send PM. (se guest pass tråden for mer info)

Endret av exburn
Lenke til kommentar

Må si jeg liker spillet svært godt! men irriterter meg veldig mye over att man levler så utrolig mye fortere i grupper enn solo.. jeg er ikke spesielt glad i å levle i grupper og føler derfor att jeg havner mye bak de jeg kjenner som spiller non stop i grupper.. prøvde å levle i gruppe i dag og gikk faen fra 35-42 på under 2 timer.. solo hadde det sikkert tatt meg 4 timer+

 

 

Har også 2 spørsmål

 

1 Om man lager en hardcore character og du disconecter eller pcen freezer eller noe slikt vil du da 100% sikkert miste figuren? tenkte også å lage en hardcore char å se hvor langt jeg kommer, hvilken klasse er best til å holde seg i live? jeg gir blanke blaffen i hvor defensivt jeg må spille eller hvor lite dps den har bare den ikke dør lett...

 

2 har vært på greit nivå i ett par spill tidligere.

og lurer på hva det kompetive aspektet med diablo 3 er?

 

3 er man avhengig av grupper for å få en topp gearet figur?

Koser meg så mye mere solo :(

Lenke til kommentar

1. Har ikke spilt HC selv, men vil tro du får beholde karakteren om spillet kræsjer, du i utgangspunktet blir disconnecta og så videre. Problemet er at karakteren din vil være logget inn en stund etterpå, så du kan endte opp med å bli drept før karakteren logges ut. Men skal ikke si det sikkert.

 

2. Vil tro det er å få best mulig utstyr for å briefe litt, samt herje i PvP. (PvP blir lagt til senere.)

 

3. Nei, du får samme utstyr i solo og grupper. Faktisk kan du nå gå rett fra solo til grupper til solo igjen med samme karakter og på samme quest. For eksempel slet jeg med sistebossen i Act 2 solo, så jeg ble med i en gruppe og banket ham sammen med tre andre. Deretter fortsatte jeg solo med samme karakter. ;)

Lenke til kommentar

The gold auction house will be undergoing maintenance for approximately one hour, starting at 4:00 PM PDT. During this time, the gold auction house will be unavailable for use.

Please note that at the start of this maintenance, we will be removing all players from the game. You will be able to log back in and resume playing shortly thereafter.

Thank you for your patience.

 

Kjedelig :p 4:00 PM PDT er 01:00 norsk tid (tror jeg).

 

Edit:

CORRECTION: Maintenance on #D3 to only be on the gold auction house. Players may be removed from the game but should be able to re-log.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Håper virkelig dette var en troll-post.

 

På ingen måte en trollpost. Jeg spurte om inntrykket mitt stemte. Så at du oppfatter det som kritikk for kritikkens skyld syns jeg er rart. Jeg har sett på live streams og sett en kompis spille litt. På streams har jeg f.eks. sett en barbar samle mobs, stunne og bruke en eller anna form for cleave. Har ikke sett noe anna. Samme gjelder Wizard gameplay. Kan hende jeg tilfeldigvis bare har vært uheldig. Men er nå det inntrykket jeg sitter med. Kompisen min spilte DH litt, og etter han fikk pimpa en ability som gjorde at han kunne skyte masse, masse piler/bolter uten nevenverdig kostnad (rød animasjon) hadde han kun 3 abilities han trengte å bruke (aoe bombe ting, slow trap og den rapid-fire lignende tingen).

 

Men er litt gøy å se at mange tar spørsmålet så feil. Var et åpent spørsmål. Men de fleste leser det vel som ren kritikk.

 

(Og jeg skrev feil på antall klasser. Feil skjer. Og når jeg nevner D2 så inkluderer det alle 5 aktene for min del. Bare for å ha klarhet i det.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...